Je tu poslední den v roce 2016, se kterým se obyčejně pojí oslava. I když už nějaký ten pátek jíte jinak, hlídáte si alkohol a čas večeře, v tento den obzvlášt hrozí, že se vám to celé vymkne z rukou. Poradíme vám, jak se zachovat, aby škody byly co nejmenší.

20170Silvestr je specifický den, který se koná jednou za rok a kdy se většinou jí a pije víc, než je zdrávo. A podle toho, bychom k němu tak měli přistupovat. Nezáleží totiž na tom, co jíme občas, ne-li 1x za rok, ale hlavně na tom, čím se živíme pravidelně. Tímto vás rozhodně nechceme nabádat k tomu, abyste se poslední den v roce zvrhli a jedli a pili bez zábran. To rozhodně ne, protože i Silvestr se dá oslavit zdravě, ale pokud by se to náhodou stalo, není třeba si to vyčítat a přidělávat si tím další stres.

Pokud se to stane občas, naše tělo se s tím dokáže vypořádat. Navíc máme pro vás několik osvědčených tipů, jak se zachovat, aby následky byly co nejmenší.

Pokud se tedy rozhodnete, že v tento den budete jíst konvenčně, zkuste vyzkoušet alespoň některé naše doporučení.

  • Dobře prozkoumejte nabídku a vyberte si dvě, tři dobroty, které se rozhodnete ochutnat. Je mnohem lepší pochutnat si na šunkových chlebíčcích, sýrových jednohubkách a čokoládovém dortu, než stláskat páté přes deváté.
  • Vybrané dobroty co nejpečlivěji rozkousejte. Důkladným rozkousáním a prosliněním každého sousta ušetříte spousty energie všem trávicím orgánům a i nekvalitní jídlo se mnohem lépe stráví a vyloučí z těla ven.
  • Snažte se poslední pokrm dojíst nejpozději do 19 hodin nebo alespoň 3 hodiny před odchodem na lůžko.
  • Pokud se rozhodnete pít alkohol, vyberte si jeden druh a nepřehánějte to s množstvím. Nezapomínejte vypít ke každé deci alkoholu 2 dcl vody.
  • Dejte si co nejdříve umebošku. Pokud je vám po jídle těžko, nebo jste pili víc, než snesete, pomůže pomalu sníst jednu umebošku a za pár hodin nebo ráno další. Můžete sníst postupně i tři. Výborně pomáhá i po kocovině, kdy je tělo překyselené po alkoholu a silně zásaditá umeboška pomůže překyselení vyrovnat.
  • Den po té si dejte půst. Pokud netrpíte hypoglykémií a není vám bez jídla fyzicky špatně, je ideální nechat trávení půl dne až den odpočinout. Tělo se pak lépe vypořádá s přebytky z předešlé nestřídmosti. Pijte bancha čaj, který je zásadotvorný, nebo ještě lépe čerstvě uvařený zeleninový vývar.
  • Uvařte si čerstvou miso polévku. Jako první jídlo, nebo pokud nemůžete držet půst, by měla být čerstvá miso polévka. Nejen že se vám díky zelenině a miso pastě neutralizují přebytečné kyseliny v těle, ale také vám dodá spousty důležitých minerálů a vlákniny, které potřebujete.
  • Dejte si rýži. Dalším postním pokrmem je kvalitní rýže. Buď jen se zeleninou, nebo ve formě rýžové kaše congee. Rýže je neutrální potravina a všelék. Důkladně prožvýkejte každé sousto a klidně jezte rýži celý den. Tělo nebude potřebovat moc energie na trávení a využije ji k likvidaci škod. Pokud nemůžete nic dát do úst, rozbouřený žaludek uklidní i rýžový odvar.
  • Jděte na vzduch. Je – li to možné, jděte se alespoň projít, ideálně v ostřejším tempu. Čerstvý vzduch okysličuje, dodá dobrou náladu, metabolismus se rozhýbe a rychleji se zbaví všech jedů.
  • Nic si nevyčítejte. Výčitky a stres z toho, že jsem jednou „zhřešila“ jsou pro tělo a duši ještě jedovatější, než nějaké to nekvalitní, nebo pozdě snědené jídlo, či nějaký ten alkohol. Nikdo nejsme dokonalý a proto si jednou za rok užijme bez výčitek. Teď už víme jak na to, aby nám zase brzo bylo dobře.

⏩ BRZY ZAČÍNÁ PODZIMNÍ DETOX KURZ

  1. A jak je to s pitim pu erh caje? da se pit casto? nekde jsem cetla, ze neobsahuje kofein, tak jako klasicky cerny caj. nebo zeleny.. dekuji :-)

  2. Zobrazit 3 komentáře

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekJak zdravě jíst na Silvestra?
Další článekDěkujeme, že jste s námi!