Domů > Zdravé recepty > Pomazánky a dipy

Výživná pomazánka

Uvařeno

Do kurzu jsem šla s velkým respektem a obavami, ale výsledky jsou skvělé. Shodila jsem, naučila se skvělé recepty bez...

Ingredience a pomůcky

  • cizrna
  • sojové boby
  • dýňové semínko / slunečnicové semínko
  • sezam
  • zlatý len
  • tmavý len
  • sezamový česnek
  • cibule
  • sůl
  • podrcený koriandr
  • olivový olej
  • mixér

Postup přípravy

Hrst cizrny, 1/2 hrsti sojovych bobů, zaleji asi 0.5 litrem vařící vody a nechám namočené cca 3- 4 hod, po3.hod vyleji a dám novou čistou vodu, do které přidám- nové koření ,koriandr, koření podle libosti…),dám vařit.
Vařim asi 0.5hod.po uvaření to nechám lehce vychladnout. Mezi tím v mixéru rozmixuji,4 polévkové lžíce dýňových semínek,4 lžíce slunečnicových semínek a rozmixuji na velmi jemno.Vysypu do misky ve,které se pak vše smíchá.Dále 5 lžíc zlatého a hnědého lnu opět pomixuji na jemno. Na hrubo pokrájím cibuli a orestuji na olivovém oleji,na chvíli odstavím.Mezi tím cizrna a sojové boby jsou lehce vychladlé,vsypu do mixéru zaleji tím vývarem,trochu soli, ,přidám,česnek, koření ,orestovanou cibuli.Toto vše na velmi jemno rozmixuji,při mixování se musí tvořit lehký“ vír“ ,zkrátka- to nesmí husté ani řídké.Po rozmixování tuto směs v míchám do rozmixovaných semínek a důkladně promíchám.Nechám do druhého dne uležet.Vzhledem k tomu,že tam „len“, pomazánka je lehce vazká-„omega 3“. Jeto velmi výživné-vlastní recept.

 

Buďte první, kdo poděkuje za tento článek.

Buďte první, kdo napíše komentář

Mohlo by se vám líbit

12
41

Startujeme online kurz Podzimní detox

Čtěte více na toho téma