V lednu přišlo mnoho dotazů na téma hubnutí. Ptá se, proč se vám hubnout nedaří, zda máte špatnou krevní skupinu či snad pomalý metabolismus. Odpověď je velmi prostá a šance na zhubnutí je přímo před námi - začíná biologické jaro a pokud upravíme jídelníček, tělo se přirozené zbaví přebytků. Nejen že shodíme zimní faldíky, ale můžeme náš organismus přirozeně pročistit a ulevit tak játrům a žlučníku, jejichž citlivé období přichází. Při dobré jarní detoxikaci se můžeme zbavit mnoha zdravotních potíží. Jen vědět, jak na to.

 

Proč mi to nefunguje, proč nehubnu?weight-loss-850601_1280

Mnoho z vás se pokusilo shodit povánoční kila. Začali jste vařit některá jídla podle našeho webu, ale nemáte výsledek, který jste očekávali. Podle toho, co píšete, jste narazili hned na několik problémů. Nemáte skutečnou vůli něco změnit, přejete si to, ale nemáte na to energii. Jste unavení a chutě na nezdravé potraviny jsou silnější než novoroční předsevzetí. A některým se dokonce nedaří shodit zimní faldíky, přestože se skutečně snaží, poctivě si vaří a dodržují doporučení ohledně zdravého stravování. Pochopitelně jste z toho otrávení a posíláte nám emaily s dotazem, proč zrovna vám tato strava nefunguje, zda máte jiný metabolismus, špatnou krevní skupinu nebo v čem je zakopaný pes.

 

V zimě se hubne hůř

Ve většině případů se jedná prostě a jednoduše o špatné načasování. Pokud jste se do změny jídelníčku prvně pustili až v lednu, začali jste v době, kdy všechno stagnuje. Tedy i naše váha. Příroda spí a naše tělo si stejně jako ona drží zásoby, dokud nepomine život ohrožující studené období, kdy přirozené zdroje potravin nejsou k dispozici. Co na tom, že si doma topíte ústředním topením, v autě máte vyhřívané sedačky a v kanceláři teplíčko. Naše tělo funguje podle přírodních zákonů a v lednu mrzlo až praštělo, takže drželo zásoby tuků navzdory našim předsevzetím. Chcete-li ho donutit, aby pustilo část ze svých zásob na horší časy, musíte se obrnit trpělivostí a být poměrně přísní. Právě proto fungoval tak dobře lednový detox, kde je jídelníček velmi striktní a trvá 5 dní v kuse včetně jednoho postního. Je to však jen začátek a chceme-li se dostat do formy, je potřeba vytrvat a ve zdravém životním stylu pokračovat.

Lednáčciweights-1948813_1280

Nedávno jsem v rádiu zaslechla diskusi na téma novoročního hubnutí. Kdesi ve světě prý říkají trenéři lidem, co se v lednu navalí do fitek se závazkem začít chodit cvičit, Ledňáčci. Je to proto, že chodí jen v lednu. A každý rok se to opakuje. V lednu vlna nadšení a v únoru většina zájemců zmizí. Nedaří se jim hubnout, nemají výsledky ani vytrvalost a do měsíce to vzdají. To pojmenování mě moc pobavilo. Vzpomněla jsem si, jak v dobách, kdy jsem sama chodila pravidelně cvičit do fitness centra, byly v lednu vždy narvané stroje i lekce, na které jsem chodila. Těšili jsme se na únor, až zase zůstane naše stará parta a nebude nával ve sprchách. Pokud chcete být zdraví a štíhlí, nemůžete se snažit jen v lednu.

