Mladé jarní kopřivy jsou perfektní listovou zeleninou do ranní polévky. Krom toho, že docela dobře chutnají, mají také léčivý účinek. Pokud ve vašem okolí roste i lesní pažitka, přidejte ji do polévky také.

Ingredience
na 4 porce
  • hrst čerstvých kopřiv
  • 1/2 mrkve
  • kousek květáku
  • 1 lžíce wakame řas
  • 1-2 lžičky miso pasty
  • 1 litr zeleninového vývaru
  • na posypání: lesní pažitka
  • sůl

Jak připravit miso polévku s čerstvou kopřivou

  1. Do hrnce dáme vařit vývar, omyjeme a nakrájíme na menší kousky mrkev a květák.
  2. Přidáme špetku soli, nalámeme wakame na menší kousky a přidáme spolu s mrkví a květákem do osoleného vývaru.
  3. Snížíme plamen a vaříme cca 7 minut.
  4. Kopřivy propláchneme studenou vodou a pokrájíme na menší kousky.
  5. Do polévky přidáme až na samý závěr, není nutné je vařit.
  6. Vypneme a vmícháme miso pastu.
  7. Ozdobíme nasekanou pažitkou.

Praktické

  • Abyste se nespálili o kopřivu, použijte buď rukavice nebo na její přenesení z prkýnka do hrnce použijte lopatičku na zeleninu. Případně je přelijte vroucí vodou, přestanou pálit a můžete na ně sahat holýma rukama.
  • Tuto polévku můžete jíst i jako obědovou.
  • Polévka vás zasytí, když do ní přidáte zbylou obilovinu. Pokud žádnou nemáte, nasypte do polévky ovesné vločky, kuskus, amarant, rýžové nebo polévkové nudle nebo quinou. Než se polévka uvaří, obilovina změkne a bude hotová. Jestli vlastníte kvásek, můžete zbytky kvásku vhodit do polévky jako nočky nebo kvásek do polévky rozmíchat. Získáte výbornou chuť. Skoro jako tradiční kyselo.
  • Pro bezlepkovou verzi použijte rýžovou miso pastu. Sojová obvykle začátečníkům nechutná.

Děti

  • Miso polévku dáváme dětem cca od 1,5 roku, šetříme se solí i miso pastou.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Nádherně jsem si pošmákla a ještě jsem zhubla (Eva)

Eva: Děkuji, Evi, za krásný a velmi výživný rozhovor....

Jíme jinak je fantastický web

Sisi: Jíme jinak je fantastický web, který vás musí...

Nemám chuť na sladké a už mi nechutná ani káva!

Petra: Tak pro dnešek jedno velké AHA! Nemám chutě...

Děkuji za vaše recepty, mám 7 kg dole (72 let)

Zdeňka H.: Paní Evo. Bude mi 72 let, ráda...

Zpomalila jsem a je mi velice dobře (Vladimíra)

Vladimíra: Milá Evi, i když ne všechno se mně...

Moc jsme si s manželem pochutnávali (Marta)

Marta: Evi, Romane, dík za stránky Jíme Jinak vůbec....

Cítím, jak moje tělo jásá (Monika)

Monika: Díky Evi, že jste vymyslela klub Jíme Jinak....

Jsem lehčí a mohu řádit s dětmi (Kristýna)

Kristýna: Jupííí dneska, 8.den kurzu Hubneme do plavek, jsem...

Upravil se mi cholesterol a zhubla jsem (Hana)

Hana: Ahoj Evi, opravdu to rychle uteklo a Jarní...

S recepty z Jíme Jinak si přímo labužnicky dopřáváme (Janka)

Janka: Musím to jít někam napsat :-) Luxusní! Skvělé!...

Fantastický program, všetko chutí a pri tom chudnem (Daniela)

Daniela: Fantastický program, všetko chutí, pôst som dala úplne...

Díky JJ se mi běhá lehčeji a déle vydržím – je to tak jednoduché!

Hanka: Dobrý den, hlásím, že po dvou týdnech na...

Děkuji za celý rok v Klubu

Dobrý den, Evo a Heleno, chtěla bych vám poděkovat za...

Děkuji za vaši osvětu ohledně jídla a kurz zdarma

Andrea A.: Ráda bych Vám, vám všem, moc poděkovala...

Skvělé filmy, neskuteční lidé

Jana: Mila Evi a Heli a vsichni, kdo jste...
  1. Nemám moc ráda vařenou zeleninu v polévce,předpokládám,že je ok,že si tam mrkev strouhám až po uvaření a dochucení polévky.

    • Martino, to moc dobře znám – já jsem vařenou zeleninu nejedla v podstatě více než 30 let. Ale ono to má svůj význam mít zeleninu krátce povařenou. Teď v létě stačí pár minut, ale jde o to že vařená nezatěžuje slinivku a slezinu jako syrová a lépe se tedy tráví. I ta vaše verze je teď na léto vhodná, ale s postupující zimou by bylo vhodné naučit se i tepelně upravenou zeleninu jíst – třeba tím, že vyzkoušíte velmi chutné videorecepty, které máte v klubu a kde zeleninu takto upravujeme😉 na vlastní chuťové buňky můžu říct, že když člověk upraví jídelníček, začnou mu chutnat i věci, které by dříve nevzal do pusy. Já například pečenou nebo jakkoli jinak uvařenou řepu, dušenou mrkev a podobně. Teď tyhle zeleniny miluji a nemůžu se jich nabažit ačkoli je máme 3x denně 😋😋 takže to pomaloučku polehoučku zkoušejte a dejte zelenině šanci to se totiž opravdu vyplatí.Mrkněte na:
      https://www.jimejinak.cz/jak-jsem-nemohla-pozrit-vubec-zadnou-teplou-zeleninu/
      ttps://www.jimejinak.cz/jak-dostat-tepelne-upravenou-zeleninu-nejen-do-deti/
      ttps://www.jimejinak.cz/jak-detem-naservirovat-zeleninu-aby-ji-milovaly/

  2. Můžu dát do miso polévky tofu když ji chci sytější a nemám zrovna uvařenou žádnou luštěninu. nějak se mi sešlo více balíčků a nevím ani jestli můžu dát tofu do mražáku. tofunézu mám již vyrobenu, dělala jsem i beránka….vše jsou pro mě luxusní a hooodně dobré mňamky.
    díky za odpověď.

  3. Zobrazit všech 6 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekQuinoové stir-fry
Další článek6 potravin, které pomohou tělu dobít baterky