Kukuřičnou polentu v horkých dnech milujeme teplou i studenou, na sladko i na slano, k omáčce i místo chleba s pomazánkou. Už jsme v ní měli ledacos, dnes jsem pro změnu dala řasu Arame. Vypadalo to zajímavě a chutnalo dobře (řasa nebyla v polentě cítit), dokonce i děcku, které řasy zrovna nemusí.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 hrnek kukuřičné krupice
  • 2 lžíce řasy Arame
  • 3 a 1/2 hrnku vody
  • špetka soli

Postup

  1. Do hrnce dáme vodu a kukuřičnou krupici a necháme pár hodin (klidně přes noc) namočené.
  2. Ve stejné vodě přivedeme k varu se špetkou soli a řasou Arame.
  3. Na mírném plameni BEZ MÍCHÁNÍ vaříme cca 40 minut do vstřebání vody.
  4. Odstavíme, promícháme a vlijeme na plech nebo pekáš a necháme vychladout.
  5. Po zchladnutí lze krájet na kostky a podávat.

Praktické

Pokud nenamočíte, také se uvaří. Máčením zlepšujeme stravitelnost, na chuti to však nepoznáte. Takže než nemít polentu vůbec, raději ji uvařte bez namáčení. Nicméně je velmi příjemné ji večer nachystat a před polednem jen zapnout, protože se vaří sama.

Pokud velmi spěcháte, můžete poutíž i instantní polentu, kterou budete mít uvařenou za 3 minuty. Ale méně drží tvar, počítejte s tím, že dostanete spíš kaši než krájitelnou hmotu.

Kombinujeme

Pokrm použijeme jako přílohu k tepelně upravené zelenině a luštěnině, chceme-li připravit kompletní talíř. Rádi ji kombinujeme s omáčkami, kde nám zastoupí roli obvyklého knedlíku.

Jinak je to dobrá svačina pro dospělé i děti, dá se vzít na cestu do krabičky, drží tvar. Může se natřít pomazánkou jako chleba nebo přikusovat se zeleninou.

Obměna

 

Do polenty můžeme dát, cokoli máme rádi. Bude pokaždé jiná a v kuchyni bude legrace.

Děti

Polenta je vhodná i pro úplně nejmenší miminka, pouze vynecháme sůl do jednoho roku, pak solíme mírně.

Jíme jinak mi dává smysl

Palmate: Děkuji za váš kurz. Studuji čínskou medicínu a...

Meditace pro mě je, když si stoupnu ke sporáku a vařím dle JJ

Sidonia: Pro mě meditace je, když přijdu z práce...

Děti nepoznaly, že je to zdravé

Alena: můj 6letý masař nepoznal, že sekaná není z masa,...

Roky jsem bojovala se zácpou a únavou – konečně jsou pryč!

Marcela: Ahoj, chtěla jsem vám poděkovat za super kurz...

Velké díky za filmový festival

Ivana: Holky, nechtělo se mi přihlašovat na festivalové stránky,...

Jsem nadšená, jak mi jídlo chutná a nemám chuť na sladké

Dagmar: Dobrý den Evi, jsem nadšená, jak mi jídlo...

Úklid podle vás je super: kuchyň takový vítr dlouho nezažila

Radka: Jsem nadšená ze spousty skvělých receptů a rad....

Děkuji, jak se o nás krásně staráte

Tereza: Tak já také ještě jednou díky! Krásně se...

Vaše chutná jídla obohatila náš stereotypní jídelníček

MoniVr: Dobrý den, mám za sebou polovinu kurzu a...

Vše zvládám levou zadní a na tréninku mi nestíhají

Gabča: Jsem na detoxu poprvé a moc mě překvapilo,...

Lepší než doktor

Mija: Krásný den všem, chtěla bych se poprvé podělit...

Z maroda jsem zase činorodá!

Jarka: Ahoj Evi a Heli a všichni klubáci ♥...

Shodila jsem 7 kg a vysadila prášky na spaní

Hanka: Dobrý den, chtěla bych Vám napsat pár řádek...

Kurz mi pomohl mnohé si uvědomit

Slechtova777: Kurz mi velmi pomohl si uvědomit, že někdy...

Váš kurz mě znovu nakopnul

Iva: Milá Evo a Helčo, psala jsem osobní mail...

Manžel je ze stravy nadšený. Řekl, že už končí se slaninou!

Bára: Dala jsem na stůl polévku a najednou dcery...

Seriál: Jak na jaro

materiály
  • Stáhněte si jej a upravte jídelníček.
  • Vyhněte se nemocem a jarní únavě.
  • Jídelníček ke stažení!
    • Jak píše Janka, v receptech je spousta tipů nebo prostě jen do krupice přidám slad, ořechy, kokos nebo rozinky a mám sladkou verzi. Anebo slanou verzi po vychladnutí nakrájím a poliju sladem a posypu praženými semínky. Prostě jakkoli dosladit a děti jsou spokojené, že mají sladký dezert 🙂

      • Díky oběma. Jsou věci ke kterým se nedokážu „dokopat“. Jednou z nich je (budete se smát či kroutit hlavou) kukuřičná krupice/polenta. Snad příští léto se konečně už „pochlapím“ 😉

  1. Dobrý je taky polentový koláč: při vaření polenty přidat trochu olivového oleje, sůl, ihned po uvaření do ní zamíchat nakrájenou zeleninu např. jarní cibulku, olivy….., nakrájené uz. tofu, čerstvé bylinky, sojovou omáčku, opět trochu ol. oleje, vlijeme na plech a necháme ztuhnout. Výborná je k tomu dýňovo-čočková omáčka.

  2. Zobrazit všech 13 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekBabičky jsou velké téma – jdeme do toho!
Další článekZdravý nanuk bez cukru