Únava a vyčerpání | Jak se zbavit únavy

0

Únava se občas objeví u každého. Jenže co když únavy přibývá a je čím dál častější? Co únavu způsobuje a jak se únavy zbavit? Často stačí jen dát tělu prostor pro regeneraci a nezatěžovat ho. Přečtěte si, jak zase získat energii.

Jak se zbavit únavy

  1. Prozkoumejte možné příčiny
  2. Otestujte 12 signálů, zda tělo potřebuje detox
  3. Upravte jídelníček a detoxikujte tělo
  4. Zařaďte prvopotraviny a tepelně upravenou zeleninu
  5. Přidejte rostlinné složky
  6. Doplňte chybějící minerály a vitamíny
  7. Inspirujte se níže příběhy ostatních

Bez energie, unavená, vyčerpaná

Možná ten pocit dobře znáte. Jste unavená, jsme otrávená a nic vás nebaví. Jakoby celkově unavená životemprací a starostmi. Absolutní nechuť cokoliv dělat. Ano, často nám velká únava nedává prostor se čemukoliv věnovat. Říkáme si, že to třeba bude zítra lepší. Jenže je tu ráno a nic ze nezměnilo.

Únava po probuzení a špatný spánek

Začíná nový den, měli bychom být plni síly. Místo přívalu energie je tu ranní únava – hned po probuzení. K tomu večer nemůžete usnout a špatně spíte. Dokud to člověk nezažije na sobě, neporozumí. Vypadá to jako lenost, nebo neschopnost cokoliv udělat. Je to však opravdová fyzická únava, která úplně paralyzuje.

Jarní únava

I když to zní jako speciální diagnoza, ve skutečnosti je to úplně stejná únava, která vzniká nevyrovnaným životním stylem. Přesněji bychom řekli, že je to spíše „po-zimní“ únava, kdy jsme neměli dobrý režim a možná ani sluníčka.

Chronická únava – únavový syndrom

Hlavním příznakem chronického únavového syndromu (CFS) je vysilující únava, špatný spánek a vstávání bez  pocitu osvěžení. Často se objevují bolesti hlavy, svalů a kloubů, bolesti v krku, špatné soustředění. Někdy může jít o drobné potíže a jindy zase o neschopnost vstát z postele – celkové vyčerpání organismu.

Proč jsem tak unavená

❓ Příčiny únavy jsou různé. Od stresového, nevyváženého životního stylu, až po jídelníček a roční období.

Jak se únavy a vyčerpání účinně zbavit

💡 Existuje mnoho způsobů jak vyzrát na každodenní únavu a vyčerpání. Není podstatné jaká je diagnóza, ale co můžete každý den dělat, aby únava zmizela.

Změna jídelníčku

Díky osvěžení starého jídelníčku můžete získat další energii, zbavit se zdravotních problémů, které značně mohou přispívat k únavě a vyčerpání. Jídelníček lze obohatit prvopotravinami, vyhnout se chemii, zařadit čerstvé suroviny, nebát přidávat ke každému jídlu zeleninu a celý jídelníček držet v poměru, kdy převažují rostlinné složky. Spousty lidí nám denně potvrzují, že se změnou jídelníčku podle Jíme Jinak, se jim vrátil příval energie a únava je pryč. Vyzkoušeje Jídelníček podle Jíme Jinak. Máme tu tisíce zdravých receptů.

Detoxikace těla

Pročištění těla nastolí znovu rovnováhu, která vám nyní může chybět. Správná detoxikace harmonizuje organismus, zlepšuje spaní a dodává energii. Jak na správnou detoxikaci? Jednou z účinných forem detoxikace je čištění střev. Doporučujeme například nápoj ze lněných semínek, který si čtenáři velmi pochvalují.

Minerály (nedostatek železa)

Železo se řadí mezi minerály, které nám nejčastěji schází. Bohužel se snažíme vše dohánět suplementy a doplňky stravy. Věděli jste, že železo je bohatě obsaženo v potravinách rostlinného původu? Jídelníček uzpůsobený potravinám bohaté na železo může také pomoci vyléčit anémii (i z hodně těžké).

Jak se zbavit únavy – zkušeností lidi, co s námi změnili jídelníček

Čtěte na toto téma dále
Autorem článku je Eva Cikrytová
Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh
Předchozí článekDokonalý mazací paprikový „sýr“ (bez mléka). Ze 4 ingrediencí.
Další článekDovolená v Chorvatsku zdravě – restaurace, kde nakupovat a co si vzít