O tom, že strava může zmírnit potíže spojené s přechodem jsem se přesvědčila na vlastní kůži. Díky změně stravy podle Jíme Jinak a účasti v Jarní očistě jsem shodila 5 kg a potíže, které mě dříve trápily, mě opouštějí.

Byla jsem protivná i sama sobě

Za měsíc mi bude 59 let a u nás v rodině mají ženské přechod docela pozdě. Menstruace mi skončila v 55 letech a s tím byly spojené návaly, noční pocení, psychické ataky, nervozita a hlavně (což mně štvalo nejvíc) jsem byla protivná i sama sobě. Hormonální léčbu jsem odmítla, nikdy jsem nebyla příznivcem léků, ani antikoncepci jsem nikdy nebrala a mám „jen“ 2 děti. :-D

Jíme Jinak je to pravé ořechové

Moje první vlastnoručně vypěstovaná mrkev

Říkala jsem si, že si musím pomoci sama. Brala jsem červený jetel, různé bylinkové čaje i nějaké ty diety proběhly, ale moc valný efekt to nemělo. Až když jsem viděla Evu v pořadu Prostřeno, velmi mně to stravování zaujalo a něco shůry mi říkalo: „To je to pravé ořechové pro mně.“ A už jsem brouzdala po stránkách Jíme Jinak, vyzkoušela pár receptíků a nejen že mi chutnalo, ale začínala jsem mít lepší náladu a shodila pár kilíček (asi 5). Neváhala jsem pak ani minutu si zaplatit členství v Klubu Jíme Jinak a hned poté Jarní očistu, během které se návaly mírnily a hlavně mizelo noční pocení a já začala spát celou noc kvalitně a tím pádem jsem druhý den byla odpočatější.
Vzhledem k tomu, že jím podle Jíme Jinak tak na 80% (občas ujedu) mám stále o těch 5 kg méně a hlavně NEPŘIBÍRÁM. Návaly občas, málokdy. Většinou, když sním něco ze živočichů (maso, sýr, chleba se sádlem), hned mi to dá tělo najevo.

Letos jedu Jarní očistu podruhé a chtěla bych dalších 5 kg dolů. Chci vytrvat.

Evi, děkuji za vše.

Ivča

Staňte se členy Klubu Jíme Jinak

Získáte videorecepty, jídelníčky, rozhovory s odborníky, rady, slevy na nákupy a online kurzy.

materiály

  1. Já jsem „hořící tváře“ zpozorovala již ve 42 letech, po třetích narozeninách mého třeťátka. A vysledovala jsem si, že mi pomáhá miso pasta. Třeba do hrnečku jako „turek“, když nezvládám ranní zeleninovou miso polévku. K tomu dvakrát týdně pohanka.
    A že by moje dlouholetá vzteklost na zlatíčka-syčátka pramenila také z přechodu? Na tu mou agresivitu a nervozitu jako by strava neměla vliv. Budu muset vycestovat do hloubi duše jinak…

  2. Musím pouze souhlasit. I já mám tuto zkušenost z loňské zimy, kdy mě příznaky menopauzy přepadly ve 46 letech. Návrat k prvopotravinám aplikuji víceméně již 20 let, kdy mi byla při léčbě doporučena úprava jídelníčku – bez pšeničného lepku, bez kravského mléka – a ta mi nejspíš zachránila život, ale to je jiná kapitola. Postupně jsem vysadila i cukr, ale i tak se dopouštěla spousty chyb (obilné kaše s ovocem, studený kozí jogurt, studené zel. saláty v zimě…). Na radu kamarádky jsem přečetla knížku o ájurvédě a menopauze, zařadila pouze teplá, čerstvě vařená jídla a vše se během 14 dní začalo razantně měnit. A to jsem ještě nevěděla nic o existenci JJ, a protože život je cesta a vše má svůj čas, jako moje cesta k józe a uvědomění si, že by mi asi nevadilo být veganem, a spousta dalších věcí, které mě neustále mění a ovlivňuje, tak se mi do cesty v pravý čas připletly i stránky JJ. Nejdříve jsem zkoušela recepty, nakonec jsem se přidala do klubu a nyní jsem v jarní očistě. Vše se vrátilo do normálu, jsem absolutně spokojená a mnohem víc usměvavá. Konečně jsem našla stravování, které mi dělá dobře a učí mě mít se ráda. Děkuji.

    • Jasebko,jsem ráda,že tě to povzbudilo,také jsrm se potýkala docela dlouho a pokud jsem tě inspirovala tak mně to moc těší,neni nic jednoduššiho než jíst JJ,u mne to opravdu funguje.Ahoj♥️

  3. Zobrazit 4 komentáře

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekMiso bez lepku i bez sóji? Existuje!
Další článekS rodinou jsem to zvládla skvěle (Iveta)