Ingredience
  • 2 PORCE
  • 50 – 80g sladké zeleniny (batát, mrkev, dýně, řepa) – dle chuti a dostupnosti
  • 200 – 250 ml vody (část lze nahradit rostlinným mlékem)
  • 2 špetky soli
  • 200g uvařené obiloviny (rýže, pohanka, jáhly)
  • 50g pomletých semínek (lněné, dýňové, slunečnicové)

Postup

  1. Nastrouhat zeleninu na jemném struhadle. Dát do hrnce s vodou (mlékem), osolit a vařit 10 až 15 minut.
  2. Vmíchat uvařenou obilovinu, semínka, promíchat, vypnout sporák.
  3. Na talíři lze posypat karobem nebo mletými ořechy (opražené na pánvi), které mám dopředu nachystané ve sklenici na více dnů uchované v lednici.
  4. Ob

měny, doplňky
– Do zeleniny při vaření někdy přidám špetku skořice.
– Po vmíchání obilovin a semínek podle potřeby doliju rostlinné mléko (konkrétně ovesné mléko z DM, které má výborné složení a je nasládlé), nebo pokud je kaše moc tekutá, zahustím instantní kaší kukuřičnou, nebo pohankovou od Šmajstrly.
– Na závěr po uvaření a mírném vychlazení na talíři, občas dávám lžíci kokosového oleje LZS.
– Pokud nemám uvařenou obilovinu, tak 70g ovesných vloček zaliju vroucí vodou (cca 150 ml), nechám přikryté v misce pod talířkem cca 5 minut. Pak vločky vmíchám do uvařené zeleniny a ještě 3 minutky nechám povařit, kdy po celou dobu kaši míchám.
– Pokud chci ranní kaši alá kompletní talíř, přidávám cca 30 – 50g uvařené quinoi nebo amarantu nebo černé čočky.

Tento recept vznikl, když jsem se začala stravovat podle JJ a do té doby jsem snídala sladké kaše s ovocem společně s dcerou. A tahle kaše postupně nahradila sladkou ovocnou kaši a protože dcera nejí luštěniny, zkoušela jsem nenápadně přidávat další suroviny bohaté na bílkoviny do kaše podle toho co projde. Takže quinoa, amarant úplně v pořádku, černá čočka trochu, ostatní luštěniny mi neprošly. Zpočátku jsem tuto kaši musela dochucovat vmícháním meruňkového nebo vanilkového pudingu, později doslazovat dobrosladem. Nyní stačí suroviny viz ingredience.

    • Krásný den Beluza. A já děkuji za vyzkoušení. Je to téměř jediné jídlo za den, které dcera sní a považuji jej za výživné. A já jako léčící se závislák na sladkém, jsem s touto ranní kaší ze sladké zeleniny rovněž spokojená. 😉🙂🌈🌈🌈 P.S. Dneska i s černou čočkou, quinou, amarantem, předtím ještě miso polévka, tak jsme s dcerou doma měly ,,branč,,….. něco mezi snídaní a obědem…..

  1. Zobrazit 4 komentáře

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Alena
Autorem článku je Alena
Aktuálně na rodičovské dovolené s 2. letou dcerkou. Od roku 2012 jsem začala používat tuhý šampon, protože mi tekuté nevyhovovaly. A to bylo asi mé první seznámení s něčím jiným, neobvyklým v mém okolí. Pamatuji si, jak jsem pořád chodila do koupelny a užívala si nádhernou vůni bylinek a esenciálních olejů z toho tuhého šamponu. Pak už změny byly další, různé. Výroba pracího prášku, domácí krémy. Osobní rozvoj při vzdělávání se v oblasti Celostní muzikoterapie. Netoxická domácnost (soda, ocet, atd.). Inspirace u Štěpána Melanie a jejich Síly pro život, Superkvašáci, Wild and Coco. Se změnou pracovní pozice bylo více stresu a zanedbavani (prevence u zubního lékaře). Do toho těhotenství. A zuby najednou volaly o pomoc. Kojení jeden rok, vyčerpanost, bolesti a křeče v kloubech, záda, záněty a extrakce zubů. Chtělo to změnu. A to v jídle velikou. A tak jsem tady a mám radost převelikou. A chci mlsat zdravě a jíst s chutí a výživně. A jsem tady správně. Hurá.🤩🌼🥀🌺🌷🌱
Předchozí článekVýzva se blíží. Jdete do toho se mnou?
Další článekHlíva na kari