Domů > Zdravé recepty > Dezerty > Sladkosti

Pekanová kolečka bez lepku

Uvařeno

Vaše nastavení osobních údajů (cookies) nám zakazuje přehrávat videa.
Ale nebojte se. Jakmile videa povolíte, přehrajeme je.

Zásady cookies
bez lepku
bez cukru
bez mléka
bez vajec

Rychlý, stručný a jednoduchý. Tak přesně takový je tento recept na pekanová kolečka, ktera vytvoříte cobydup.

Ingredience
cca 12 ks
  • 1 a 1/2 hrnku pekanových ořechů
  • 1 hrnek datlové pasty
  • 2 lžíce rumu/mirinu
  • 2 lžíce horké vody
  • kvalitní hořká čokoláda
  • kakaové máslo

Mojí motivací ke změně byla nadváha, velká únava a různé zdravotní potíže. Už po pár dnech jsem cítila příliv energie...

Jak připravit kolečka z pekanových ořechů

  1. Pekanové ořechy pomeleme na jemno.
  2. Do datlové pasty pomocí lžíce zapracujeme rum a horkou vodu.
  3. Ořechy i datlovou pastu dáme do blendru/sekáčku a spojíme dohromady. Ze vzniklé hmoty tvoříme kolečka a dáme je tak na hodinku odpočinout do lednice.
  4. Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu a kakaové máslo. Kolečka nyní můžeme do čokolády namočit a nebo je třeba jen čokoládou pocákat.
  5. Zdobíme pekanovými ořechy.
  6. Ozdobená kolečka necháme ztuhnout v lednici.

Praktické

  • Pokud máte datlovou pastu měkké konzistence, můžete horkou vodu vynechat.
  • Můžete použít svoji oblíbenou polevu.

Obměna

  • Místo datlové pasty můžeme použít předem namočené a následně rozmixované datle.

Děti

  • Veganská sladkost vhodná pro děti od 2 let, pokud už touží po čokoládě. Jinak se je snažíme na “hnědé” dezerty nezvykat a odkládáme to na co nejpozději. Pro děti můžeme připravit kolečka bez čoko polevy.

PS: Přibrala jste po zimě? 😦 Během 2 týdnů to spravíme! 😁

Sezóna plavek začne brzy. Máme chutný jídelníček, skvělé recepty, videa, jemné cvičení - a samozřejmě živou podporu a motivaci. Už za 2 týdny uvidíte výsledky. Mrkněte na výzvu Hubneme do plavek a naskočte!

Vaření a pečení je mojí velkou vášní a rostlinná strava mi otevřela úplně jiné a nové rozměry. Ráda experimentuji, zkouším pro mě zatím neznámé ingredience a tvořím nové recepty. Díky Jíme Jinak jsem se naučila přemýšlet o tom, jak lépe poskládat talíř, také jsem vyřadila z jídelníčku některé suroviny a nikdy jsem se necítila tak dobře, jako nyní.

40 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Klárko, chutnaly mně i jim moc, měly vadu – bylo jich málo😂😂

čerstvě udělané, tak kolem koleček trochu nabryndáno, na chuť to ovšem nemá vliv. Díky za recept, zítra pro návštěvu, co nejí jinak, určitě bude chutnat.

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Srdíčka na špejli s čoko polevou

Kdo už mé recepty zná, tak ví, že ráda do sladkého používám i různé obiloviny. Je to i skvělý způsob, jak je zakomponovat do jídelníčku dětem.

Nepečené bezlepkové tyčinky s kousky čokolády

Chcete si vyrobit zdravou svačinku do školy či do práce? Pak jsou tyto tyčinky skvělá volba. Nejen, že jsou jednoduché na přípravu, jsou také přirozeně bez...

Ovocné kuličky bez lepku

Honí vás mlsná? Vytvořte si tento rychlý dezert z běžných ingrediencí. Je bez lepku i cukru a připravený je během chvilky. V létě ideál.

Pekanový řez (bez lepku)

Pokud máte rádi pekanové ořechy, pak je pro vás tento dezert tím pravým ořechovým. Je bez mléka, cukru i lepku a navíc je jednoduchý na přípravu.

Ovesné košíčky bez lepku

Oblíbené vločky tentokrát v podobě košíčků. Čím je naplníte je už jen a jen na vás. Tento rychlý zdravý dezert je bez cukru, lepku a živočišných produktů.

Tahini placičky

Velmi rychlé sušenky, sladkost na poslední chvíli, k jejich přípravě potřebujete jen pár ingrediencí a výsledek je chuťově zajímavý a moc dobrý.