Výborné vyvážené jídlo, které se hodí jak k obědu, tak i k večeři. Pokud si předem uvaříte rýži a adzuki, zvládnete ho do 20minut. S kopečkem čerstvé, nebo kvašené zeleniny je to opravdu lahůdka.

Ingredience
4 porce
  • 4 hrnky uvařené celozrnné rýže
  • 2 hrnky uvařených fazolek adzuki
  • 1 větší cibule
  • 1 tempeh (uzený, nebo marinovaný)
  • olej
  • sůl
  • umeocet
  • sójová omáčka dle chuti
  • půl lžičky drceného kmínu
  • špetka tymiánu
  • stroužek česneku – nemusí být
  • zeleninový vývar, nebo horká voda

Jak připravit fazolovou směs

  1. Cibuli nakrájíme na proužky, tempeh na kostičky a orestujeme na oleji spolu se solí.
  2. Když cibulka zesklovatí, zalijeme asi půl šálkem horkého vývaru, nebo horkou vodou a 5 minut dusíme.
  3. Pak přidáme uvařené fazolky adzuki, koření, česnek, pokud ho máme rádi a vaříme dalších 5 minut.
  4. Pokud je směs řídká, rozmícháme si v trošce studené vody lžičku kukuřičného škrobu, nalijeme do směsi a asi 5 minut vaříme do zhoustnutí.
  5. Odstavíme z plotny a dochutíme umeoctem, pozor, je kromě kyselosti i slaný a sójovou omáčkou, pokud by byla směs málo slaná.
  6. Podáváme s kopečkem rýže a nakrájenou ředkvičkou, nebo troškou kysaného zelí.

Praktické

  • Uvařenou rýži můžete použít i z předešlého dne. Rýži lze nahradit jakoukoliv jinou obilovinou, jako jsou kroupy, bulgur, bezpluchý oves… Fazolky adzuki si pripravte klidně i den předem, pak  toho jídlo bude opravdu rychlovka.
  • Takto upravené jídlo je kompletní. Obsahuje jak porci obilovin, tak bílkovin – adzuki a tempeh a zeleninu.

Obměna

  • Místo rýže můžete použít jakoukoliv jinou obilovinu, výborný je bulgur, kuskus, nebo bezpluchý oves.
  • Fazolky adzuki klidně nahraďte mungem, nebo i jiným druhem fazolí.
  • Tempeh není v receptu nutný, směs je výborná i bez něj, jen je potřeba přidat šálek fazolek navíc.

⏩ BRZY ZAČÍNÁ PODZIMNÍ DETOX KURZ

Celý kurz shrnu jedním slovem: DĚKUJI

Alenka: Milá Evi, celý kurz bych shrnula jedním slovem,...

Je úžasné, jak jde váha sama dolů!

Jajabre: Zdravím všechny. Zítra to bude 14 dní. Koupila...

Mladší syn chválí a chválí (Žakale)

Žakale: Před pár dny jsem si všimla, jak to...

Jsem nadšená, zhubla jsem a moc mi chutná (Sawa)

Sawa: Děkuji za tento kurz, moc se mi líbil....

Ubývají cm i kg. Stojí to za to!

Ilona: Ahoj, dnes, šestý den - úbytek váhy 2...

Děkuji za zorganizovaný celý jídelníček v kurzu

Bezinj: Druhý týden zvládám dobře, jídlo chutná i mému...

Hubneme, i když nedržíme dietu

Mayf: Dobrý den,moc jsme si pochutnali. Začali jsme nedávno...

V Jarní očistě šlo dolů 7 kg a jedu dál (Dana)

Dana: Zdravím známé i neznámé tváře. Po Jarní očistě,...

Óda na jara a jarní očistu (Marek)

Postit se dá i s radostí a humorem, jak...

Jsem nadšená jak z výsledků, tak z vaření (Vlastimila)

Vlastimila: Krásný den všem 🌞 Včera jsem dokončila 14....

Nepotřebuji už kortikoidy a mám o 5 kg méně (Pavla)

Pavla: Zdravím 😉. Od puberty mě trápí dermatitida v...

Vôbec sme nehladovali a pritom sme chudli a liečili si svoje telo (Lujza)

Lujza: Pozdravujem Vás aj ja , včera som skončila...

Zhubla jsem 20 kg (Jitkanec)

Jitkanec: Ahojte všichni, začala jsem vařit podle Jíme Jinak...

Zpomalila jsem a je mi velice dobře (Vladimíra)

Vladimíra: Milá Evi, i když ne všechno se mně...

Z Klubu čerpám informace, recepty i energii (Marie)

Marie: Evo, Vy i všichni členové Vašeho týmu jste...
  1. Pardon, sem se uklikla ;-)
    Tedy fakt SUPER! Rychlé, snadné, neskutečně chutné – tak si představuju ideální vaření :-D

  2. Moc povedené a skutečně rychlovka. Ještě jsme přidali kostky mrkve a dýně a k tomu napařili brokoličku, s kysaným zelím to nemělo chybu ;-)

  3. Dělala jsem to o víkendu a všem to moc chutnalo. Večer jsem to pak použila jako náplň do pohankových placek. – Chutnalo to i nemakrobio návštěvě.

  4. Dobrý den, znám doporučení doktorky Strnadelové a dost této stravě fandím, ale co říkáte názorům dalších výživářů, kteří sóju a výrobky z ní dětem nedoporučují (byly prováděny studie o vlivu rostlinných hormonů ze sóji – fytoestrogenů).
    A ještě jeden dotaz ohledně japonských produktů. Já doma používám sójovkou omáčku, miso, řasy atd. z Japonska, ale teď mám přitom obavy, jestli tyto výrobky nejsou radioaktivní po katastrofách v té zemi. Myslím, že jiné než z Japonska se u nás neseženou, ale vy z toho nemáte strach?

    • V knížce od paní doktorky Strnadelové je tempeh doporučený až koncem druhého roku, stejně jako hrách, oboje je pro malé děti hůře stravitelné. Já a Eva jsme ho začaly dávat asi už dřív, myslím že od 1,5 roku. Zprvu jen jako přídavek do karbanátků, nebo do rizota a později i v jiných úpravách.

    • Jak píše Helča, 1,5 roku je ideální. Naše děti ho od začátku milují, říkají mu „masíčko“ a občas jim musíme nejprve podstrčit ostatní jídlo, aby něco snědly, než jim „přiznáme“ tempeh, protože by nejraději jedli jen ten :-) Jinak bych chtěla i pro ostatní maminky říct, že pokud dáváte od 6ti měsíců někdo masíčko a brambory, jak radí pediatričky, tak klidně dejte už v té době i tempeh. Je to rozhodně lepší než masíčko a brambory :-) Pokud stravujete mrňousky po našem, začněte až v roce a půl.

  5. Zobrazit všech 11 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekZdravý dort s „tvarohem“
Další článekInspirující kurz pro začátečníky