Kukuřičnou polentu v horkých dnech milujeme teplou i studenou, na sladko i na slano, k omáčce i místo chleba s pomazánkou. Už jsme v ní měli ledacos, dnes jsem pro změnu dala řasu Arame. Vypadalo to zajímavě a chutnalo dobře (řasa nebyla v polentě cítit), dokonce i děcku, které řasy zrovna nemusí.
Ingredience
pro 4 porce
  • 1 hrnek kukuřičné krupice
  • 2 lžíce řasy Arame
  • 3 a 1/2 hrnku vody
  • špetka soli

Postup

  1. Do hrnce dáme vodu a kukuřičnou krupici a necháme pár hodin (klidně přes noc) namočené.
  2. Ve stejné vodě přivedeme k varu se špetkou soli a řasou Arame.
  3. Na mírném plameni BEZ MÍCHÁNÍ vaříme cca 40 minut do vstřebání vody.
  4. Odstavíme, promícháme a vlijeme na plech nebo pekáš a necháme vychladout.
  5. Po zchladnutí lze krájet na kostky a podávat.

Praktické

Pokud nenamočíte, také se uvaří. Máčením zlepšujeme stravitelnost, na chuti to však nepoznáte. Takže než nemít polentu vůbec, raději ji uvařte bez namáčení. Nicméně je velmi příjemné ji večer nachystat a před polednem jen zapnout, protože se vaří sama.

Pokud velmi spěcháte, můžete poutíž i instantní polentu, kterou budete mít uvařenou za 3 minuty. Ale méně drží tvar, počítejte s tím, že dostanete spíš kaši než krájitelnou hmotu.

Kombinujeme

Pokrm použijeme jako přílohu k tepelně upravené zelenině a luštěnině, chceme-li připravit kompletní talíř. Rádi ji kombinujeme s omáčkami, kde nám zastoupí roli obvyklého knedlíku.

Jinak je to dobrá svačina pro dospělé i děti, dá se vzít na cestu do krabičky, drží tvar. Může se natřít pomazánkou jako chleba nebo přikusovat se zeleninou.

Obměna

 

Do polenty můžeme dát, cokoli máme rádi. Bude pokaždé jiná a v kuchyni bude legrace.

Děti

Polenta je vhodná i pro úplně nejmenší miminka, pouze vynecháme sůl do jednoho roku, pak solíme mírně.

Díky za obrovskou inspiraci

Touto cestou chci Evě a Heleně poděkovat za záslužnou...

Po kurzu mě vyřadili z diabetologie

Lentilka: Já se minulý rok přihlásila do Vánočního kurzu...

Všechny informace, které jsem si musela přečíst v knížkách, jste shrnuli

Pavlína M.: Ten článek o müsli je prostě, nejde...

poděkování

Vaše stránky jsou pro mě velkým přínosem, právě procházím...

Syn zahodil instantní polévku, aby si dal moji

Dagbri: Mám dobré zprávy. Když starší syn ochutnal tuto...

Nechápu, jak jsem přežila, když jsem jedla, jak jsem jedla

Eva: Díky! A jinak celé menu opravdu skvělé... s...

Děkuji, že je tady vše na jednom místě přehledně a srozumitelně

Dobrevpet: Jsem moc ráda, že jsem narazila na vaše...

Díky za kurz, který mě nikam netlačil, ale naopak motivoval

MoniVr: Dobrý den, chci moc poděkovat, cítím se moc...

Díky kurzu člověk přemýšlí, co vaří

Kacezak: Tak a první týden je za námi. Jsme...

Děkujeme za mlíčko pro nekojené děti

Míla: Ahoj jíme jinak, chtěla bych vám poděkovat (hlavně) za...

Začínám konečně vnímat své tělo. 8,5 kg dole!

Dagmar: Zaplacením dalšího Vašeho kurzu jsem získala další inspiraci...

Celý kurz shrnu jedním slovem: DĚKUJI

Alenka: Milá Evi, celý kurz bych shrnula jedním slovem,...

Je to fakt supééér! Tři týdny, tři kila. (Hana, 50 let)

Milá Evi, jsem ve Vašem klubu JJ a v kurzu...

Od doby, co jsme na JJ nás zubařka chválí

Petra: Tak u nás (zejména u mě) to byla...

Přestala mi být konečně zima

Ilona L.: Evi a Helenko, hlásim úspěchy po odezněni...

Vždyť budu po Vánocích zase štíhlejší!

Magda: Je mi tu s Vámi móóóóc krásně. A...

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

13 komentářů. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

    • Jak píše Janka, v receptech je spousta tipů nebo prostě jen do krupice přidám slad, ořechy, kokos nebo rozinky a mám sladkou verzi. Anebo slanou verzi po vychladnutí nakrájím a poliju sladem a posypu praženými semínky. Prostě jakkoli dosladit a děti jsou spokojené, že mají sladký dezert 🙂

      • Díky oběma. Jsou věci ke kterým se nedokážu “dokopat”. Jednou z nich je (budete se smát či kroutit hlavou) kukuřičná krupice/polenta. Snad příští léto se konečně už “pochlapím” 😉

  1. Dobrý je taky polentový koláč: při vaření polenty přidat trochu olivového oleje, sůl, ihned po uvaření do ní zamíchat nakrájenou zeleninu např. jarní cibulku, olivy….., nakrájené uz. tofu, čerstvé bylinky, sojovou omáčku, opět trochu ol. oleje, vlijeme na plech a necháme ztuhnout. Výborná je k tomu dýňovo-čočková omáčka.

  2. Zobrazit všech 13 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekBabičky jsou velké téma – jdeme do toho!
Další článekZdravý nanuk bez cukru