Dobrá zpráva pro všechny snaživceexercise-841167_1280

Příroda se probouzí a přichází jaro. V půlce února přichází biologické jaro a citlivější jedinci už o něm vědí. Všímají si změn na sobě i v přírodě. Energie, která stagnovala, začíná stoupat a vše se dává do pohybu. Příroda se probouzí k životu, i když je ještě z velké části pokrytá sněhem. Pokud dáme nyní tělu šanci, přirozeně se bude chtít zbavit nadbytku, který by nám teď už více škodil než pomáhal. A půjde to v podstatě samo, pokud tomu nebudeme přímo bránit špatným stravováním. Tělo se potřebuje vyčistit a nachystat na nový biologický rok, který právě začíná. Regenerovat se budou játra a žlučník, proto všechen zbytečný tuk plný odpadu, který do něj tělo schovalo, půjde pryč. A tyto orgány s tím budou mít co do činění. Chceme-li si je zachovat zdravé a funkční, upravme jídelníček na ten jarní. Jako příjemný vedlejší účinek se tak zbavíme zimních faldíků.

Proč se na jaře postilo a mělo by se postit i dnesthick-373064_1280

Zdá se, že jarní detoxikační kúry jsou v posledních letech v módě. Není to ale vlastně nic nového. Naši předci se na jaře také pravidelně postili. Začalo se velkolepým přivítáním jara v únoru, Masopustem, kdy se hodovalo a slavilo. Následovalo postní období, které trvalo 40 dnů až do Velikonoc. Pokud naši předci měli potřebu se postit, není pochyb o tom, že dnešní člověk to potřebuje ještě víc. Současný jídelníček většiny lidí u nás jsou jedny velké celoroční hody. Naše těla, zdraví a nálada ve společnosti tomu koneckonců odpovídají. Jsme vlastně permanentně přejedení a doslova otrávení. Pokud je to i váš případ, pusťte se do změny jídelníčku. Díky stoupající energii jara vše nepotřebné půjde z těla ven a nadbytečná kila půjdou dolů sama. Dobrá nálada na sebe nenechá dlouho čekat. Ve zdravém těle zdravý duch a jarní očista není zdaleka jen o hubnutí. Je potřeba detoxikovat tělo zajedované moderním životním stylem.

Jak na todiet-695723_1280

Našim předkům stačilo vyvarovat se živočišných potravin, zbytek stravy sestával povětšinou z obilovin ve formě kaší, placek, a kvašeného chleba, z luštěnin a nějaké té zeleniny, co zbyla ve sklepě nebo co vylezla na jaře ze země. Maso bylo vzácné a v postním období se nejedlo častěji než jednou za týden. Ve stravě našich předků se do relativně nedávné minulosti nevyskytoval žádný cukr, káva, natož pak nějaká potravinářská chemie. Protože zvířata teprve vyváděla mladé, bylo logické, že je nezabijí na maso, ale nechají je rozmnožit a odkojit. My to máme složitější, protože supermarkety nabízejí celoročně pořád širokou paletu potravin a my už vůbec necítíme žádnou potřebu se na jaře omezovat. V posledních letech se tak místo přirozeného postění rozmohly komerční diety založené na popíjení různých čistících nápojů, polykaní tabletek a míchání instantních prášků. Pokud chodíte na tenhle web, přemýšlíte o těle a o jídle, tak je vám dávno jasné, že tudy cesta nevede a že to játrům ani žlučníku vůbec neprospěje, když jim na jaře místo odpočinku přidáme ještě chemický koktejl na hubnutí.

Není tedy potřeba žádná drastická dieta ani jídla z prášku. Chce to napodobit naše předky, vynechat tučné a umělé potraviny a přizpůsobit jídelníček jaru (viz Jarní seriál zdarma).

Nemusíte na to být samiwomen-697928_1280

Pokud nevíte, jak do toho, nevíte, co jíst, aby vám nic nechybělo a přitom se tělo čistilo, nebo nemáte vůli jít do jarní očisty sami, přidejte se k nám. Ta naše kolektivní už je na spadnutí, začínáme 27.2., a máme s ní neuvěřitelné úspěchy už řadu let. Postupujeme v ní pomalu, týden po týdnu se učíme stravovat bez potravin, které organismus zatěžují, a nahrazujeme je zdravějšími. A kromě hubnutí mají účastníci kurzu každoročně obrovské zdravotní úspěchy. Zlepšuje se jim pleť, spravuje trávení, přestává pálit žáha, bolet klouby, záda a hlava, mizí únava a vrací se chuť do života. V některém z dalších článků vám přineseme zprávy od účastníků loňského kurzu, abyste si udělali představu, co všechno se může stát, když dáte tělu šanci se vyčistit.

