Domů > Zdravé recepty > Omáčky

Koprová omáčka (bez cukru, mouky, mléka či smetany)

Uvařeno
bez sóji
bez mléka
bez vajec
sezóna zima

Jedna z našich nejoblíbenějších omáček, kde po prvním uvaření jsme obě byly úplně vedle z toho, jak skvěle může chutnat koprová omáčka ze zeleniny! Už nikdy více klasiku z mouky a mléka, proti této nemá žádnou chuť!

Těžká životní situace mě donutila brát psychofarmaka. Bez nich to nešlo, ale s nimi taky ne. Přes dva roky jsem nespa...

Základní informace

Koprová omáčka připravená pouze ze zeleniny, dobrých dochucovadel a čerstvého kopru je lahodná a k nerozeznání od klasické. Akorát po té naší vám nebude těžko při trávení.

Ingredience

  • 1 větší petržel nebo pastiňák
  • 1 cibule
  • čerstvý kopr (lze nahradit mraženým či sušeným)
  • olej
  • sůl
  • zeleninový vývar nebo horká voda
  • na dochucení:  umeocet, jablečný ocet
  • rostlinná smetana nebo kokosového mléko podle chuti (cca 3-6 lžic)
  • cca 3 lžíce kukuřičného škrobu

Postup

Cibuli a petržel nakrájíme na větší kostky. Na rozpáleném oleji orestujeme cibulku, osolíme, po chvíli přidáme petržel a za občasného míchání osmahneme. Dáme pozor, aby se nepřipálila a podlijeme horkým vývarem nebo horkou vodou. Přiklopíme pokličkou a pár minut dusíme do měkka. V trošce studené vody rozmícháme kukuřičný škrob. Ponorným mixérem rozmixujeme obsah hrnce, přidáme sójovou smetanu nebo kokosové mléko a rozmíchaný škrob a necháme lehce povařit. Stáhneme z plotny a přidáme nasekaný čerstvý kopr, dochutíme umeoctem a jablečným octem.

Praktické

Pokud místo kokosového mléka použijeme sojovou smetanu, přidáme ji až na samý závěr, aby se nám nesrážela a nedělala hrudky.

Kombinujeme

Koprová omáčka se skvěle hodí ke knedlíkům a plátkům seitanu, tempehu nebo pečeným karbanátkům.

Obměna

Místo kopru můžeme požít jiné čerstvé bylinky, které máme rádi, nebo česnek a dostat česnekovou omáčku, křen na křenovou omáčku atd. Omáčku také můžeme připravit tak, že dáme do studeného kastrolu olej, na něj vrstvu cibule, na ní vrstvu nakrájené petržele, posolíme, přiklopíme, nemícháme a necháme dusit. Je to takový líný způsob vaření, resp. dušení, během kterého můžeme dělat něco jiného.

PS: V pondělí 13.2. startujeme Jarní očistu!

Pokud zažíváte stres, únavu, necítíte se dobře nebo máte pár kil navíc, pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček, postavu i psychiku. Už za pár týdnů uvidíte výsledky - ověřeno na lidech! 😊

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

10 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Tak toto je luxus 👌👌👌 Koprovku miluju, ale manžel kopr nemá rád, takže jsem porci před přidáním kopru odebrala a rozmixovala s česnekem. K tomu jáhlový knedlík a seitan na cibulce. Pošmákli jsme si všichni. Děkujeme 😊

Lenka Žlebková
30. 7. 2022

Famózní🙏 děkuji.

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Nákyp s černými fazolemi

Zapékané nákypy v chladných dnech příjemně zahřejí. Černé fazole posilují ledviny a červená řepa je dobrá na krev. Vyzkoušejte, jak chutnají společně zapeč...