Domů > Magazín > Blog

Holky neblázněte

Nadšeně jste se přihlásila do 6. týdenní očisty a najednou máte strach jak to celé zvládnete? Nevíte s čím začít, nevíte co vařit a jak to celé pojmout? Bojíte se, že to bez sýrů prostě nezvládnete po celou dobu? Bojíte se, že selžete. Má to tedy cenu vůbec držet? Protože je vás víc, které se nás na to ptají, připravily jsme pro vás tento článek. Holky, hlavně se ničeho nebojte! 

Půst je zatím v přípravném týdnu vy se seznamujete s novými potravinami, plníte úkoly. Dostáváme nadšené maily, ale také jste nás zaplavili dotazy tipu:

  • Pomoc, bojím se, že to nezvládnu.
  • Nevím co vařit.
  • Je toho na mě moc najednou, nevím si s tím rady.
  • Nevydržím bez sýrů po celou dobu, co mám dělat?
  • Nechci jíst sójové produkty, co místo toho?
  • Nevím jak vařit sobě a jak zbytku rodiny.

904471_44467841

💡 TIP: Sezóna plavek je tu! Zkus tento jídelníček a sprav si postavu.

Snažíme se poctivě odpovídat v Poradně, kterou máte v rámci Šestitýdenní očisty k dispozci, ale je potřeba si říct hned zkraje jednu zásadní věc – strach je horší než řízek s bramborem. Holky (jste ve většině, muži se kupodivu nebojí) neblázněte! Vždyť o nic nejde! Jestli jste na úplném začátku a nikdy jste nejedly jinak, tak to s námi prostě projděte krok za krokem a nedávejte si ty nejvyšší cíle hned od prvního dne půstu. Strach je známka oslabených ledvin, takže honem se o ně začněte starat.

Sama mám vlastní zkušenost, že když jsem si pečlivě vyrobila dlouhý seznam, co vše budu a nebudu od 1.ledna dělat, málokdy to mělo delší trvanlivost. Nejde ze dne na den začít úplně dělat úplně všechno :-) Chcete hned teď jinak vařitcvičit, proplachovat si dutiny, kartáčovat si tělo, začít běhat, jíst do 18 hodin, poctivě kousat a ještě být zdravá, spokojená a šťastná.

Ale  strach z toho, jak to zvládnete, vás paralyzuje a bere vám odvahu chuť se vůbec do toho pouštět. Zbytečně!

Pojďte na to pomalu, tak jsme to pro vás začátečníky vymyslely. Krůček po krůčku. První týden vynechte maso a jinak si ještě nechte pečivo, trochu mléčných výrobků, vajíčka, cukr, pokud jste je jedli denně. Pomalu přidávejte nové potraviny a užívejte si to. Až si zvyknete vařit bez masa a budete se na to cítit, uberte mléko a mléčné výrobky. Dál zkoušejte nové recepty, jezte hodně čerstvé zeleniny, zkuste si své první picles. Ke konci půstu třeba zvládnete i ranní cvičení. To stačí. Celý zbytek života je před námi, nemusíme to urvat všechno zrovna tohle jaro. Berte si od ostatních inspiraci, ale nechtějte dělat všechno hned.

Když zvládnete na poprvé jen to, že bude bez masa a mléka pár týdnů, bude to obrovský úspěch. Nechtějte se měnit ze dne na den úplně celá, to hrozí akorát to, že se jednoho dne přistihnete, jak zakusujete šunku tabulkou čokolády a nenávidíte se. Jako bych to ze svých dřívějších diet mnohokrát neznala. Bohužel znám a selhání zatraceně bolí. 

Dávejme si malé cíle, ať je můžeme překonávat. Velké cíle jsou často nedostižné a zklamání je velké. Ničeho se nebojte a pojďte do toho s námi! Budeme se vzájemně podporovat a posilovat. Už teď to v programu nesmírně žije, radíte si skvělé věci, je tam cítit nadšení pro společnou věc.  A když náhodou jednou nebo víckrát uklouznete, nevadí. Nic se neděje, vyberete si “odpustek” v patřičné sekci  a jedete dál. Navíc v partě se to lépe táhne!

PS: Cítíš se v plavkách sebevědomě?

Pokud letos nechceš schovávat zadek pod ručník, pojď na to s námi jinak.
Chci lepší postavu!

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

1 člověk už poděkoval za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

ZdeNickA
4. 3. 2014

Díky za článek, mezi nadšenými ohlasy jsem si myslela, že jsem jediná, co to tolik “nehrotí” :) Věřím, že každý má svou cestu, já preferuju tu pomalejší a pro mě trvalejší a jdu po ní už několik let díky paní Strnadelové. Ale na půst bez masa a mléka se těším, kdysi jsem tím začínala a tělu to udělá opravdu dobře. Mám zkušenost, že samovolně přišla i menší chuť na sladké a kávu. Pak přišlo těhotenství, chutě, a teď s miminkem se zase pomalu dostáváme na cestu. Přimlouvám se za rady pro kojící maminky, aby dětem nic nechybělo a děkuju za nápad :)

Já už si to snad vyřešila. :) A spíš jen přemýšlím, co vylepšit, co ještě teď aktuálně můžu. Když jste před týdnem vyvěsily plán, “věděla jsem,” že to nezvládnu. Nemám na to momentálně dost sil. Jsem ráda, že se daří tak jak to jde. Zařazuju nové tipy podle vás už několik měsíců, vrátila jsem se k předtěhotenské zdravější stravě, lehounce směrem k JJ, což jsem v těhotenství naprosto nemohla. Zase vařím denně minimálně 2 čerstvá jídla. To třetí zatím často řeší pečivo. Maso max. 1x denně a málo. Je to zvláštní, dlouhodobě omezuju maso, ale přes první krok v půstu se nemůžu dostat, jelikož je to maso. Nějak mi to nejde. Grrr. Spíš bych dala to ostatní. Možná že vaření s masem znám, nedá to tolik práce. Kdežto nová strava chce víc vložené energie – vymyslet, uvařit.
Vrcholí mi práce (do konce března), teda ani spaní do 11 asi nedám. Vzhůru jsem i častěji než co 2hodiny kvůli kojení a ten půst by byl pro mě jen další stres.
Chvíli mi to trvalo, abych se tím moc netrápila, že to nepůjde, ale letos budu spíš jen pozorovatel a pojedu dál svým pomalým tempem správným směrem. Ale ze začátku mě to dost mrzelo, bonusy takového půstu chápu a ráda bych…
Evo a Heli, nesnažím se vynutit pochopení. :) Je mi jasné, že co vložím, to dostanu a je to jen na mě. :)

Teda neumím si představit, že by to někdo zvládl z naprosto běžné konvenční stravy. I když je to na 6týdnů, změny jsou to velké…

Ukázat další komentáře