Bezlepkové cuketové placičky » Jíme Jinak

Bezlepkové cuketové placičky

Autor , Rubrika Placky a palačinky, Recepty, Svačiny, Zelenina, 15.10.2013

Štítky:, , , , , ,

placičky

Cuket je letos mraky a i když jsem si ještě žádnou nekoupila, jako darem už jsem jich dostala několik. A jsou to fakt kusy. A tak vznikla verze na zdravé bezlepkové cuketové placičky. Nám moc chutnají a když se přidá správné koření, hodně připomínají bramboráky.

 Ingredience pro 8ks placiček

  • 250g vyplakané a vyždímané cukety, nebo i kombinace cuketa, dýně, patizon… (cca 400g cukety za syrova)
  • 100-150g pohankové mouky
  • půl lžičky soli dle chuti
  • 1-2 stroužky česneku
  • půl lžičky majoránky
  • trochu oleje na potření pánve

Postup

Cuketu, nebo i kus patizonu, či dýně nastrouháme nahrubo na struhadle, dáme do cedníku a prosolíme. Necháme asi 15-30 minut tzv. vyplakat. Cedník s prosolenou cuketou dáme nad mísu, aby šťáva se zeleniny měla kam odkapávat, sůl pomůže k vyplakání. Ke konci ji ještě vyždímáme, aby hmota nebyla moc mokrá. Vyplakanou vodu vyhodíme, nebo můžeme použít do polévky, ale pozor, může být moc slaná.placičky

Zbylou hmotu přendáme do mísy, přidáme česnek, majoránku a opatrně mouku. Někdy mi stačí kolem 100g, někdy je potřeba trochu víc, záleží jak moc je hmota mokrá. Důkladně zamícháme, konzistence by měla být asi jako hustší těsto. Rozpálíme si pánev a dno lehce potřeme olejem. Na rozpálenou pánev klademe pomocí lžíce malé asi 10 cm v průměru placičky. Smažíme asi 5 minut po každé straně, je lepší je v průběhu smažení 2x otočit.

Pokud chcete, aby placičky připomínaly víc bramborák, dejte víc česneku i majoránky a smažte je na větší vrstvě oleje, pak je chuť velmi podobná.

 

Obměna

Placičky lze udělat z jakékoliv jiné zeleniny, výborné jsou jen ze samotné dýně, lze přidat i trochu mrkve, nebo udělat mrkvové… je to na vaší fantazii.

Lepková možnost

Když mi došla pohanková mouka zkoušela jsem je i s ječné mouky a byly také výborné.

Kombinujeme

Jelikož jsou placičky smažené, nemělo by se jich sníst moc, ale měly by sloužit spíše jako doplněk něčeho výraznějšího na kompletním talíři. My si je rádi děláme k nějaké zeleninové omáčce a k rýži s bezpluchým ovsem a luštěnině. Na každého tak vyjdou dvě až tři placičky. Výborné je ještě talíř doplnit kvašeným zelím.

Děti

Smažené by děti neměly jíst určitě do 2 let. Pak jim můžeme dát ochutnat malý kousek ke kompletnímu talíři a placičku doporučuji hodně vysušit od oleje ubrouskem.

  • Seriál ZDARMA: Jak na jaro

    Jak se vyhnout jarní únavě a kilům navíc.
    Stáhněte si nový seriál na jaro a zjistěte

    • Klíčové souvislosti pro biologické jaro
    • Jaký by měl být ideální jarní režim
    • Získejte postní jarní jídelníček k pročištění těla
    • Nákupní seznam k jídelníčku
    • Video, jak se vyhnout jarní únavě a kilům navíc
    Přihlaste se o seriál právě teď.

    Stáhnout zdarma
  • 17 komentářů. Jak to vidíte Vy? Napište.

    Prostě super. Peču v troubě na pečícím papíru. Na fitness způsob. Ale na oleji jsou taky skvěle. Děkuji za super recept. 🙂

    Také je milujeme, hlavně děti!

    Výborné! Použila jsem jahelnou mouku, ovesné vločky a vejce. Přidala jsem také zelené curry, česnek a libeček. Potom jsem je pekla v troubě na 200°C. Do druhé várky jsem přidala cizrnu a lahůdkové draždí. Zkrátka jde s nimi dělat cokoliv!
    Lepší jsou ty vyšší, když se do nich může člověk zakousnout.
    Dresing jsem udělala z kozího jogurtu, soli, pepře a česneku.
    Mnam!
    Díky autorce a všem přispívajícícm za inspiraci!

