Výborné vyvážené jídlo, které se hodí jak k obědu, tak i k večeři. Pokud si předem uvaříte rýži a adzuki, zvládnete ho do 20minut. S kopečkem čerstvé, nebo kvašené zeleniny je to opravdu lahůdka.

Ingredience
4 porce
  • 4 hrnky uvařené celozrnné rýže
  • 2 hrnky uvařených fazolek adzuki
  • 1 větší cibule
  • 1 tempeh (uzený, nebo marinovaný)
  • olej
  • sůl
  • umeocet
  • sójová omáčka dle chuti
  • půl lžičky drceného kmínu
  • špetka tymiánu
  • stroužek česneku – nemusí být
  • zeleninový vývar, nebo horká voda

Jak připravit fazolovou směs

  1. Cibuli nakrájíme na proužky, tempeh na kostičky a orestujeme na oleji spolu se solí.
  2. Když cibulka zesklovatí, zalijeme asi půl šálkem horkého vývaru, nebo horkou vodou a 5 minut dusíme.
  3. Pak přidáme uvařené fazolky adzuki, koření, česnek, pokud ho máme rádi a vaříme dalších 5 minut.
  4. Pokud je směs řídká, rozmícháme si v trošce studené vody lžičku kukuřičného škrobu, nalijeme do směsi a asi 5 minut vaříme do zhoustnutí.
  5. Odstavíme z plotny a dochutíme umeoctem, pozor, je kromě kyselosti i slaný a sójovou omáčkou, pokud by byla směs málo slaná.
  6. Podáváme s kopečkem rýže a nakrájenou ředkvičkou, nebo troškou kysaného zelí.

Praktické

  • Uvařenou rýži můžete použít i z předešlého dne. Rýži lze nahradit jakoukoliv jinou obilovinou, jako jsou kroupy, bulgur, bezpluchý oves… Fazolky adzuki si pripravte klidně i den předem, pak  toho jídlo bude opravdu rychlovka.
  • Takto upravené jídlo je kompletní. Obsahuje jak porci obilovin, tak bílkovin – adzuki a tempeh a zeleninu.

Obměna

  • Místo rýže můžete použít jakoukoliv jinou obilovinu, výborný je bulgur, kuskus, nebo bezpluchý oves.
  • Fazolky adzuki klidně nahraďte mungem, nebo i jiným druhem fazolí.
  • Tempeh není v receptu nutný, směs je výborná i bez něj, jen je potřeba přidat šálek fazolek navíc.

Díky JJ mi snížili léky na revmatoidní artritidu

Eva: Ještě jednou děkuji za Jíme jinak, děláte to...

Zbavila jsem se zánětu v rameni

Jitka M.: srdečně Vás zdravím a děkuji Vám za spoustu...

Jde to i se dvěma maličkými dětmi

Martina: Ahoj Evi a Helčo, a všichni ostatní ?. Jsem s...

Díky kurzu jsem snížila přísun chipsů a dalších nesmyslů

Gseidlova: Všechny recepty jsou vynikající. Snížila jsem výrazně přísun...

Manžel, velký masožravec, vidí, že mu omezení masa prospívá

Stramis: Já vařím podle JJ od listopadu, teď mám...

S vámi je očista vždy příjemnější

Iva: Každý rok si říkám, že budu šetřit a...

Od doby, co jsme na JJ nás zubařka chválí

Petra: Tak u nás (zejména u mě) to byla...

JJ má pro mě kouzlo, které nejde ani popsat

Miluše: JJ má pro mě kouzlo, které nejde ani...

Díky JJ mě to vždy nakopne zkusit něco nového

Lentvaruzk: Moc se mi vaše videa libí. Děkuji za...

Jídlo je výborné, rychlé a léčí a navíc ušetřím na nákupech

Vherm: Ahoj všem, jsem 12. den v hubnutí do...

Díky JJ se nám změnil život

Lenka W.: DĚKUJI DĚKUJI DĚKUJI - změnil se nám...

Manžel je ze stravy nadšený. Řekl, že už končí se slaninou!

Bára: Dala jsem na stůl polévku a najednou dcery...

Objevila jsem kapustu a nemohu se jí nabažit!

Stipl2: Misto cizrny sel do hrnce opeceny tempeh a...

Manžel si všiml, že mám menší zadek a chce, abych mu také vařila

Kamlibe: Musím vám napsat, že podle vašeho jídelníčku je...

Vaše vedení je úžasné – kila jdou dolů a nemám chuť na sladké

Marie: děkuji za další přísun informací. Už podle vás...

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

  1. Pardon, sem se uklikla 😉
    Tedy fakt SUPER! Rychlé, snadné, neskutečně chutné – tak si představuju ideální vaření 😀

  2. Moc povedené a skutečně rychlovka. Ještě jsme přidali kostky mrkve a dýně a k tomu napařili brokoličku, s kysaným zelím to nemělo chybu 😉

  3. Dělala jsem to o víkendu a všem to moc chutnalo. Večer jsem to pak použila jako náplň do pohankových placek. – Chutnalo to i nemakrobio návštěvě.

  4. Dobrý den, znám doporučení doktorky Strnadelové a dost této stravě fandím, ale co říkáte názorům dalších výživářů, kteří sóju a výrobky z ní dětem nedoporučují (byly prováděny studie o vlivu rostlinných hormonů ze sóji – fytoestrogenů).
    A ještě jeden dotaz ohledně japonských produktů. Já doma používám sójovkou omáčku, miso, řasy atd. z Japonska, ale teď mám přitom obavy, jestli tyto výrobky nejsou radioaktivní po katastrofách v té zemi. Myslím, že jiné než z Japonska se u nás neseženou, ale vy z toho nemáte strach?

    • V knížce od paní doktorky Strnadelové je tempeh doporučený až koncem druhého roku, stejně jako hrách, oboje je pro malé děti hůře stravitelné. Já a Eva jsme ho začaly dávat asi už dřív, myslím že od 1,5 roku. Zprvu jen jako přídavek do karbanátků, nebo do rizota a později i v jiných úpravách.

    • Jak píše Helča, 1,5 roku je ideální. Naše děti ho od začátku milují, říkají mu „masíčko“ a občas jim musíme nejprve podstrčit ostatní jídlo, aby něco snědly, než jim „přiznáme“ tempeh, protože by nejraději jedli jen ten 🙂 Jinak bych chtěla i pro ostatní maminky říct, že pokud dáváte od 6ti měsíců někdo masíčko a brambory, jak radí pediatričky, tak klidně dejte už v té době i tempeh. Je to rozhodně lepší než masíčko a brambory 🙂 Pokud stravujete mrňousky po našem, začněte až v roce a půl.

  5. Zobrazit všech 11 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekZdravý dort s „tvarohem“
Další článekVaše stránky jsou úžasné, díky za ně …