Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Karbanátky a nákypy

Cuketová pizza

Uvařeno
bez mléka
Ingredience
  • 1 středně velká cuketa
  • rajská jablka
  • uzené tofu
  • cibule
  • slunečnicová semínka
  • kukuřičná mouka
  • lněné semínko
  • čerstvá bazalka
  • majoránka
  • pepř
  • sůl
  • + dle chuti/potřeby umeocet, sojovka apod.

Moc se nám líbil originální přístup Hanky, která nechtěla vařit zdravě jen pro sebe, ale pro celou rodinu. Nechte se ...

Postup

Těsto:

  1. Oloupanou a jader zbavenou cuketu nastrouháme na drobno, lehce osolíme a po cca 10 min zbavíme nadbytečné vody. Přidáme kukuřičnou mouku dle potřeby, tak aby byla směs sypčí, poté rozmixované lněné semínko (náhrada vajec), slunečnicové semínko dle chuti (spíše méně) a osmaženou cibulku.
  2. Na, pečicím papírem, vyloženém plechu vytvoříme cca 0,5-1 cm placku,
  3. zapečeme na 200 stupňů cca 20 min, dokud se nebudou lopat okraje.

Marináda:

  1. V mixéru rozmixujeme celá rajčata (doporučím ideálně do velikosti keříkových) a vmíchám majoránku a další případná ochucovadla (každý co snese ;)), potřu těsto.
  2. Finálně pokladu plátky tofu a nasekanou bazalkou a nechám dopéct, do chvíle než tofu zezlátne.

 

Buďte první, kdo poděkuje za tento článek.

Komentáře

Klub
alena.brunova
8. 9. 2019

Jako low-carb/nízkosacharidový oběd asi super, ale mně k tomu chybělo nějaké obilí. Měli jsme jen chleba, ale kopeček rýže by byl asi vhodnější…

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

12
41

Startujeme online kurz Podzimní detox

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

“Boloňské” špagety s čočkou

Rychlá, dobrá a sytá alternativa boloňských špaget. Doporučujeme jako rychlovku na večeři, když nevíte, co vařit a potřebujete nasytit celou rodinu.