Domů > Zdravé recepty > Přílohy > Obiloviny

Zázvorové jáhly s dýní

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
bez mléka
bez vajec
sezóna zima

Tahle úprava jahel a dýně krásně zahřeje, hodí se proto do chladných dnů. Jáhly i dýně jsou lékem na žaludek, slinivku a slezinu. Je to vhodný pokrm pro ty, koho stále honí chuť na sladké. Pokrm můžete podávat jako přílohu k hlavnímu jídlu nebo jako snídaňovou kaši.

Ingredience
4 - 6 porcí
  • 1/2 hrnku jahel
  • 2,5 hrnků vody
  • cca 300 g dýně
  • cca 1 cm kořene zázvoru
  • 1 cibule
  • olej
  • sůl

Helena shodila za 2,5 měsíce 10 kg. Snížil se jí vysoký tlak a lépe se jí spí. Nesmírně se zklidnila a nic ji nevyved...

Jak připravit zimní jáhly na zázvoru s dýní

  1. Propláchneme jáhly na sítku a necháme okapat.
  2. Cibuli nakrájíme na větší kostičky, zázvor bez kúry na maličké kostičky a společně orestujeme na rozpáleném oleji spolu se solí.
  3. Přidáme na větší kostky nakrájenou dýni (neloupeme slupku) a za občasného promíchání orestujeme.
  4. Na závěr přidáme okapané jáhly a vše společně asi 5 minut restujeme za občasného míchání.
  5. Včas podlijeme vodou, aby se pokrm nespálil.
  6. Přiklopíme a vaříme do vstřebání vody na mírném plameni.
  7. Po vypnutí rozmačkáme šťouchadlem na brambory a podáváme.

Praktické

  • Pokud se voda vstřebá velmi rychle a jáhly ještě nejsou měkké, přidejte vodu a vařte dál. Každé jáhly sají trochu jinak, nechcete je mít tvrdé, raději minutu přidejte.
  • Čím více dáte vody, tím více budete mít jáhly kašovité.
  • Pokud budete podávat jako snídani, vyjde vám na 4 porce, pokud jako přílohu k hlavnímu jídlu, vyjde vám na 6 porcí. Tedy záleží, jak máte velký hlad ;-)
  • Nejchutnější je dýně hokkaido a podbné masité druhy, ale můžete použít i jinou dýni.
  • Pokud chcete, můžete ještě dochutit umeoctem pro větší slanost a mírnou kyselost.
  • Používání celého zázvoru není pro naše trávení ideální. Jednou za čas se nic nestane, ale neděláme to pravidelně a už vůbec ne tam, kde již jsou nějaké potíže s trávením. Pro naše zažívání je vhodnější používat k dochucování pouze šťávu ze zázvoru, kterou získáme tak, že zázvor nastrouháme a vymačkáme do jídla.

Obměna

  • Místo dýně můžete dát jinou zeleninu, hodí se zejména mrkev, ale může být i řepa apod.
  • Místo závoru můžete pro změnu dát česnek.

Děti

  • Pokrm je vhodný pro děti od jednoho roku, ale ubereme množství zázvoru, soli a oleje, menším připravíme zcela bez nich.

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

23 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Klub

Uvařeno, snědeno 😊 Jelikož jsme dneska ošulili oběd, přidala jsem ke konci vaření zbytek fazolí a polníček. Konzistence spíš jako kaše, ale to nám nevadí 🙂 Jinak výborná rychlovka. Děkujeme 😊

Klub

Dnes jsem uvařila a bylo to vynikající, ještě si dám zítra k snídani :⁠-⁠)
Děkuji za skvělé a rychlé recepty..

Ukázat další komentáře

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Našlehaná “bramborová” kaše z jáhel. K nerozeznání od klasické!

Věrná alternativa k bramborové kaši bez živočišného mléka a částečně odlehčená květákem. Skvělé příloha například ke grilovanému tofu nebo tempehu!

Krémová jáhlová kaše s kaštany

Podzimní lahodná kaše pro velké i malé se sladkými kaštany. Když ji rozmixujete, budete mít lahodný krém!
Kaše
kurz
1

Vločková kaše se špekem

I zdravá snídaňová kaše může skvěle chutnat, když víte, jak udělat zdravý špek.
Kaše
kurz
4

Jáhlová kaše s dýní

Skvělá snídaně, která uspokojí potřebu dát si něco sladkého velmi zdravě.

Sytá a rychlá snídaně: miso polévka a kaše 2v1

Skvělá zdravá snídaňová volba pro ty, kterým nestačí miso polévka na snídani, ale nemají čas si vařit ještě obilnou kaši. Toto je snídaně 2v1 – hustá...

Citronová kaše s pikantním tofu

Letní recept vonící po sušeném citronu, který využijeme i v zimních měsících do čajů a jako dochucovadlo.