Domů > Zdravé recepty > Omáčky

Dýňovo mrkvové pyré

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
sezóna podzim
děti od 1 a půl roku

Rychlovka, kterou můžete podávat jako příkrm pro kojence nebo s ní skvěle doplnit večeři vašemu manželovi. Snadné a výtečné pyré, které všem chutná.

Babička nás nahlásila lékařce. Prý dcera nemá dostatečnou výživu. Odehrálo se velké drama, které nás hodně posunulo. ...

Základní informace

Rychlovka, kterou můžete podávat jako příkrm pro kojence nebo s ní skvěle doplnit večeři vašemu manželovi. Snadné a výtečné pyré, které všem chutná.

 

Ingredience pro 4 porce
  • 1/3 malé dýně (např. muškátová)
  • 1 velká mrkev
  • sůl
  • zeleninový vývar, nebo horká voda asi 3 dcl litru
  • bazalka
  • umeocet nebo jablečný ocet
Postup

Ohřejeme si  zeleninový vývar , nebo dáme vařit vodu. Mírně osolíme. Dýni jen omyjeme, neloupeme. Dýni  i mrkev nakrájíme na velké kusy a dáme do horkého vývaru či vody vařit. Vody nedáváme moc, aby nám nevznikla řídká polévka bez chuti! Zelenina bude sotva ponořená, mělo by jí být více než vody. Asi za 15 minut bude zelenina měkká (píchněte do dýně vidličkou, zda už je měkká i slupka). Vypneme, rozmixujeme a dochutíme trochou umeocta, případně jablečným octem.

Obměna

Výborné je dochutit čerstvou bazalkou nebo do vaření přidat sušenou.

Kombinujeme

Toto pyré skvěle doplní talíř jinak pevných a suchých jídel. V podstatě nahrazuje omáčku. Můžeme jej například podávat s fazolovým nákypem a rýží.

Děti od 6 měsíců do 1 roku

Postup je stejný, ale nesolíme. Výsledné pyré nemixujeme, ale můžeme pouze rozmačkat vidličkou či použít pasírovač. Odeberte porci pro dítě a ostatním pak zbytek dochutíme umeoctem či jablečným octem.

Děti od 1 roku a výš

Můžeme připravovat stejně jako pro dospělé, jen u těch nejmenších dáváme sůl po zrníčkách, dvouletým už můžeme normálně osolit.

PS: Jde hubnout a normálně jíst? Pojď to zjistit! 😁

Tisíce lidí s námi shodily 5 kg za 14 dní. Jak to? Máme totiž chutný hubnoucí jídelníček s výbornými recepty, videa, jemné cvičení - a živou podporu! Už za 2 týdny uvidíš výsledky. Mrkni na výzvu Hubneme do plavek a naskoč!

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

1 člověk už poděkoval za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Petra Quirke
8. 6. 2013

Dobrý den,
Snažím se tady u vás zorientovat, web jsem našla vlastně náhodou. Můj dotaz se týká mé šestiměsíční dcerky. Rebeka je kojená a začala jsem ji večer přikrmovat bezlepkovými kašemi (rýžová, pohanková, jáhlová), které vařím v MM. Obvykle do kaše přidám na povaření i kus banánu nebo oloupaného nastrouhaného jablka. Je to z vašeho pohledu v pořádku?
K obědu dostává povařenou zeleninu buďto s bramborem (což jak čtu je dle vás špatně) nebo s řýží, propasírované. Od kdy by měla dostávat “kompletní talíř”? Nemohu se toto nikde dočíst.
Co se týká masa, sama jím maso, ale tak nějak mám odpor jí ho do toho zamíchat, ani nevím proč.
Díky za odpověď.

Luboslav
20. 3. 2012

Jestli můžu tak se přidám ..tělo je nejlepší kuchař když vařím tak hodinu před jídlem si rozmyslím na co mám chuť..pokud vařím jen pro sebe ale pro rodinu není špatné o jídle hovořit take hodinu před samotným vařením…ono se to někdy nedá je ale nutné aby se rodina přidala k rozhodování co vařit … tělo si žádá samo co potřebuje …aspoň mu v tom částečně pomůžeme a také se s potravou dobře vypořádá

Ukázat další komentáře