V lednu mnoho lidí zápasí s kily, která získali během vánočních svátků. Jenže v lednu se jim je nedaří shodit, byť se snaží sebevíc. Víme, čím to je. A víme, co udělat proto, aby to šlo.

Zima není vhodná na hubnutí a velké výkony

Příroda to zařídila tak, aby lidé, kteří se dříve přes rok hodně nadřeli, když se starali o dostatek obživy, v zimě mohli odpočívat. Když byla zmrzlá půda, nemohli ji obdělávat. Venku se toho v zimě  vůbec moc dělat nedalo. Přesunuli se tedy domů a věnovali se činnostem, které mohli dělat uvnitř. A aby si dobře odpočinuli a nabrali sílu na další biologický rok, příroda jim moudře zhasla velmi brzo. Zkuste vydržet pět nebo šest hodin při svíčce. No a hubnutí? To rozhodně nebylo na místě. Bylo potřeba vydržet při skromném jídelníčku s vlastními tukovými zásobami ještě mnoho měsíců. Dokud nevyrostlo nové jídlo nebo nemohli porazit zvíře, které už odstavilo mladé. Takže žádné hubnutí nebylo žádoucí! Naopak, bylo potřeba udržet, co se na sklonku léta pracně nabralo.

Děláme všechno naopak

My sice žijeme v úplně jiné době, máme elektriku, takže si můžeme topit a svítit do aleluja, ale naše tělo stále podléhá tomu, co se děje v přírodě. A té je docela jedno, že máme funkční oblečení, boty do mínus dvaceti a vytopený byt i kancelář. Naše tělo bude svoje tukové zásoby držet zuby nehty. Co kdyby byla dlouhá zima? Co kdyby přišla neúroda? Tak proto nám to v lednu tak nejde. Příroda to má vymyšlené takhle.

A my, místo, abychom v zimě odpočívali a nabírali sílu jako naši předci, tak se honíme s uzávěrkami, s přípravami Vánoc, jezdíme na hory a jsme všemožně aktivní. Snad vyjma vánočních svátků, kdy většina národa usedá na pár dní k pohádkám a k jídlu. K hromadám jídla. Druhý extrém. A pak se divíme, když s příchodem jara místo radostné energie pocítíme tak leda jarní únavu. A můžeme si za to sami. Svou neznalostí a tím, že nerespektujeme přirozený chod věcí v přírodě.

Je naprosto logické, že když se člověk snaží, je disciplinovaný, drží se svého plánu a nemá pořád výsledky, rychle ztratí motivaci a vzdá se. Ale teď už víme, že v lednu to prostě nepůjde tak snadno a nebudeme se z toho hroutit.
Nicméně byla by škoda hodit všechno za hlavu a odložit na jaro. Zima je ideální na plánování, na promýšlení strategií a stanovování cílů. Do toho se klidně pusťte. Změřte se, zvažte se, vyfoťte se, napište si, kolik chcete vážit, do jaké velikosti se chcete vejít apod. Až přijde biologické jaro, budete připravení a s chutí pustíte se plní sil do nových výzev v podobě zdravějšího jídelníčku a pravidelného cvičení.

Kdo hubne v zimě

Dobrá zpráva je, že ti, kdo s námi procházejí našimi programy, hubnou i v zimě. Jakmile ozdraví jídelníček, tak se tělo dobrovolně zbaví části odpadu, který má v sobě uložené. Jde to třeba pomaleji než na jaře, ale jde to. A jde to překvapivě rychle, jak se můžete dočíst v komentářích. Už po pár týdnech jsou dole 2-3 kg, po šesti týdnech 4-5 kg. Kdo měl větší výchozí váhu, dal dolů i 8-10 kg. Mnozí nám píší, že pro ně byl úspěch už jen to, že v tuto zimu nenabrali, protože po každých Vánocích se vrací do práce o 5 kg těžší. Takže ano, jde to. Jen pomaleji.

