Nadýchané placičky s vůní a chutí bylinek. Zcela bez lepku, vajec a mouky. Skvělá a rychlá snídaně, večeře nebo svačina. Přidejte výraznější dip nebo pomazánku a rychlé a výborné jídlo je na světě.

Ingredience
  • 100 g pohanky
  • cca 100 ml vody
  • bylinkové koření nebo čerstvé bylinky
  • 2 lžíce lněného semínka (není nutné)
  • 2 lžíce slunečnicového semínka (není nutné)
  • mletý kmín či jiné koření dle chuti
  • sůl

Jak připravit bylinkové placky

  1. Pohanku nasypeme do misky a zalijeme vodou tak, aby voda přesahovala pohanku.
  2. Necháme minimálně 2 hodiny namočené.
  3. Slijeme.
  4. Dáme pohanku s cca 100 ml vody a rozmixujeme.
  5. Těsto by mělo mít konzistenci jak na lívance – ani ne řídké, ani ne moc husté.
  6. Přidáme semínka a bylinky a do těsta zamícháme.
  7. Na suché pánvi děláme malé lívanečky z obou stran.
  8. Podáváme s dipem, pomazánkou nebo k polévkám či gulášům.

Praktické

  • Pokud nemáte čas na namočení pohanky, stačí ji zalít na cca 10 minut horkou vodou (čím déle, tím lépe) a poté slít a postupovat jako v receptu.
  • Pokud vám zbude těsto, dejte ho do lednice, kde vydrží cca 3 dny. Až budete mít znovu chuť, můžete jen těsto vytáhnout a dělat lívanečky. Je možné, že těsto zhoustne, doporučujeme proto přidat před smažením ještě trochu vody a těsto zředit.
  • Udělejte si placičky barevné! Přidejte přírodní barviva (spirulina, kurkuma aj.).
  • Pokud přidáte více vody a uděláte placky větší, budete mít palačinky, které se budou dát krásně srolovat.
  • Placičky vydrží i 2 dny bez lednice. Jsou výborné třeba na delší cestování.
  • Přikusujte ke guláši, polévkám, zeleninovým směsím nebo namažte pomazánkou či dipem a vezměte na svačinu nebo výlet!

Obměna

  • Koření můžete dát jakékoliv, které máte doma – klidně i směs indického koření, kari, kurkuma, tajine, grilovací koření, houbové koření nebo jakékoliv sušené bylinky (majoránka, bazalka, medvědí česnek) atp.
  • Do těsta na placky můžete přidat nasekané čerstvé bylinky (tymián, bazalka, majoránka aj.) nebo třeba česnek.
  • Těsto je velmi variabilní. Můžete s ním rozmixovat i jakoukoliv syrovou zeleninu – například řepu, cuketu, dýni aj. a vytvořit tak různé kombinace a barvy těst.
  • Pokud vynecháte koření a dáte jen špetičku soli, případně přidáte sladké druhy koření (perníkové, skořice, vanilka) nebo kakao / karob, můžete dělat sladké lívanečky / placičky. Do těsta můžete zamíchat i nasekané ořechy nebo sušené ovoce (nebo nastrouhané či nakrájené čerstvé ovoce). Podávejte třeba s dipem, „nutellou“, tofu tvarohem, marmeládou, povidly aj.

Staňte se členy Klubu Jíme Jinak

Získáte videorecepty, jídelníčky, rozhovory s odborníky, rady, slevy na nákupy a online kurzy.

materiály

Meditace pro mě je, když si stoupnu ke sporáku a vařím dle JJ

Sidonia: Pro mě meditace je, když přijdu z práce...

To, co děláte, mě obohacuje, inspiruje a učí

Pavla: děkuji Vám za Vaši lásku k jídlu, díky níž...

Díky JJ se mi běhá lehčeji a déle vydržím – je to tak jednoduché!

Hanka: Dobrý den, hlásím, že po dvou týdnech na...

Dohromady jsme shodili 39 kg (Pěvuška)

Pěvuška: Srdečně všechny zdravím :-). Jsem novým členem klubu...

Hltám všechny informace

Lenka B.: Ahoj Evi, děkuji za perfektně zpracovaný článek....

Potěšilo mě, že jste to vzali za správný konec

Štěpánka: Holky, mate to krasne. Daly jste si hodne...

Stal se zázrak. Dcera je nadšená z jídla

Trundova: Večer dcera (10 roků) snědla zbylou svíčkovou a...

Děkuji za skvělý kurz

Ilona: Děkuji, děvčata, za skvělý kurz. Tady to jde...

JJ mi změnila pohled na jídlo a dodalo sebevědomí si dělat věci po svém

Venisy: Skupina Jíme Jinak mi před šesti lety změnila...

Zhubla jsem, mám lepší náladu a jsem čilá od rána do večera (Jana)

Jana: Kurz jsem dokončila asi před 14 dny. Pomohl...

Dcera díky vám měla svůj první štrůdl a byla nadšená

Stramis: Včera jsem zkoušela bezlepkové těsto z jahel a...

Kamarádky mě chválí, jak dobře vypadám a zářím

Ikminka: Ahoj všichni! Minulý rok jsem začala jíst jinak,...

Jíme jinak mi dává smysl

Palmate: Děkuji za váš kurz. Studuji čínskou medicínu a...

Cítím se skvěle a moje tělo nasává živiny

Iva: Dobrý den, jsem velice překvapena! Moje tělo reaguje...

Uzdravila jsem se z těžké nemoci a energii bych mohla rozdávat (Božena)

Božena: Skončila jsem kurs Hubneme do plavek. Míry...

S manželkou jsme si užili skvělou páteční večeři (Jaroslav)

Jaroslav: Jsem velmi rád, že jsem si koupil Super...
  1. Tyhle placicky jsou vlastne jako indicke dosy, ktere se delaji uplne stejne. Namoci se pohanka, pak se slije a rozmixuje s vodou a soli. Muze se pridat i nejake koreni, ja davam mlety kmin. Nejlepsi jsou jako palacinky opecene na sucho na panvi. Testo ma byt dost ridke. Delaji se moc dobre, mouka je tam naprosto zbytecna.

  2. Jsem velký začátečník :-) Placičky jsem zkusila. Docela i držely pohromadě. Mixovala jsem společně se lněnými semínky a také jsem je nedělala veliké. Jen mi příliš nechutnaly… Je nějaká osvědčená varianta ( koření, zelenina… ) ? Moc děkuji. Zuzka

    • záleží jakou máte pánvičku, Alexandro, zda můžete úplně na sucho do opražení nebo bude potřeba dát tenkou vrstvu oleje

  3. Ahoj,
    to je náhoda, aniž bych tenhle recept četla,
    včera jsem z takového těsta udělala malé kulaté knedlíky. S petrželkou a kmínem. Byly moc dobré s omačkou a karbanátky.

  4. Zobrazit všech 15 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekWAKAME
Další článek13 zajímavostí o kvašené zelenině