Základní informace

Rychlovka, kterou můžete podávat jako příkrm pro kojence nebo s ní skvěle doplnit večeři vašemu manželovi. Snadné a výtečné pyré, které všem chutná.

 

Ingredience pro 4 porce

  • 1/3 malé dýně (např. muškátová)
  • 1 velká mrkev
  • sůl
  • zeleninový vývar, nebo horká voda asi 3 dcl litru
  • bazalka
  • umeocet nebo jablečný ocet

Postup

Ohřejeme si  zeleninový vývar , nebo dáme vařit vodu. Mírně osolíme. Dýni jen omyjeme, neloupeme. Dýni  i mrkev nakrájíme na velké kusy a dáme do horkého vývaru či vody vařit. Vody nedáváme moc, aby nám nevznikla řídká polévka bez chuti! Zelenina bude sotva ponořená, mělo by jí být více než vody. Asi za 15 minut bude zelenina měkká (píchněte do dýně vidličkou, zda už je měkká i slupka). Vypneme, rozmixujeme a dochutíme trochou umeocta, případně jablečným octem.

Obměna

Výborné je dochutit čerstvou bazalkou nebo do vaření přidat sušenou.

Kombinujeme

Toto pyré skvěle doplní talíř jinak pevných a suchých jídel. V podstatě nahrazuje omáčku. Můžeme jej například podávat s fazolovým nákypem a rýží.

Děti od 6 měsíců do 1 roku

Postup je stejný, ale nesolíme. Výsledné pyré nemixujeme, ale můžeme pouze rozmačkat vidličkou či použít pasírovač. Odeberte porci pro dítě a ostatním pak zbytek dochutíme umeoctem či jablečným octem.

Děti od 1 roku a výš

Můžeme připravovat stejně jako pro dospělé, jen u těch nejmenších dáváme sůl po zrníčkách, dvouletým už můžeme normálně osolit.

🎅 Zdravé cukroví  a dezerty

Bez cukru, mléka, vajec a bílé mouky.

Pojďte si zdravě pochutnat!

  • zdravé Vánoční cukroví
  • ➡ nejoblíbenějších dezerty
  • ➡ 23 videoreceptů + ebook

Překvapte i náročné mlsaly.

Zjistěte více

8 komentářů. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. Dobrý den,
    Snažím se tady u vás zorientovat, web jsem našla vlastně náhodou. Můj dotaz se týká mé šestiměsíční dcerky. Rebeka je kojená a začala jsem ji večer přikrmovat bezlepkovými kašemi (rýžová, pohanková, jáhlová), které vařím v MM. Obvykle do kaše přidám na povaření i kus banánu nebo oloupaného nastrouhaného jablka. Je to z vašeho pohledu v pořádku?
    K obědu dostává povařenou zeleninu buďto s bramborem (což jak čtu je dle vás špatně) nebo s řýží, propasírované. Od kdy by měla dostávat „kompletní talíř“? Nemohu se toto nikde dočíst.
    Co se týká masa, sama jím maso, ale tak nějak mám odpor jí ho do toho zamíchat, ani nevím proč.
    Díky za odpověď.

    • MM znamená mateřské mléko? A kaši vaříte instatní? Bohužel to co píšete není pro vaší dcerku zrovna ideální. S ovocem doporučujeme počkat až kolem roka a banány rozhodně dětem nedáváme. Ani kombinace obiloviny a ovoce není správná, špatně se to spolu tráví a navíc to v těle kvasí. Pokud je jí půl roku, stačí jí jako příkrm kombinace zelenina a obilovina (bezlepková), ideálně doma uvařená, ne instatní! Pasírování je skvělé, to děláte dobře. Co se týče kompletního talíře, což znamená přidat luštěninu k zelenině a obilovině, tak pokud je kojená, stačí to až kolem prvních narozenin, dřív to není nutné, kompletní bílkovinu získává od vás kojením. Pokud by vás zajímal vzorový jídelníček pro dítě do 1 roku, bude v klubu Jíme Jinak, který spustíme každým dnem.

      • Ano MM je materske mleko, kase neni instantni, ale obyc. ryzova krupicka, kterou varim asi 5 minut.
        Co se tyce bananu, jestli je kratka odpoved – proc ne? Ani samotny, bez obiloviny? Diky moc za Vas cas, rozjeti klubu budu sledovat.

  2. Jestli můžu tak se přidám ..tělo je nejlepší kuchař když vařím tak hodinu před jídlem si rozmyslím na co mám chuť..pokud vařím jen pro sebe ale pro rodinu není špatné o jídle hovořit take hodinu před samotným vařením…ono se to někdy nedá je ale nutné aby se rodina přidala k rozhodování co vařit … tělo si žádá samo co potřebuje …aspoň mu v tom částečně pomůžeme a také se s potravou dobře vypořádá

  3. Zdravému chlapovi občas trochu piva neuškodí. Víme, že po silně stahujícím jídle s masem se potřebují nějak uvolnit. Nás to většinou žene na sladké, je na pivo 🙂 Kdyby jedli vyrovnaně, na pivo si nevzpomenou. Alkohol všeobecně nikomu moc neprospívá, když už tak domácí přírodní pivo ne ty rychlokvvašky z pivovarů se spoustou látek, co do těla nechceme. Zamražování potravin je krajně nevhodné. I po ohřátí budou naše vnitřní zažívání taková jídla ochlazovat, škodlivé látky, které by jinak prošly a vyloučily se, se navážou na potraviny a uloží v našem těle, o energetické a výživové hodnotě nemluvě. Mražením děláme jídlo poněkud mrtvé a hlavně nestravitelné. V porodnicích se dávají maminkám jídla, že by jeden brečel. Zkuste mléčné výrobky alespoň omezit, Já byla závislák dokonalý. mléko, sýry, jogorty,..denně. Ale tělo je mi myslím velmi vděčné, že jsem mu ulevila 🙂

  4. Přišla jsem, četla jsem, uvařila jsem.! výsledek- úžasná chuť i se sušenou bazalkou, přidala jsem ješte červenou čočku a jenom rozš’touchala štouchadlem na brambory. Podávala na špaldovo-pohankových palačinkách zarolované se salátem s čínskeho zelí a zeleným porkem, zakapnuté sojovkou a umeoctem+ sezamová semínka. Příloha zelené fazolky na páře.Holky, začínám si to užívat!! :-)) díky

  5. Zobrazit všech 8 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekJak se stravovat u kojení, abych měla já i moje dítě dostatek všeho
Další článekStrava na podzim