Nevěřila jsem, že jídlo může být tak chutné

7

Holajna: Dnes jsem uvařila první jídlo. Všechno bylo vynikající. Lněný čaj, miso polévka i celý oběd. Zvlášť omáčka z červené čočky. Do dnešního dne jsem nevěřila, že jídlo může být tak chutné. Moc děkuji.

Staňte se členy Klubu Jíme Jinak

Získáte videorecepty, jídelníčky, rozhovory s odborníky, rady, slevy na nákupy a online kurzy.

materiály

  1. Do třetice vpisuji seznam zakázaných Jodizovaná sůl
    Mléčné výrobky – sýr, smetana, jogurt, máslo, zmrzlina
    Žloutky, celá vejce a potraviny obsahující celé vejce
    Mořské ryby, mořské plody, mořské řasy, řasy
    Potraviny, které obsahují přísady: karagen, agar-agar, algin, algináty
    Cured a corned potravin – šunka, lox, corned hovězí, zelí, listová zelenina
    Výrobky na chléb, které obsahují kondicionéry těsta z jodičnanu
    Mléčná čokoláda
    Sójové produkty – omáčka, sójové mléko, tofu
    Jakékoliv doplňky, které obsahují jód, obzvláště mořské řasy, řasy a dulce
    Blackstrap melasa (bezsulfidová melasa je v pořádku)

    • Jani, to máte tedy skutečně složité, ale velkou část jídelníčku máte s námi vyřešenou – vejce a mléko v našich receptech nenajdete, takže odpadá velká skupina problematických potravin, stejně tak všechny průmyslově zpracované jako je šunka, běžné pečivo apod., ty také vůbec nepoužíváme. Sladkosti jako čokoládu také ne, melasu také ne. Takže v našem jídelníčku se pouze vyhnete sojovým produktům a mořským řadám a máte splněno 😉 Máte to časově omezené kvůli tomu zákroku nebo je to celoživotní omezení?

  2. Jsem na bez jodové dietě. Spoustu potravin nemohu. V sekci jídelníček jsem chtěla načerpat informace k mému problému. K bez jodové dietě není mnoho informací ani na webu. Jedná se o dietu před radiojodovou léčbou. Jsem po operaci celé štítné žlázy. Vybírám recepty, které v potravinách neobsahují jód. Věřte, že po dvou měsících už nemám sílu vše kontrolovat. Ještě měsíc musím vydržet. Začala jsem hubnutím do plavek. Do toho hospitalizace a nemocniční strava byla na úrovni bodu pod nulou. To bylo v květnu. Od té doby jsem se k jídelníčku do plavek nemohla plně vrátit. Bez jodová dieta na tři měsíce je peklo. Vařím si lněný čaj, miso polévky ( miso jen rýžové bílé). Čeká mě další hospitalizace a lázně. Hubnout do plavek budu v prosinci. A zde výčet co nekonzumovat. Každá podpora, rada je mi drahá. Děkuji.

    • Jani, to jsou tedy těžké podmínky a nedivím se, že vás to otravuje. Mě otravovalo jakékoli omezování, počítání apod. u diet ať už zdravotních či váhových. Jsem nesmírně šťastná, že jsem našla styl, který už roky jedeme celá rodina, protože tím veškeré omezování odpadlo. Vy si jen pohlídáte ty sojové výrobky a řasy a jinak můžete jíst s námi. Bude to pro vás mít i zdravotní výhody. Hubnutí není tak důležité, to je kosmtetický efekt, důležité je, abyste byla zdravá. Tak se držte a pusťte se do toho svým tempem a podle svých možností 👍

      • Milá Evi, děkuji a upřímně čerpám z receptů a doufám, že omezení potrvá pouze do zákroku a nikoli déle. Sóji miluji v jakékoli podobě a pytlík řas jsem ještě neotevřela. Vařím luštěniny, wookuji zeleninu, miluji rýžové nudle, palentu. Snažím se co to jen jde. Peču si kváskový chléb. A přiznám se, udělala jsem si pohanku. Bylo mi hodně teplo. Kór v tyto teplé dny. A pak jsem na to přišla. Teplá potravina. Nepletu se, že ne? Také jsem vyzkoušela účinek umebošek. Nemohla jsem ztrávit salátovou okurku v míchaném salátu bez listové zeleniny. Super účinek. Používám ume ocet snad do všeho. Někdy jsem zoufalá co zase vařit a den předem hledám v receptech. Kolikrát sklouznu k wook pánvi. Rychlé vaření. Miso polévky jsou na denním jídelníčku. Kaše jsou na mě moc hutné. Jsem ráda, že jsem se rozhodla stát se členem. Děkuji a doporučuji dále. Jsou lidé, kteří mají zkušenosti s jinými výrobky firem na podporu zdraví a nejsou tyto výrobky zrovna levné. Já na oplátku všem, co se mi snaží pomoc a nabízejí své zkušenosti, nabízím odkaz na vaše stránky neb vše začíná správnou stravou. Doplňky stravy, leč zdravé a synteticky upravené nepodporuji. Vždy čistý produkt. Byliny, rostliny, houby, zdravé potraviny, tinktury, éterické oleje, aj. Zdravé tělo, zdravý duch. Začala jsem meditovat, afirmovat a denně cvičim jang/jing dráhy orgánů. Využívám čas dlouhobobé neschopnosti k osobnímu růstu, relaxace a to i četbě. Velmi mi pomohly knihy vydané panem Vladimírem Kafkou. Vřele doporučuji. A vy víte o čem mluvím. Zdravím všechny Jana

        • Jani, no to jsem ráda, že se k tomu stavíte takhle celostně!👍👍👍 A taky jsem ráda, že to máte časově omezené, to se nějak přežije a pak už budete jíst podle libosti. Díky moc za vaše doporučení, toho si moc vážíme.Když byste to dělala systematicky,můžete získat u nás kredit a za něj mít členství v klubu nebo programy. Mrkněte do partnerského programu, jak to funugje, je to jednoduché https://www.jimejinak.cz/partnersky-program-affiliate/
          Doufám, že víte, že máte v Klubu celou řadu jídelníčků, podle kterých můžete vařit. Ty očíslované jsou dokonce s nákupními seznamy https://www.jimejinak.cz/kategorie/jak-zacit-jj/jidelnicky/ Moc se mi líbí, jak na sobě cítíte ty jemné energie, třeba u té pohanky – ano, skutečně zahřívá, proto ji více používáme v zimě 👍 Líbí se mi že „wookujete“ zeleninu 👍, to je také naše časté řešení večeře, buďte v klidu, není vždycky čas vyvařovat speciality.
          Vláďa Kafka napsal skvělé knihy a já měla tu čest s ním mluvit osobně. V klubu jsou nahrávky https://www.jimejinak.cz/stitky/vladimir-kafka/
          Tak se držte a dejte vědět, jak se vede.

  3. Zobrazit všech 7 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekPo 6. dni mi splasklo břicho
Další článekDěkuji za tolik receptů, nápadů a podpory v perfektním kurzu