Domů > Zdravé recepty > Polévky > Snídaňové

Snídaňová miso polévka

Uvařeno

Vaše nastavení osobních údajů (cookies) nám zakazuje přehrávat videa.
Ale nebojte se. Jakmile videa povolíte, přehrajeme je.

Zásady cookies
bez lepku
sezóna jaro

Miso polévka slouží jako výborná snídaně. V Asii se běžně den začíná horkou miso polévkou. Polévka nezatěžuje zažívání jako u nás tolik rozšířené pečivo. Navíc obsahuje minerály, které v této formě může tělo velmi dobře využít. Díky miso pastě dodá potřebné trávící enzymy a nastartuje metabolismus. Tělo tak hned po ránu dostane potřebnou dávku energie, vitamínů a minerálů, aby mohlo celý den dobře fungovat.

Ingredience
na 4 porce
  • 2 mrkve
  • 1 pórek
  • kus brokolice
  • horký zeleninový vývar
  • sůl
  • miso pasta
  • zelená posypka: petrželka nebo jiné zelené natě

Bára nebyla žádný tlouštík, přesto se raduje ze shozených 8 kg a zmizelých 11 cm v pase a přes boky. Prošla s námi po...

Jak na miso polévku

  1. Dáme do hrnce vařit vývar. Když je vroucí, tak přidáme sůl.
  2. Do horkého osoleného vývaru vložíme na dlouhé proužky nakrájenou mrkev a na malé růžičky naporcovanou brokolici.
  3. Po chvilce přihodíme pórek pokrájený na nudličky.
  4. Vaříme cca 10 minut do měkka. Pak polévku vypneme a odstavíme.
  5. Do naběračky nabereme trochu polévky a rozmícháme v ní 1-2 lžičky miso pasty, přidáme do polévky a necháme dojít.
  6. Podáváme posypané čerstvou petrželkou.

Praktické

  • Připravit si polévku do práce do termosky zabere cca 3 minuty, pokud máte  vše připraveno předem. Můžete si ji tedy dát vařit a jít se připravit do koupelny. Když je polévka hotová, dáte ji do termosky a můžete si ji vzít s sebou do práce, kde si ji sníte v době vhodné pro snídani.
  • Nemáme-li po ruce hotový vývar, jednoduše si dáme 10 minut vyvařit odkrojky z mrkve, pórku (včetně kořínku), stonku z brokolice a přidáme řasu. Pokud nám už ani těch 10 minut navíc nevychází, zalijeme zeleninu vroucí vodou a i tak vyrobíme velmi cennou snídani bohatou na vitamíny, minerální látky a enzymy. Ale z vývaru je polévka chutnější a dodá vám další dávku minerálů vázaných na vodu, takže se vyplatí naučit vývar připravovat a mít jej stále po ruce.
  • Miso pasty dáváme cca 1 lžičku na osobu a začínáme raději menším množstvím, abychom nepřesolili.
  • Pokud potřebujeme dosolit, přidáme do hotové polévky kapku sójové omáčky nebo gomasio.
  • Polévka je přirozeně bezlepková (pokud nepoužijeme lepkové obiloviny nebo sójovou omáčku shyou)
  • Pro nesójovou verzi použijeme miso pastu bez sóji (rýžovou, hrachovou cizrnovou apod.)

Obměna miso polévky

  • Miso polévku můžeme připravit z jakékoli zeleniny. Vyzkoušejte například kombinaci cibule, petržel, kedlubna nebo cibule, dýně mrkev, květák. Polévka může být každý den jiná.
  • V zásadě je dobré nekombinovat více než tři druhy zeleniny, aby nebyla každý den stejná. Ideálně vezmeme jednu kořenovou, jednu kulatou a jednu listovou zeleninu.
  • Do miso polévky můžeme na závěr přidat a prohřát včera uvařenou obilovinu, pokud nás samotná polévka nezasytí nebo máme brzy hlad.
  • Polévku můžeme ještě nutričně vylepšit přidáním mořské řasy – bez namáčení můžeme přidat řasu dulce nebo vločky nori, do polévky pak můžeme dát vařit wakame nebo arame, případně můžeme přidat na nudličky nakrájenou kombu z vávaru.
  • Další alternativou pro zasycení, změnu chuti a oživení polévky je přidání “skleněných” nudlí, kuskusu, hub nebo olejnatých semínek, která propláchneme na sítku a dáme vařit spolu se zeleninou, nebo je opražíme po opláchnutí a přidáme jako křupavou posypku.

Děti

  • Miso polévka je vhodná už pro nejmenší děti, pouze ubereme sůl a miso pastu. Pro děti do 1,5 roku dáme jemné bílé miso a jen maličko. Odebereme a pak teprve ochotíme polévku pro dospělého.

PS: Přemýšlíte jak zlepšit postavu a své zdraví?

Nepřemýšlejte 😊 Pojďte něco dělat! Ukážeme jak vylepšit jídelníček, co jíst a co ne, a jak si jídlem spravit zdraví! Naskočte do online kurzu Jíme Jinak - JE ZDARMA !

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

71 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Veronika
6. 1. 2024

Dobrý deň , chcela by som sa spýtať- ak by som si uvarila zeleninovú polievku vo väčšom množstve (na pár dní dopredu), ráno vždy ohriala jednu porciu v malom hrnci a primiešala po odstavení miso pastu, je to v poriadku? Ide mi primárne o úsporu času, ale hovorím si, či nebude takto pripravená polievka menej výživná. Ďakujem za odpoveď 🙂

Ahojte, ja tie polievky rano milujem. Už som si našla system ako ich rano varit a den bez polievky nemoze byt. Beravam si ich do prace v 2 termozkach a vsimla som si ze druhu davku ked zjem pred obedom, tak moj zaludok si len ochvaluje.
Vrele odporucam najst si system a pustit sa do toho. Ved to robite pre seba a svoje zdravie a bez zdraveho tela sa nemozete dlho tesit stastnemu zivotu.
Prajem krasny den.
😍

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Houbové rizoto s tymiánem

Z dovolené jsem si přivezla dva koše hub a tak vznikl další báječný recept. Tymián a houby jsou totiž skvělá kombinace.

Čočkové kari s hráškem z jednoho hrnce

Potřebujete rychlou večeři téměř bez práce? Stačí jeden hrnec, čočka a pár ingrediencí a máte dobrotu na stole.

Posilující miso polévka s rýžovým mochi

Potřebujete doplnit energii a samotná miso polévka vás nezasytí? Přidejte do ní tradiční rýžovou pochoutku z Japonska. Ideální jídlo pro vyčerpané lidi, ko...

Polévka s česnekovými výhonky

Zaštipujete česnek? Výhonky s pacibulkami, které ulámete, určitě nevyhazujte! Chutnají skvěle, jsou plné vitamínů a můžete je přidat třeba do polévky.