Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Těstoviny

Chřest s těstovinami a smetanou

Uvařeno
bez lepku
sezóna jaro

Tahle omáčka chutná jako italská. Jako rajská s masem. Je to kořením, je to konzistencí a je to prostě mňamka. A navíc rychlá.

Ingredience
pro 4 porce
  • bezvaječné celozrnné těstoviny
  • 1 uzené tofu
  • 1 cibule
  • svazek chřestu
  • pepř
  • sůl
  • olej
  • umeocet
  • 4 lžíce rostlinné smetany
  • citrón

Hanka měla 20 let stres z jídla. Po prodělaném traumatu přestala polykat, po operaci jí přestal fungovat jícen. Potra...

Postup

  1. Dáme vařit vodu na těstoviny. Vodu osolíme, přidáme trošku oleje a těstoviny v ní uvaříme podle návodu na obalu.
  2. Oloupeme cibuli a pokrájíme na proužky, tofu nakrouháme na plátky jako sýr.
  3. Omyjeme chřest, odstraníme dřevnaté části a uřízneme křehké hlavičky – dáme je na stranu.
  4. Na posledních 5 minut vaření těstovin vložíme chřest do hrnce k těstovinám a povaříme ho.
  5. Chřest i těstoviny slijeme a propláchneme studenou vodou (chřest si zachová svěží zelenou barvu).
  6. V hrnci rozpálíme olej, vložíme na něj cibuli, tofu, osolíme, opepříme a orestujeme.
  7. Přidáme na špalíčky pokrájený chřest včetně stranou odložených hlaviček. Krátce prohřejeme.
  8. Vypneme, přidáme smetanu, těstoviny a promícháme.
  9. Podáváme s petrželkou a kouskem citrónu, aby si každý mohl dát čerstvé šťávy podle chuti.

Praktické

  • Pro bezlepkovou verzi použijeme bílé tofu nebo některou bezlepkovou verzi veganského sýru a vybereme bezlepkové těstoviny.
  • Můžete zvlášť vařit chřest a zvlášť těstoviny, ale já ráda šetřím hrnce a výsledek je stejný.
  • Hlavičky chřestu uřezávám proto, aby zůstaly křehké a nezničily se varem – klasicky se chřest vaří svázaný ve vysokém hrnci postavený vertikálně právě z tohoto důvodu.

Kombinujeme

  • Kombinací těstovin, tofu a zeleniny dostáváme kompletní talíř, stačí přidat čerstvou a kvašenou zeleninu, případně kousek napařené či blanšírované zeleniny.

Obměna

  • Místo smetany můžete připravit zeleninovou omáčku a těstoviny zalít zeleninovou omáčkou – já ráda používám koprovou a křenovou, případně jejich bílý základ bez křenu a kopru.

Děti

  • Tento pokrm je vhodný pro děti od 2 let, menším nedáváme uzenou variantu tofu ani pepř a ubereme, sůl a olej.

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

Buďte první, kdo poděkuje za tento článek.

Komentáře

Klub

Mňamózní 😋👏🏻

Klub

Vynikajúce 🥰🥰🥰

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

12
41

Startujeme online kurz Podzimní detox

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Těstoviny ve “vajíčku” (vegan)

Těstoviny nebo nudle ve vajíčku. Česká tradiční rychlovka v rostlinné podobě (bez vejce) – potěší malé i velké a je hotová do 15 minut.

Zapečené těstoviny à la šunkofleky

Kam se hrabou klasické šunkafleky!

Jarní zeleninová směs s tofu a žampiony

Na jaře potřebujeme uvolnit játra a tak zařazujeme častěji tofu a zelenou zeleninu.

Spaghetti carbonara vegetariana

Zdravá verze na italskou klasiku, na které si pochutná celá rodina. Špagety Carbonara – bez masa a mléčných výrobků.