Domů > Zdravé recepty > Slané chuťovky

Smažené jáhlové placky

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
sezóna zima

Na výlety nosíme často pomazánku a placky. Děláme je na mnoho způsobů, tyhle jsou zrovna z jahel a sezamu. 

Ingredience
  • 1 hrnek vařených jahel
  • špetka soli
  • pár lžic horké vody
  • pár lžic pohankové mouky
  • olej na smažení

K jedálníčku Jíme Jinak ma priviedly silné bolesti hlavy, k čomu sa postupne pridali aj ťažkosti s pohybovým aparát &...

Jak připravit placičky z jáhel

  1. Jáhly propereme ve studené vodě a vaříme v poměru 1:3 s troškou soli do vyvaření vody.
  2. Takto uvařené jáhly zaprášíme pohankovou moukou, promícháme a mokrýma rukama tvoříme placky, které klademe do rozpáleného oleje.
  3. Podle tloušťky smažíme krátce po obou stranách do zlatavé barvy.
  4. Po osmažení osušíme papírovým ubrouskem a podáváme.

Praktické

  • Těsto musí být tuhé, aby se nám placky při smažení nerozpadaly a plamen necháme běžet na plno.
  • Z placek můžete udělat i hamburger – rozkrojit a naplnit. Můžete je podávat s pomazánkou jako jednoduchou večeři. Stejně tak se dají podávat s omáčkou a zeleninou jako součást kompletního talíře.

Obměna

  • Placky můžete udělat z jakýchkoli zbytků obilí.
  • Mouku můžete použít i jinou bezlepkovou (rýžová, kukuřičná, jahelná) nebo celozrnnou.
  • Můžeme použít koření (kmín, majoránka, česnek atd.), přidat semínka (na fotce placky, do kterých jsme přidali sezamové semínko), mořské řasy nebo strouhanou zeleninu.

Děti

  • Dětem do 1,5 roku není vhodné podávat takto smažené a slané jídlo. Od 1,5 roku odebereme část hmoty, kterou nebudeme solit (slané už je obilí z vaření, takže dětem zbytečně sůl nepřidáváme) a uděláme jim extra dětské placky. Vhodnější úprava než na oleji je v páře, ale trvá to delé než smažení. Dětem kolem 2 let už můžete dát i smaženou placku, ale určitě jí kompenzujte dostatkem zeleniny.

PS: Začínáme Jarní očistu!

Únava, blbá nálada a kila navíc? Nenecháme vás v tom! 😊 Pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček i postavu a zase bude dobře.

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

7 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Olga Š.
22. 3. 2021

Jsou opravdu vyborne. Mela jsem jahly s ryzi, placicky perfektne drzi tvar, radost je vyrabet. Tusim, ze ty zbyle padnou detem na svacinu s povidly.. 😉

Neskutečně dobré! Všichni to chválí – i ti JJ rezistentní… Navíc oceňuji rychlost přípravy a možnost mnoha chuťových úprav (poprvé s kmínem a česnekem, podruhé s uzenou paprikou a černým sezamem jako přílohu k hlívovému guláši). Díky!

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma