Vločková kaše se „špekem“ » Jíme Jinak

Vločková kaše se „špekem“

Autor , Rubrika Snídaně, Kaše, Přílohy, Recepty, večeře, 14.08.2011

Štítky:, , , , ,

Asi vás překvapí, že se tady vyskytuje slovo špek, ale když se začtete do receptu, zjistíte, že se o opravdový špek vůbec nejedná. Rychlá a velmi chutná snídaně vás zasytí na celé dopoledne a dodá vám i spoustu důležitých látek.

Základní informace

Velmi rychlá a chutná snídaně, která vás možná překvapí špekovou chutí, i když žádný špek neobsahuje.

Ingredience pro 4 osoby

  • 1,5 hrnku ovesných vloček
  • 1 větší cibule
  • 1 velká petržel nebo celer
  • olej
  • sůl
  • zeleninový vývar nebo horká voda
  • sójová omáčka
  • slunečnicová semínka nebo gomasio
  • kysané zelí nebo kvašená zelenina

Postup

Vločky na sítku dobře propláchneme, zalijeme vývarem, nebo horkou vodou, lehce osolíme a dáme na 15 minut vařit. Cibuli nakrájíme na malé kostičky, petržel, nebo celer, můžete i oboje na drobné kostičky a vše restujeme na pánvičce s olejem a solí. Restujeme raději na mírném plameni a déle to zlatohněda. Vločky zkontrolujeme, zda mají dost vody, když tak vodu doplníme. Vločkovou kaši posypeme restovanou zeleninou, která chutná jak špek, posypeme dýňovým gomasiem a přidáme kopeček kysaného zelí nebo jiné kvašené zeleniny. Můžeme ozdobit čerstvými bylinkami.

Praktické

Místo vloček můžeme použít jakoukoliv uvařenou, nebo zbylou obilovinu, když si jí uvaříte den dopředu, pak máte snídani hotovou během 10-15 minut. Uvařené obiloviny můžete v lednici skladovat několik dní.

Kombinujeme

Můžeme použít i jako přílohu k hlavnímu jídlu., nebo jako jednoduchou večeři.

 

 

 

Obměna

Místo vloček můžeme použít jakoukoliv jinou obilovinu. Výborná je rýže vařená s pšenicí, bulgur nebo kroupy a krupky.

  • ZDARMA: Podzimní seriál Jak upravit jídelníček

    materiály

    Víte, jaké změny je potřeba v jídelníčku udělat?

    • Jak regenerovat přetížené orgány
    • Jak se na podzim nezakulatit
    • VIDEO: Jak upravit jídelníček a vyhnout se tak podzimním rýmám a kašlům
    • Vzorový jídelníček s recepty na tři dny, nákupní seznam a videoprůvodce jídelníčkem
    Přihlaste se a pošleme vám seriál na e-mail. Chci seriál ZDARMA
  • 19 komentářů. Jak to vidíte Vy? Napište.

    Profilová fotografie na Facebooku

    Davam pet hvezdicek z peti, skvele jidlo k snidani, k obedu nebo i k veceri!

    Děkujeme. My tenhle špek také máme moc rády.

    Nejen u tohoto jídla, ale i spousty dalších řeším „problém“ jak je znovu ohřívat. Během pracovního dne nemám šanci vařit jindy než večer a jídla si připravovat dopředu na druhý den, jenže jak je pak ráno nebo v poledne ohřát? V práci máme pouze mikrovlnku, takže tam mám po „problému“, ale jak třeba ohřeji pyré z červené čočky, tuto kaši apod. doma?

    Doma ohřívám normálně v hrnci na plotně, pokud je potřeba tak s troškou vody nebo na rozptylce (vařím na plynu), v práci buď ve vodní lázni nebo nandat po uvaření do termosek. Když to nejde, tak to nejde, dělejte je tolik, kolik se dá zařídit a nezlbáznit se z toho.

    Máte někdo zkušenost s Nápojem čínských mudrců?

    Zatím jsem u vloček s rozinkami, banánem a skořicí. I to je u mě pokrok. Skok od koláčů nebo chleba.

    Všechno má svůj čas 🙂

    Výborné, právě dojídám nášup.

    Profilová fotografie na Facebooku

    Ještě ráno bojuji sama se sebou, radši bych si dala kaši na sladko, ale překonala jsem se a jsem velmi mile překvapená chutí. Mňam, velmi dobré to bylo. 🙂

    Mám ráda slané snídaně, po ránu sladké nemůžu, je mi pak zle a jsem brzo unavená. Takhle kaše mi sice chutnala, ale byla jsem po ní ospalá, nadýmá mě a mám chut na sladké. Krkala jsem jí až od oběda, asi mi nesedlla ta osmažená zelenina. Normálně ani nic mastného nemusím. Nevěděla jsem kolik tam dát vody, takže to vypadalo, jak hrnečku vař :D. V Obměně je rýže, vždyt tam žádná v receptu není, takže to beru jako překlep.

    Však stačí zelenina napařená, každý to má po ránu jinak.

    Zrovna jsem se chtěla zeptat jestli nevadí, že máme na snídani s tříletou dcerou kaši se zeleninu dušenou na oleji a to opravdu denně!! Abychom neměli třeba moc tuku nebo to jinak nezatěžovalo. Když já si už nedokážu představit mít místo pěkně opečené zeleniny jen napařenou 🙂

    myslím,že Vám udělala to“ krkání „- cibule

    Dobré to je. Mě chutná i takhle na pánvi podušený pod pokličkou čistě květák, pěkně dohněda, mňamka.

    Ahojky šikovný lidičkové,tak to gomásko můžete koupit od f.Bio-Nebio a to dýňové a firma Pro-Bio dodává sezamové a lněné s řasou.Pro začátek to jde,než to člověku začně připadat moc slané.A tak si potom koupité misku na výrobku gomasia a uděláte si ho podle sebe.Stojí to za to. A co se týče těch knih ,tak vřele doporučuji tu od Mudr.Strnadelové – Radost ze zdravých dětí a moc pěkná kniha je od p.Dáši Lužné – Vaříme pro děti podle makrobiotických zásad a nejen pro ně a ještě Nedělní vaření také od p. Lužné a za zmínku stojí i kniha p.Chourové – Makrobiotická kuchařka – i ta je pro začátek velmi dobrým pomocníkem.

    Dnes jsme dělali k obědu a můžu vřele doporučit. Byla to veliká mňamka.

    Dobrý den. Také by mě zajímalo jestli je nějaká publikace nebo kuchařka na tento způsob stravování. Děkuji za odpověď.

    Nám se nejvíce osvědčila Radost ze zdravých dětí od pí Strnadelové.

    Prosím o info, co je to dýňové gomasio (lze to koupit hotové) a ještě co je to „sladěnka“. Prosím o prominutí, ale ještě nejsem detailně seznámená se stránkami. Můžete mi doporučit knihu nebo odkaz, kde se blíže seznámím s tímto stravováním. Děkuji a hezké vánoce.

    Zobrazit všech 19 komentářů

    Jíme Jinak