Teď je ta správná chvíle

Pokud vám tedy doposud nešlo zhubnout, nevzdávejte to. Ta správná chvíle pro snadné hubnutí teprve přichází! Začněte a změňte své stravovací návyky na stálo, ať z vás taky nejsou Ledňáčci 🙂

 

 

 

 

 

Jste unavená a vyčerpaná? Posilte v zimě ledviny

Nastartujte imunitu a vyhněte se nemocem.

Je to snadné. Zjistěte, jak na to.

Stáhnout ZDARMA

  1. tekvica aj cuketa su uzasne…milujem ich tiez s kvapkou oliv.oleja a ked ho vsiaknu, taci priliat vodu a jemne ich podusit.ochucujem ich aj cesnakom, ciernym korenim, troskou soli ci sojovkou…su proste bozske a vyborne ako priloha k masu, rybe ci s cestovinou alebo samostne.mnam

  2. Ahoj, jsem v klubu JJ jen chvíli, za sebou mám zatím lednový pětidenní restart, který jsme držely společně s kamarádkou – ona zhubla 3 kila, já půl kila, druhý den velká bolest hlavy, třetí den jsem měla tak nízký tlak že mi to moc nemyslelo a nemluvilo.. Každý den k večeru jsem byla ve stresu, abych po příchodu z práce a ze školky stihla uvařit a sníst večeři do 6 hodin, pak si zase stoupnout ke sporáku a navařit tři chody na další den, topila jsem se pořád v hromadě nádobí. A ještě jsem měla špatné svědomí že místo toho abychom si se synem hráli doma nebo šli ještě po školce na hřiště, já musím domů vařit. Navíc jídlo k obědu bylo vždycky ohřívané – to taky není ideální.. Jak to tedy dělat když člověk chodí normálně do práce??Jak se z toho vaření a mytí nádobí nezbláznit? a teď k hubnutí: Podařilo se mi v životě zhubnout jen dvakrát . ve dvaceti 10 kilo když jsem trpěla nechutenstvím a nejedla skoro nic a podruhé před rokem kdy jsem držela rýžový půst: 9 dní nesolená rýže natural a k pití horká voda, 9 dní řýže a napařená zelenina, dalších 9 dní rýže-zelenina-luštěniny a posdleních 9 dní kdy se přidává čerstvá zelenin už jsem vzdala. Celou dobu jsem pila jen horkou vodu, nesolila, nekořenila, nesnědla nic kromě tohoto. Hubla jsem jen prvních 14 dní, celkem 5-6 kilo a pak mi zase kilo dvě naskočily – váhu jsem si udržela až do října. Víceméně jím jinak tak z 50-60% a postupně se učím vařit zdravé kombinace. Mám ale 2 velké obavy: že program jarní očisty mi nebude stačit k tomu abych zhubla, že je to na mě málo přísné. Děkuji 🙂

    • Veroniko, diky za dotaz. Kdyz se chodi do prace, musi se najit kompromis. Nema cenu se zhroutit v kuchyni nad nadobim nebo u sporaku. Bud najdete nekoho do party a stridejte se, nechte si jidlo vozit od jekoho z okoli, vyberte restauraci, kde vari zdrave, stridejte to s termoskami z domovsma atd. Pokud ta prace stoji za to a jste zdrava, neni to problem. Pokud je prace spatne placena, nebavi vas atd, zvazte praci z domova a muzete byt s ditetem cely den a jeste stihnete uvarit cerstve jidlo i prochazky. Tak jsem si to zaridila ja, uz bych nechtela zoatky zazivat ty stresy v praci a jidlo v hospode. Ale asi to neni reseni pro kazdeho. Jarni ocista bude tak prisna, jak budete chtit. Je tam sest tydnu jidelnicek, kde neni maso, uzeniny, mleko, ml.vyrobky, cukr, pecivo. Prisnejsi si to muzete udelat jeste onezenim svacin, tuku, seminek apod., ale to mi prijde zbytecne drsne. Oststni pujdou tyto zmeny po tydnu, vetsina zacatecniku to takhle v kuse sest tydnu neda. Cilem kurzu vsak neni shodit na mesic par kilo, cilem je naucit se jist tak, abychom byli zdravi a stihli porad zmenou stravovacich navyku.

