Jíte jinak a máte před sebou dlouhý let a už teď začínáte být nervózní, nejen z letu samotného, lidí, všech těch check-inů, kontrol, ale také z toho, co vlastně budete celou dobu letu jíst? Prozradíme vám naše tipy a zkušenosti, jak to zvládnout levou zadní.

Objednejte si

Pokud letíte delší dobu, zjistěte si, jestli letecká společnost nenabízí na palubě stravu (stačí jim zavolat nebo napsat e-mail). Pokud ano, domluvte se na vegan verzi a budete mít o jedno nebo dvě jídla postaráno. I přes to, že ale vegan stravu máte domluvenou, nespoléhejte na to a raději si vezměte ještě s sebou nějakou svačinu navíc, nebo se vám to může vymstít jako mě.

Zabalte si

Cestování je pro tělo stresující, stahující (jang) a dehydratující, proto je vhodné tomu i přizpůsobit stravu. Nám se nejvíce osvědčily šťavnaté pokrmy jako je ovoce a zelenina (jin), které dodají uvolnění a hydratují tělo. Nebo sushi či pečivo v kombinaci se šťavnatou pomazánkou a čerstvou zeleninou. Pokrmy by měly být uzpůsobeny tak, aby se po cestě nezkazily. Pokud tedy cestujete déle, není vhodné si brát uvařenou zeleninu, luštěninu nebo obilovinu (výjimkou je sushi, když do něj dáte hodně umepasty, vydrží i 1 den), anebo si rychle kazící věci dát do malé cestovní lednice. Nezapomeňte také, že na cestách bývá většinou větší hlad, proto buďte raději připraveni, například pytlíkem oříšků nebo několika müsli tyčinkami.

  • Nakrájená čerstvá zelenina (okurka, mrkev, ředkvičky, salát, rajče aj.)
  • Nakrájené čerstvé ovoce nebo ovoce vcelku, raději pevnější druhy, které vydrží cestu (jablka, tvrdší hrušky aj.)
  • Sušené ovoce (jablka, hrušky, švestky, rozinky aj.)
  • Oříšky a semínka (vlašské a lískové ořechy, mandle, kešu, dýňová, slunečnicová semena aj.)
  • Sendvič, obložené kváskové pečivo s pomazánkou a zeleninou, zeleninové kapsy
  • Plněné slané palačinky syrovým zeleninovým salátem např. se semínkovou pomazánkou nebo oříškovým máslem
  • Sushi plněné uzeným tempehem či tofu, syrovou zeleninou, hořčicí a umepastou
  • Krekry, rýžové či kukuřičné chlebíčky s pomazánkou (např. ty prodávané ve skleničkách – Alnatura)
  • Ovesné vločky na kaši (v letadle si je můžete zalít horkou vodou)
  • RAW nebo müsli tyčinky, burizonka, flajpack
  • Uzené tofu nebo uzený či smažený tempeh (zatavený vydrží i 2 dny bez lednice)
  • Luštěninové smažené či pečené karbanátky, sekané, nákypy aj.
  • Těstovinové saláty (těstoviny vydrží i den bez lednice)
  • Zeleninové saláty
  • Pomazánka zavařená ve skleničce (např. Alnatura) nebo v plechovce (Patifu)
  • Uzené tofu nebo tempeh (vydrří i 2 dny bez lednice)
  • Šťavnatý koláč – jako například štrúdl

Co nesmí do letadla
Neberte si do letadla domácí pomazánky a tekuté pokrmy jako jsou přesnídávky, marmelády, rostlinné jogurty a smetany, pesta, zálivky, pyré, ovocné saláty, které pouští hodně šťávy atp. Berou je jako tekutiny (žádné tekutiny do letadla nesmí) a do letadla vám neprojdou! Mám vyzkoušeno, že na letišti v Praze projde originální pomazánka z DM ve skle. Na různých letištích se to ale může lišit.

