Uvolnění Beta-karotenu v miso polévce » Jíme Jinak

Uvolnění Beta-karotenu v miso polévce

Autor , Rubrika Kdy a jak jíst, Ptáte se nás, Živiny, minerály, vitamíny, 10.01.2017

Štítky:, ,

Lenka se ptá, zda je nutné přidávat olej nebo osmaženou cibulku do miso polévky proto, aby se vstřebal Beta-karoten, který je rozpustný pouze v tucích.

Vařím často miso polévku z mrkve a dýně a proto bych se ráda zeptala, jestli musím osmahnout cibulku na oleji nebo stačí jen povařit ve vývaru a přidat miso nebo semínka, aby se uvolnil Beta-karoten? Nebo můžete něco doporučit jiného? Lenka

Lenko,

chápeme vaše obavy, aby se uvolnily vitamíny rozpustné v tucích, zvlášť Beta-karoten, kterého je v mrkvi a dýni hodně. Není ale potřeba navíc do miso polévky přidávat olej nebo osmaženou cibulku, jelikož tuk už je obsažen přímo v Miso pastě. Tento tuk stačí pro snadné vstřebání nejen Beta-karotenu, ale i dalších vitamínů D, E a K.

 

  • Seriál ZDARMA: Jak na jaro

    Jak se vyhnout jarní únavě a kilům navíc.
    Stáhněte si nový seriál na jaro a zjistěte

    • Klíčové souvislosti pro biologické jaro
    • Jaký by měl být ideální jarní režim
    • Získejte postní jarní jídelníček k pročištění těla
    • Nákupní seznam k jídelníčku
    • Video, jak se vyhnout jarní únavě a kilům navíc
    Přihlaste se o seriál právě teď.

    Stáhnout zdarma
  • 6 komentářů. Jak to vidíte Vy? Napište.

    janapelka

    Gizelama, v každém druhu misa jsou sojové boby- odkazuji na článek Jaké miso vybrat a jak ho skladovat.

    …a ked miso pasta je ryzova alebo jacmenna? Aj vtedy je v miso polievke dost tuku na vstrebanie tychto vitaminov bez pridania oleja?

    Rozhodně. Ječná i rýžová miso pasta obsahují sojové boby, navíc všechny zmíněné ingredience obsahují i nějaký ten tuk. Samozřejmě rýže nebo ječmen se nevyrovnají množství tuku olejnatým semínkům. Ale máte-li obavu z nedostatku, klidně si semínka do polévky dejte vařit nebo přidejte jako praženou posypku navrch. Nebo miso polévku udělejte klidně na tuku. My ji ráno děláme jen do vývaru, protože ji chceme lehkou, stravielnou, nezatěžující trávení. Navíc v průběhu dne jíme i další zeleninu upravenou pro změnu na tuku, takže když se vaří pestře a ne pořád jedno jídlo v jedné úpravě, tak není důvod se obávat nedostatků.

    janapelka

    Jo já taky, teď mě napadlo, že ten tuk bude asi v těch sojových bobech ne?

    přesně tak, ty jsou celkem tučné

    Gabriela

    Aha, zase jsem o něco chytřejší. Děkuji! 🙂

    Zobrazit všech 6 komentářů

    Jíme Jinak