Kdo by odolal mrkvovému dortu? Tak právě takový nádech má tato ranní kaše. Je slaďoučká po mrkvi, s vůní koření a parádně krémová. Prostě mňam.

Ingredience
na 1 porci
  • 70 g ovesných vloček (jemných)
  • cca 300-400 g rostlinného mléka
  • 1/4 lžičky mletého sušeného zázvoru
  • 1/4 lžičky mletého muškátového oříšku
  • 1 lžička cejlonské skořice
  • 1 střední mrkev
  • sůl
  • na dozdobení: vlašské nebo lískové oříšky, skořice, případně rostlinný jogurt

Jak připravit mrkvovou kaši

  1. Vločky večer nasypeme do sklenice s víčkem a zalijeme rostlinným mlékem (2x tolik mléka co je vloček) a sklenici uzavřeme a dáme přes noc do lednice.
  2. Ráno obsah sklenice přemístíme do hrnce a zalijeme zbylým mlékem a dáme vařit.
  3. Přidáme špetku soli, koření a najemno strouhanou mrkev.
  4. Vaříme na malém plameni, pokud by se začala kaše připalovat, přidáme postupně mléko.
  5. Zhruba za 10 minut vypneme a servírujeme s oříšky dle chuti (např. vlašské nebo lískové).

Praktické

  • Pokud by nám náhodou kaše vyšla moc řídká, vaříme ji déle, přisypeme vločky, anebo přisypeme chia semínka, která vsáknout tekutinu.
  • Kaši můžeme také rozmixovat.
  • Pokud máte rádi sladké kaše, oslaďte si ji sladem nebo rostlinným sirupem.
  • Pokud máte bezlepkovou dietu, zvolte bezlepkové ovesné nebo jiné vločky.

Obměna

  • Místo ovesných vloček můžete použít jakékoliv jiné vločky.
  • Můžete podávat s rostlinným jogurtem nebo kokosovým krémem.
  • Výborné je na tuto kaši použít kokosové mléko, také mandlové nebo rýžové.
  • Pokud chcete kaši servírovat jako dezert, můžete přidat do 3. kroku hrst rozinek.

Děti

  • Tuto kaši mohou děti od cca 1 roku, nepoužívejte ale koření.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Kojené dceři se rapidně zlepšil ekzém

Veronbak: Následkem jídla dle JJ se mé 0,75 kojené...

Děkuji, jak se o nás krásně staráte

Tereza: Tak já také ještě jednou díky! Krásně se...

Přestala mi být konečně zima

Ilona L.: Evi a Helenko, hlásim úspěchy po odezněni...

Obdivuji pestrost ve vašich receptech

Romana: Prozatím se rozkoukávám, obdivuji pestrost, s kterou je...

Díky vám jsem se odnaučila pít kávu a vůbec mi nechybí

Pzajickova: Dobrý den, já jsem se s vámi holky...

JJ mi pomohlo najít směr, kterým chci jít

Petrushe: Ahoj Evi, chci touto cestou moc poděkovat za...

JJ je pro mě hodnotným zdrojem věrohodných informací

Katka: Ačkoliv maso a vajíčka mám moc ráda, články...

Výsledky se dostavují okamžitě

Magda:  Jsem moc ráda, že jsem s vámi všemi...

Velký dík za kurz

Jana: Paní Evičko a Heleno, velký dík za kurz vánoce...

Jíme jinak je fantastický web

Sisi: Jíme jinak je fantastický web, který vás musí...

Konec nudným salátům (Jaroslav)

Jaroslav: Můj první salát z tohoto kurzu. Jednou větou:...

Podpora v kurzu byla úžasná

Bilkorji: Kurz VÝBORNÝ, pro potěchu těla, duše i oka...

Shodila jsem 7 kg a vysadila prášky na spaní

Hanka: Dobrý den, chtěla bych Vám napsat pár řádek...

Óda na jara a jarní očistu (Marek)

Postit se dá i s radostí a humorem, jak...

Podle tak nádherně popsaných postupů – to se to vaří!

ivlik: Vaření jde suprově, vzhledem k tomu že jsem...

Z receptů JJ jsem úplně unešená

helusa27: Bože, to je dobré! Zatím jsem trochu podezíravá...
  1. Ďakujem za skvelú inšpiráciu na zdravé stravovanie.
    Zatiaľ sa len učím a pomaly mením svoje návyky.
    Po dvoch týždňoch sa cítim fajn a všetko mi náramne chutí, ale musím nabrať prax a skúsenosti.
    mala by som jednu otázku: v akom e shope na Sk nakupovať?

    • Zdravím, napíšem, kde som objednávala časť surovín ja: https://bezodpadu.sk/, babickinazahrada, http://www.bio-obchod.sk, https://www.planetanatur.sk/sk/Nitra. Určite existujú aj ďalšie. Možno sa niečo hodí. Drobnosti ako sojovku, miso, umeocot nakupujem v predajniach zdravej výživy, obiloviny a strukoviny často v bežných obchodoch. Doteraz najväčšie množstvo obilovín som mala zo stránky bezodpadu, to som nevládala ani odniesť, kuriér pozeral s údivom 🙂 Ak má niekto ešte ďalšie osvedčené tipy, kde nakupovať na Slovensku, budem za ne rada. 🙂

      • veľmi kvalitné oriešky, semienka http://www.studnazdravia.sk , strukoviny, obiloviny napr. http://www.grizly.sk alebo wolfbery…alebo treba nájsť bezobalový obchodík blízko vás

  2. Kaši jsem dnes dělala na snídani ročnímu synovi (bez kořeni). Myslela jsem, že nebude chtít, ale překvapilo mě a snědl. Původně jsem si ho nevědomky špatně naučila na kaše s ovocem, tak jsem z toho měla strach. Když jsem přidala slad, tak mu chutnala. Normálně mi nechce moc jíst, tak ho ani nenutím. Horší to u nás je s obědy s večeřemi. To do něho něco dostat je pomalu umění. Nechci ho nutit, Vím že deti jsou moudřejší, jak my. Jenže on si to pak přes noc kompenzuje kojením, a já už nemám takové kapacity, tak jsem totálně vyčerpána. Máte na to prosím nějaký tip?

  3. Zobrazit všech 12 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekJak vařit a připravovat zeleninu pokaždé jinak (9 způsobů)
Další článekProspívá mléko našim kostem?