Rozměňte si

Doporučujeme si vzít s sebou v hotovosti alespoň nějakou měnu všech zemí, ve kterých se budete zastavovat (letiště, nádraží) pro případ potřeby. I na letištích se dá něco málo sehnat. Alespoň salát, oříšky nebo sušené ovoce. Na modernějších letištích i zdravá jídla bez masa, vajíček a mléčných produktů.

Nachystejte se

  • Nezapomeňte si vzít s sebou prázdnou láhev na vodu. Do letadla se brát voda nesmí, proto je třeba ji před kontrolou vylít, ale můžete si do láhve načepovat novou na letišti (buď v koupelně, nebo na stanovištích na vodu) nebo poprosit letušku, aby vám do připravené láhve vodu načepovala. V průběhu letu je potřeba dostatečně pít a hydratovat tělo.
  • Všechny jídlo dobře zabalte, aby nevyteklo, nepomačkalo se nevypadlo. Použijte krabičky, pytlíčky, utěrky nebo případně plastové sáčky (dobré jsou ty na zip).
  • Vezměte si s sebou příbor, ubrousky, krabičky a případné další vybavení k jídlu.
  • Raději si vezměte trvanlivého jídla víc, než méně, abyste nemuseli shánět jídlo na letištích. Pokud vydržíte, můžete si naordinovat i půst.
  • Nezapomeňte, že do letadla nesmí tekutiny. Proto veškeré sojové omáčky, dipy, zálivky atp. raději nechejte doma, abyste je nemuseli pak vylívat nebo nepřišli o celý pokrm.

Letěli jste již někdy? Jak jste to zvládli?

Podělte se o své zkušenosti, co jste si sebou přibalili a co vám přišlo k duhu. Máte nějaké zážitky, co vám do letadla neprošlo? Napište nám do komentářů.

Měníte mi život k lepšímu

Pája: Ahoj, moc díky, v 50 mi měníte život...

Stal se zázrak. Dcera je nadšená z jídla

Trundova: Večer dcera (10 roků) snědla zbylou svíčkovou a...

Zmizelo mi moje vypouklé břicho!

Maki: já si svoje břicho každé ráno a večer,...

Syn zahodil instantní polévku, aby si dal moji

Dagbri: Mám dobré zprávy. Když starší syn ochutnal tuto...

Musím pořídit nový šatník – zhubla jsem z 60 na 53 kg!

Hanka: Jen jsem Vám chtěla poděkovat. V kurzu jsem...

Podzimní detox nemá chybu! Samé dobroty, které mě léčí

Pavlína M.: Již 9 měsíců jsem s Jíme Jinak...

Své porce musím bránit před rodinou:-)

Adad: Dobrý den, děkuji za krásný a hlavně srozumitelný...

Moc mě to baví!

Libenk: Děkuji za výborný recept 🙂 Dnes upečeno a...

Lepší než doktor

Mija: Krásný den všem, chtěla bych se poprvé podělit...

Jsem moc ráda, že jsem do sebe za kurz investovala

Giana: Váš kurz se mi moc líbí. Jídla jsou...

Děkuji a držím palce!

Jindra: Pěkný den 🙂 Už více než 20 let...

Díky kurzu jsem získala nové návyky a cítím se skvěle

Maradamc: Dobry den pani Evo a Heleno, nejdrive jsem...

Zatím každé jídlo, které jsem dle JJ vařila, bylo mňam

Kattru: Zatím každé jídlo bylo moc dobré a ani...

Vše zvládám levou zadní a na tréninku mi nestíhají

Gabča: Jsem na detoxu poprvé a moc mě překvapilo,...

Anna: Objevila jsem vás díky České televizi

Anna: Dobrý den, jsem na těchto stránkách poprvé díky...

Změna jídelníčku mi pomohla s problémy se spaním

Pavlína: S problémy se spaním mi opravdu pomohla až změna...

Jste unavená a vyčerpaná? Posilte v zimě ledviny

Nastartujte imunitu a vyhněte se nemocem.

Je to snadné. Zjistěte, jak na to.

Stáhnout ZDARMA

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekVlčí mák v kuchyni – 4 tipy kam s ním
Další článekDovolená v Chorvatsku zdravě – restaurace, kde nakupovat a co si vzít