      • Evo díky moc za odpověď – práce je v pohodě, až na výjimky se tam nestresuju a za rohem máme Polívkárnu tak si budu asi střídavě vařit a střídavě kupovat polévky a přidávat do nich obilovinu z domova. Zkusim jet podle programu a ono to nejak pujde:-)
        Veronika

        • Určitě to půjde. Vloni s námi byly v programu i lidi, co vstávali ve 4 ráno do práce a vraceli se v 7 večer, takže všechna jídla mimo domov. Holt to není jako když si to doma člověk udělá pěkně čerstvé a naservíruje si to, ale život není vždycky ideální a člověk má dělat jen tolik, kolik zvládne, ne zešílet 🙂 To by pak stejně nefungovala ta zdravá strava 🙂

  3. Lucko, jsem na tom stejně, také jsem přibrala a to 2,5kg a zatím jsem shodila
    1 kg,
    Snažím se hýbat, ale nějak kila nejdou dolů. I když jím celkem dobře, stejně mám chutě na sladké a čokoládě také neodolám, alespoň kousíček, když doma má manžel na mlsání, jdu a kousek zobnu. Ani půst už nevydržím celý den.
    Snad to půjde na jaře lépe:)

    • Jasně že půjde, Evi, vyleze sluníčko a my se začneme hýbat, přestaneme se krmit a vysedávat, dáme očistu a bude hej 🙂

      • Ahoj Evi,
        rozmýšlím se, zda jít do jarního očistného
        kurzu. Loni jsem s ním vlastně začínala a můžu říct, že mi kurz hodně dal. Naučila jsem se jíst zdravě a chutně, krásně jsem se odnaučila jíst živičišné produkty. Za ten rok jsem se dost naucila a patří vám velký dík za tyto skvělé stránky.
        Chci se zeptat, jestli i pro pokročilé bude v kurzu něco nového?
        Díky moc.

        • Evi, diky. V kurzu je hodne noveho – naticily jsme 6 celych menu na video, takze kazdy tyden bude v kurzu video vareni, a udelaly nove recepty na vyzkouseni do kazdeho tydne. Cena je stejna jako loni a navic prvnich sto ma tisicovku slevu 🙂

  4. Tak mi to vlilo energii do žil a odhodlání něco se sebou konečně udělat :-). Připadá mi, že každý den začínám znovu a znovu, ale když mi někdo dá před nos čokoládu, všechna předsevzetí jsou pryč a kousek nikdy nestačí. O Vánocích jsem přibrala a po nich taky ještě něco. Jako bych se nemohla znovu nahodit. A to to po porodu v září šlo celkem dobře, ale s příchodem zimy se to nějak pokazilo a já nedokážu těm svodům odolat. Tak jsem moc ráda, že už je jaro tady a jarní očista se blíží, a že mne to všechno nakopne a bude to zase jako dřív :-). Díky moc, holky, za to, co děláte 🙂

    • Luci, nabrat v zimě je docela normální. Ty máš mimi, hromadu dětí a to se čoládě odolává těžko. V takových náročných obdobích je lepší tyhle věci doma nemít – podle hesla: Nemáš-nesežereš 🙂 Já jsem taky po zimě kulatější než před ní, ale vím, z čeho to mám a že už se těším na detox. V podstatě už teď nemám moc chuť jíst, automaticky se mi menší porce – tělo už ví, že nemusí hrabat do zásoby, že už se blíží jaro a budou nové zdroje 🙂

  5. Zobrazit všech 12 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekCukr je droga aneb není kalorie jako kalorie
Další článekMarkétka dělá svačinu – napařená jablka