Simona:  …Je to sice týden, ale už mi otec hlásí první výsledky a je nadšený jak jdou kila dolů a cítí se líp.

Lada: Už mi nepnou kalhoty přes stehna a je mi fajn. Už první týden jsem shodila na váze asi 2 kg a nějaké centimetry! Dost často chodím na záchod, jak se tělo čistí 🙂 Také jsem se zbavila chutí na sladké a všechna jídla z kurzu mi moc chutnají.

Lucie: …Zhubla jsem pár kilo, hlavně přes břicho, okolí si toho hodně všímá 🙂 Cítím se moc dobře, jsem plná energie a dobré nálady. Jídla mi moc chutnala, i když toho jsem se nebála, už dlouho se stravuji podobně. Jen jsem teď důslednější a jím víc zeleniny, plus miso polévky ke snídani. Přítel jedl celou dobu se mnou (i vařil), zhubl 10 kilo (ani bych neřekla, že je tam má) a zbavil se spousty zdravotních neduhů (to byl jeden z důvodů, proč jsem do kurzu šla). Řekl mi, že by takhle chtěl jíst už pořád…..

Ajka: Manžel a syn, světe div se si oblíbili miso polévku a moc jim chutná! Postupně zařazuji toto vaření do jídelníčku, aby taky nejedli každý den maso:-) Mám takové dobré pocity v sobě, radost, zapnu rádio na plné pecky u vaření a vše jde líp. Je mi lépe na duši, únava snad ani ne (spíše z nedostatku spánku), vyřazení mé oblíbené kávy, masa, mléka. No prostě 4 kg dole, a to jsem jedla v týdnu i rohlíky, zobu oříšky, sušené ovoce. No a v práci vypiju asi 2l melty:-). Asi jsem trošku splaskla. Nějak se cítím lépe, sebevědomě:-)

Zdeňka: …Vařila jsem podle jídelníčku pro pokročilé, vše nám s manželem moc chutnalo. Podařilo se nám zhubnout, já 7kg a manžel 8kg, netrpěli jsme hladem, ani nám vyřazené suroviny nechyběly. Rozhodli jsme se, že budeme pokračovat dál. 

Na jaře to jde snadno

To na jaře, to je teprve jízda. V půlce února příroda probudí. Stagnující energie začne prudce stoupat. Začnou rašit rostlinky a nám obličeje. I z našich těl totiž stoupá vše nepotřebné a uvnitř uložené a dere se to z těla ven všemi otvory. Proto ty jarní rýmy, alergické projevy, angíny apod. Tělo se zbavuje odpadu. Kdo si upraví jídelníček, tomuto procesu pomůže a tělu uleví. A proto se taky na jaře dobře hubne – příroda tomu sama chce. A kdo jí jde naproti zdravým jídelníčkem, tomu jdou kila dolů samy, bez velké námahy, bez nutnosti chodit do posilovny.

Co udělat už teď

Nečekejte až na jaro. Rozhodně je chytré udělat první změny v jídelníčku už teď. Jednak se stihnete se zdravými surovinami seznámit a naučíte se je používat, jednak se vyhnete prudkým detoxikačním symptomům, když budete změny zavádět postupně.
Pokud jste ve zdravém vaření nováček, tak se přihlaste do kurzu online kurzu Jíme Jinak. Je zdarma a dostanete v něm základní informace o tom, jak začít.
Až se jaro ozve, budete připravení a snadno dáte dolů zbytek kil, která se vás teď v zimě nechtějí pustit.

 

4 komentáře. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. Chápu, rozumím, souhlasím, děkuji.
    Ale už od 1.1. koukám a těším se a čekám, kdy se na stránkách objeví povánoční restart, bude?. 😉

  2. Zobrazit 4 komentáře

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekKvašená červená řepa s křenem
Další článekZimní kapustová polévka s červenou čočkou