Zdravá alternativa oblíbeného salátu, kde místo majonézy použijeme tofunézu.

Ingredience pro 4 osoby

  • půlka letního či špičatého zelí (asi 300g)
  • 2 střední mrkve
  • 1 střední cibule
  • umeocet podle chuti cca 3 lžíce
  • kelímek tofunézy
  • (citrón na dochucení)

Postupobrázek-2

Cibuli nakrájíme na velmi jemno, mrkev nastrouháme také na jemno a stejně tak zelí, z kterého použijeme jen šťavnatější části. Přidáme 3 lžíce umeocta a dobře promneme mezi prsty, aby zelenina pustila šťávu. Pokud máme čas, zatížíme menší miskou či talířem na které dáme nějakou zátěž (lahev s vodou) a necháme zatížené alespoň hodinu uležet. Před podávání přidáme kelímek tofunézy a promícháme. Ochutnáme a pokud bude potřeba, dochutíme ještě umeoctem nebo citrónem.

Kombinujeme

Zeleninový salát můžeme přidat k jakémukoliv jídlu jako šťavnatou a čerstvou zeleninovou složku.

Děti

Tento salát mohou děti v malém množství jako součást jídla od 2 let, pokud budou schopné zeleninu správně rozkousat.

Zkuste náš nový online kurz Super Saláty

Dělejte saláty jako šéfkuchař!

8 komentářů. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

    • My ho máme moc rádi, proto jsme hledali zdravou alternativu a od té klasické majonézové je k nerozeznání.

  1. V rámci jarní očisty jsem vyzkoušela ještě víc odlehčenou verzi salátu – místo tofunézy jsem přidala trochu tahini a byla to taky dobrota!

  2. Ten je naprosto dokonalej!! A já zrovna řešila, co udělat s ohromnejma hlávkama zelí, který se mi urodily. .-)

    • Zelí se dá použít místo petržele na bílou omáčku, stačí cibule, zelí, sůl orestovat na oleji, povařit s vodou do měkka a pak dochutit s trochou sójové smetany jako koprovku, křenovou omáčku, znojemskou, česnekovou, ptáčkovou…
      Jinak zelí se dá použít do pickles i na delší kvašení a vydrží uskladněné přes zimu.

  3. Zobrazit všech 8 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekMé druhé těhotenství – 2. měsíc
Další článekČočka na kyselo