Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Bylinkové pohankové placičky ze 3 ingrediencí (bez lepku)

Uvařeno
bez lepku
bez mléka
bez vajec
sezóna podzim
sezóna zima

Nadýchané placičky s vůní a chutí bylinek. Zcela bez lepku, vajec a mouky. Skvělá a rychlá snídaně, večeře nebo svačina. Přidejte výraznější dip nebo pomazánku a rychlé a výborné jídlo je na světě.

Ingredience
  • 100 g pohanky
  • cca 100 ml vody
  • bylinkové koření nebo čerstvé bylinky
  • 2 lžíce lněného semínka (není nutné)
  • 2 lžíce slunečnicového semínka (není nutné)
  • mletý kmín či jiné koření dle chuti
  • sůl

Skoro každá žena v některém období svého života začne přemýšlet nad tím, jestli je její váha ideální a jak by ji mohl...

Jak připravit bylinkové placky

  1. Pohanku nasypeme do misky a zalijeme vodou tak, aby voda přesahovala pohanku.
  2. Necháme minimálně 2 hodiny namočené.
  3. Slijeme.
  4. Dáme pohanku s cca 100 ml vody a rozmixujeme.
  5. Těsto by mělo mít konzistenci jak na lívance – ani ne řídké, ani ne moc husté.
  6. Přidáme semínka a bylinky a do těsta zamícháme.
  7. Na suché pánvi děláme malé lívanečky z obou stran.
  8. Podáváme s dipem, pomazánkou nebo k polévkám či gulášům.

Praktické

  • Pokud nemáte čas na namočení pohanky, stačí ji zalít na cca 10 minut horkou vodou (čím déle, tím lépe) a poté slít a postupovat jako v receptu.
  • Pokud vám zbude těsto, dejte ho do lednice, kde vydrží cca 3 dny. Až budete mít znovu chuť, můžete jen těsto vytáhnout a dělat lívanečky. Je možné, že těsto zhoustne, doporučujeme proto přidat před smažením ještě trochu vody a těsto zředit.
  • Udělejte si placičky barevné! Přidejte přírodní barviva (spirulina, kurkuma aj.).
  • Pokud přidáte více vody a uděláte placky větší, budete mít palačinky, které se budou dát krásně srolovat.
  • Placičky vydrží i 2 dny bez lednice. Jsou výborné třeba na delší cestování.
  • Přikusujte ke guláši, polévkám, zeleninovým směsím nebo namažte pomazánkou či dipem a vezměte na svačinu nebo výlet!

Obměna

  • Koření můžete dát jakékoliv, které máte doma – klidně i směs indického koření, kari, kurkuma, tajine, grilovací koření, houbové koření nebo jakékoliv sušené bylinky (majoránka, bazalka, medvědí česnek) atp.
  • Do těsta na placky můžete přidat nasekané čerstvé bylinky (tymián, bazalka, majoránka aj.) nebo třeba česnek.
  • Těsto je velmi variabilní. Můžete s ním rozmixovat i jakoukoliv syrovou zeleninu – například řepu, cuketu, dýni aj. a vytvořit tak různé kombinace a barvy těst.
  • Pokud vynecháte koření a dáte jen špetičku soli, případně přidáte sladké druhy koření (perníkové, skořice, vanilka) nebo kakao / karob, můžete dělat sladké lívanečky / placičky. Do těsta můžete zamíchat i nasekané ořechy nebo sušené ovoce (nebo nastrouhané či nakrájené čerstvé ovoce). Podávejte třeba s dipem, “nutellou”, tofu tvarohem, marmeládou, povidly aj.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

1 člověk už poděkoval za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Klub

Výborné, rychlé a variabilní 👍😋 s hlívou a cizrnou na paprice 😋

Klub

Tyhle placicky jsou vlastne jako indicke dosy, ktere se delaji uplne stejne. Namoci se pohanka, pak se slije a rozmixuje s vodou a soli. Muze se pridat i nejake koreni, ja davam mlety kmin. Nejlepsi jsou jako palacinky opecene na sucho na panvi. Testo ma byt dost ridke. Delaji se moc dobre, mouka je tam naprosto zbytecna.

Ukázat další komentáře

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Batátové lokše (bez lepku)

Lokše jsou oblíbeným tradičním receptem u nás v Česku, ale i na Slovensku. V různých krajích se jim říká jinak – třeba pekáče, přesňáky, patenty, mag...

Mrkvovo-pohankové placky (bezlepkové)

Bezlepkové pohankové placky s mrkví jsou díky pohance krásně křupavé a skvěle nahradí běžné pečivo.

Zeláky – křupavé zelné karbanátky bez lepku

Božsky křupavé zelné placky z trouby. Chutná a zdravá svačinka nebo rychlá večeře.