Silvestrovský večer se kvapem blíží a vy možná přemýšlíte, jestli by to tentokrát nešlo udělat jinak. Určitě šlo, jen je důležité se trochu připravit. Když budete mít dost zdravých dobrot, nebudou vás tolik lákat ty ostatní a bonus navíc, nebude vám ani špatně.

Jak připravit zdravé občerstvení na Silvestra?

Nejdůležitější je rozmyslet si, co byste na Silvestra rádi měli na stole. Druhá, ale neméně důležitá věc je se na to trochu připravit. Některé suroviny je potřeba předem namočit a uvařit a některé třeba ještě dokoupit. Nabízíme vám několik našich osvědčených možností, ze kterých si určitě něco vyberete.

Možnosti zdravého občerstvení

  • kvašená zelenina, nebo kyselé zelí v mističkách na zobání, nebo na ozdobu zdravých chlebíčků
  • omytá a pak na sucho na pánvi opražená slunečnicová nebo dýňová semínka, zakapaná na závěr trochou umeocta
  • omyté, okapané a na sucho na pánvi opražené loupané mandle s trochou soli
  • sushi rolky – do řasy nori dát tenkou vrstvu uvařené lepivé rýže, ochutit trochou hořčice, pro odvážnější wasabi, doprostřed proužek tempehu, kvašenou zeleninu, nebo i syrovou zeleninu nakrájenou na úzké proužky, vše zabalit do ruličky…
  • palačinky s cizrnovou pomazánkou nebo česnekovou pomazánkou
  • okurkové kanapky
  • slané tyčinky (150g špaldové mouky, 60g kokosový tuk, 70g vody, lžíce umeoceta, půl lžičky soli – nechat 2 hod odpočinou, vyválet na placku, posypat sezamovým i jiným semínkem, vykrájet tyčky, či jiné tvary, péct asi 20 min na 160’C
  • chlebíčky (celozrnné nebo ideálně kváskové pečivo) s cizrnovou, čočkovou nebo falešnou humrovou pomazánkou či jakoukoliv jinou zdravou pomazánkou
  • falešný bramborový salát
  • fazolový salát nebo salát Coleslaw
  • dýně pečená v troubě nebo jiná pečená zelenina
  • chipsy z červené řepy s troškou tofunézy
  • ke chroupání a přikusování tyčky ze syrové zeleniny (ideálně se hodí mrkev a řapíkatý celer)  s namáčecími dipy – cizrnová nebo čočková pomazánka, tofunéza s kapkou umeocta …
  • a dvě sladké rychlovky – nepečené sezamové kuličky nebo datlové kuličky

A co k pití?

Myslíme si, že si výjimečně můžete dát pár deci kvalitního vína, piva, nebo jiného alkoholu, který máte rádi. Pokud jste příliš nemlsali a nepopíjeli na Vánoce, tělo to pro jednou zvládne.

Pokud máte chuť vyzkoušet něco netradičního, doporučujeme vám:

 

Přejeme vám krásného Silvestra a ještě lepší nový rok 2017.

Helena a Eva

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Helena
Autorem článku je Helena
Po letech hledání a zkoušení na vlastním těle, jsem konečně přišla na to, jak chutně a zdravě jíst, aniž bych se musela hlídat v porcích a měla zdravotní problémy. Letitá trápení s nadváhou jsou pryč.
Předchozí článekBezlepkový semínkový chléb s rýží alias slaná bábovka
Další článekCo dělat když se přejíme nebo opijeme?