Vynikající tradiční hustá polévka plná ovesných vloček, která zahřeje, pohladí i zasytí.
Ingredience
na 2 porce
  • 1 petržel
  • 1-2 mrkev
  • 4 kapustičky
  • kousek celeru
  • menší hrst ovesných vloček
  • 1 lžíce oleje
  • zeleninový vývar nebo voda
  • arame řasy (není nutné)
  • sůl
  • k dochucení: umeocet nebo shoyu

Jak připravit polévku z ovesných vloček

  1. Zeleninu nakrájíme na kostky, kapustičky na poloviny.
  2. Na dno hrnce dáme olej a na něm orestujeme zeleninu.
  3. Posolíme, přidáme řasy (můžeme vynechat nebo můžeme použít jiné), oprané vločky a zalijeme vývarem / vodou.
  4. Přivedeme k varu.
  5. Vaříme na mírném plamenu cca 20 minut, až je zelenina měkká (záleží, na jak velké kostky jste ji nakrájeli).
  6. Vypneme plamen a případně ještě chuť doladíme umeoctem nebo shoyu.

Praktické

  • Tuto polévku si můžete udělat i jako ranní miso polévku. Krásně vás zasytí. Zeleninu nesmažte na oleji, ale naskládejte do hrnce spolu s vločkami (řasami), zalijte vývarem a po vypnutí dochuťte ječmenným misem.
  • Polévku podávejte s nasekanou petrželkou, jarní cibulkou nebo pažitkou.
  • Pokud máte doma kvásek, přidejte do polévky i lžíci kvásku. Rozmíchejte ho ve studené vodě a poté přilijte do polévky a vše promíchejte. Kvásek polévku zahustí a ochutí.
  • U bezlepkové diety volte bezlepkové ovesné vločky a k ochucení tamari omáčku.

Obměna

  • Do polévky můžete dát také jinou zeleninu. Výborný je batát, dýně, pórek, kapusta a jiné druhy zeleniny. Vyzkoušejte vlastní kombinaci!
  • Jindy můžete do polévky přidat i trošku kari koření nebo kurkumy (nebo jiného koření). Polévka tak dostane jinou barvu i jinou chuť.
  • Arame řasy v polévce můžete úplně vynechat (nebo nahradit jinými), ale věřte, že tyto nejsou po moři cítit a v této polévce se úplně ztratí. Pokud s řasami začínáte, doporučujeme právě arame.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

5 komentáře. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

    • Hustá je z vloček 🙂 Když je dobře povaříte, hezky polévku zahustí (možná jste dala malou hrst :-)). Oranžová je buď špatným nasvícením, anebo jsem do ní přidala trošku kari/kurkumy (píšu o tom v obměnách), občas do polévky špetku přidám 🙂

    • Někdo je oplachuje stejně jako ostatní obiloviny a luštěniny, aby je zbavil prachu a případných nečistot. Většina lidí to nedělá, protože se “rozblemcnou” 🙂

  1. Zobrazit 5 komentáře

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekOstrý guláš s dýní, řepou a černými fazolemi
Další článekOříškové sušenky (bez mouky, paleo)