Tahle omáčka chutná jako italská. Jako rajská s masem. Je to kořením, je to konzistencí a je to prostě mňamka. A navíc rychlá.
Ingredience
pro 4 porce
  • bezvaječné celozrnné těstoviny
  • 1 uzené tofu
  • 1 cibule
  • svazek chřestu
  • pepř
  • sůl
  • olej
  • umeocet
  • 4 lžíce rostlinné smetany
  • citrón

Postup

  1. Dáme vařit vodu na těstoviny. Vodu osolíme, přidáme trošku oleje a těstoviny v ní uvaříme podle návodu na obalu.
  2. Oloupeme cibuli a pokrájíme na proužky, tofu nakrouháme na plátky jako sýr.
  3. Omyjeme chřest, odstraníme dřevnaté části a uřízneme křehké hlavičky – dáme je na stranu.
  4. Na posledních 5 minut vaření těstovin vložíme chřest do hrnce k těstovinám a povaříme ho.
  5. Chřest i těstoviny slijeme a propláchneme studenou vodou (chřest si zachová svěží zelenou barvu).
  6. V hrnci rozpálíme olej, vložíme na něj cibuli, tofu, osolíme, opepříme a orestujeme.
  7. Přidáme na špalíčky pokrájený chřest včetně stranou odložených hlaviček. Krátce prohřejeme.
  8. Vypneme, přidáme smetanu, těstoviny a promícháme.
  9. Podáváme s petrželkou a kouskem citrónu, aby si každý mohl dát čerstvé šťávy podle chuti.

Praktické

  • Pro bezlepkovou verzi použijeme bílé tofu nebo některou bezlepkovou verzi veganského sýru a vybereme bezlepkové těstoviny.
  • Můžete zvlášť vařit chřest a zvlášť těstoviny, ale já ráda šetřím hrnce a výsledek je stejný.
  • Hlavičky chřestu uřezávám proto, aby zůstaly křehké a nezničily se varem – klasicky se chřest vaří svázaný ve vysokém hrnci postavený vertikálně právě z tohoto důvodu.

Kombinujeme

  • Kombinací těstovin, tofu a zeleniny dostáváme kompletní talíř, stačí přidat čerstvou a kvašenou zeleninu, případně kousek napařené či blanšírované zeleniny.

Obměna

  • Místo smetany můžete připravit zeleninovou omáčku a těstoviny zalít zeleninovou omáčkou – já ráda používám koprovou a křenovou, případně jejich bílý základ bez křenu a kopru.

Děti

  • Tento pokrm je vhodný pro děti od 2 let, menším nedáváme uzenou variantu tofu ani pepř a ubereme, sůl a olej.

Úspěch: manžel vylízal i talíř

Slunivok: Skvělý recept ! Uvařila jsem si čočku na...

Začala jsem milovat vaření díky JJ

Alena M. K.: Evi, moooc děkuji za kurz, týden...

Zbavila jsem se zánětu v rameni

Jitka M.: srdečně Vás zdravím a děkuji Vám za spoustu...

Manžel si všiml, že mám menší zadek a chce, abych mu také vařila

Kamlibe: Musím vám napsat, že podle vašeho jídelníčku je...

Jsem ráda, že jsem do toho šla!

Giana: Chtěla bych moc poděkovat za celé zpracování kurzu,...

Šok: jí to i můj masomil manžel!

Jana: Šok! Jídla z kurzu jí i můj masomil...

Dokonce i dcera jídlo snědla – to je velký úspěch!

Hanka: Odpoledne jsem se dívala na Vaše vaření, vypadalo...

Pořád je tu něco zajímavého a nového, ani nestíhám sledovat!

Katka: Ahoj holky, moc děkuju za stránky, čerpám z...

Cítím se skvěle a moje tělo nasává živiny

Iva: Dobrý den, jsem velice překvapena! Moje tělo reaguje...

Můj přítel – masožrout a sladkomil – vyjedl talíř pomalu i s glazurou

Vendtechman: Dneska pokus o ryzove nudle a seitan se...

Už si nedovedu představit talíř bez zeleniny

Marie: Jídla mi moc a moc chutnají! Dole 2...

Hlavní je ten pocit, jak se po kurzu cítím!

Alko: Splaskla jsem přes prsa o 6 cm, v...

Přestala mě pálit žáha, ustaly trávicí problémy a kalhoty se oblékají snadněji

Ilona: Cítím se lépe: nepálí mě žáha, nemám žádné...

Kurz pro začátečníky

Alena: Děkuji za spoustu podnětů, které jsem na vašem...

Díky JJ mám imunitu jak hrom

Eva: Škoda, že jsem takhle nezačala jíst už ve...

Naučili jste mě, že jídlo není jen o obživě, ale také o radosti a potěšení

Lenka: Jsem přesvědčená, že člověku se dostávají informace, které...

2 komentáře. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekJak nejlépe skladovat ředkvičky
Další článekKrémová květáková polévka se špenátem