    Luxusní recept ! Moc jsem si pochutnala.

    Placky jsou fakt super! Udělala jsem je sice jinak (mladou neokapanou cuketu jsem zahustila jemnými oves.vločkami, hraškou, škrobem a nechala cca hoďku odpočinout, dochuceno jako bramborák) ale bez vaší inspirace bych se do toho nepustila, díky 🙂 Nevím už sice jak má chutnat klasický bramborák, ale tohle byla fakt bomba :p

    Ne palcičky, ale placičky:-)

    Palcičky z cuket jsou výborné.
    Dělávám i tyto:50 dkg vařené mleté pšenice, 1 lžíce oleje, 10 dkg strouhané uz. tofu, 20 dkg vařené pohanky, 3 lžíce vařených ov. vloček, 2 nakrájené cibule, 4 str. česneku, kukuř. strouhanka, sůl, majoránka, kmín, bazalka, oregano, smíchat, tvořit placičky, na vymaz. plech nebo pečící papír a pečeme při 175 st. C do zlatova. Někdy přidávám rozmačkanou uvařenou jakoukoliv zeleninu.
    Placičky dělávám z jakýchkoliv zbytků obilovin+luštěnin+uvařená zelenina+částečně syrová+dochucení, spojím poh. moukou, ale někdy jako pojivo stačí jen uvařené ov. vločky. Peču v troubě.

    Vyzkoušeli jsme a moc nám chutnalo!

    Recept přišel vhod.měla jš malinkou cuketu a tak jsem ji nastavila dyni jak radis.právě jsme je dojedli a udělala jsem k tomu dynovo cibulovou omáčku jen dochucenou umeoctem a zbytek ryze s ovšem.bylo to naprosto super.diky za super inspiraci!! 😉

    Mohla bych se zeptat na vhodnost smažených pokrmů pro děti do dvou let? V kuchařce paní Lužné jsou doporučovány smažené jáhlové placičky a tempura pro děti od 14 měsíců. Zkoušela jsem již ty placičky, ale spíše jsem je sušila na pánvi než smažila. I když dobrý pocit z takového jídla ještě nemám. Lepší by asi bylo upéct placky v troubě, že? Kousek tempury z květáku jsem dala prckovi včera večer, má již 20 měsíců, ale raději s tím ještě počkám.

    Každý na to má trochu jiný názor, také záleží, zda je dítě kojené, nebo není. Pokud kojíte a do roka má dítě prakticky jen zeleninu a obiloviny, přijde mi ve 14 měsících dávat smažené brzy. Já bych dala kousek až někdy kolem 2 narozenin a v chladnějším období, ale my na to jdeme pomalu. Také záleží na dítěti, některým trvá, než začnou trochu jíst, jiné baští kopce už od půl roku. Samozřejmě u konvenčně stravujících se dětí smažené můžete dát mnohem dříve.

    Děkuji za zprávičku. Náš prcek má 20 měsíců a je stále ještě kojený. Do roka vyzkoušel i jiné nemňamky. Naštěstí mu maso ani pečivo moc nejelo, takže dobrý. 🙂 Teprve poté jsem objevila makrobiotiku a rychle jsme přešli na jinou stranu břehu. Polévky pasírované a omáčky má rád, ale s kousky zeleniny bojujeme. Někdy si vezme, jindy ne. Jde to pomalu a netlačím na něj. Pickles, ředkvičky a luštěniny zbožňuje – luštěniny dávám málo, dle Vašich rad a náš bobek kvete. Moc díky za Vaše rady, Váš web… Jsem hrdá na sebe a všechny takto stravující se rodiny…stojí to za to, ale to víte mnohem lépe než já. 🙂

    Ja robievam s kukuricnou mukou a tiez vyborne! 🙂

    Vyzkouším je upéct místo smažení, třeba se to taky povede :). Tak mě tak napadá, má tu někdo typ jak na staré patizony? Nejde je rozkrájet, oloupat, nic.

    Jestli už jsou takto tvrdé použila bych je na zeleninový vývar.

    Zajímá mě ta upečená verze – pak napište 🙂

    Všechny druhy placiček běžně peču v troubě a funguje to výborně. Jsou samozřejmě sušší – dávám je na pečící papír. Má to, ale zase tu výhodu, že se dají použít nejen samostatně, ale i mazat pomazánkami.

    Zobrazit všech 17 komentářů

    Jíme Jinak