Skvělá a zdravá paštika inspirovaná DM paštikami.
Ingredience
pro 4 porce
  • 50 g pražená slunečnicová semínka (nebo dýňová, příp. kombinace)
  • 2 PL oleje
  • rozdušená zelenina (např. cibule, celer, mrkev) /od každé zeleniny cca 50g
  • sojovka, umeocet, (citrónová šťáva)
  • 1 lžička medvědího česneku nebo stroužek česneku
  • 50 g vařené fazole adzuki nebo jiných luštěnin
  • jarní cibulka

Postup

  1. Lehce opražíme opláchnutá semínka na sucho na pánvičce.
  2. V hrnci rozdusíme zeleninu (navrstvíme olej, cibuli, celer, mrkev, sůl, můžeme trochu podlít vodou) do měkka 3-10 min podle velikosti kousků.
  3. Semínka rozmixujeme na prášek.
  4. Zeleninu smícháme s uvařenými fazolemi a česnekem a rozmixujeme dohladka.
  5. Přidáme prášek ze slunečnicovývh semínek, sójovou omáčku, umeocet a citronovou šťávu.
  6. Můžeme přidat i něco zeleného – např. jarní cibulku nebo petrželku.

Praktické

  • Pokud použijete dýňová semínka, bude pomazánka více zelená.
  • Zeleninu krájejte na tenké plátky aby byla rychle hotová.
  • Pomazánka bude dost hustá po semínkách, nemusíme se tedy bát zeleninu podlít vodou.
  • Lze použít jiné koření (bazalka, petržel, oregáno, česnek, tymián, rozmarýn…)
  • Říznost dodá i lžička kvalitní hořčice.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

2 komentáře. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. Pomazánku som včera urobila prvýkrát a tak ma nadchla,že dnes bude zasa:-).Úžasná chuť, pre začiatočníkov ako ja:-)…

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekKulatozrnná rýže vařená s pohankou
Další článekRýžová kaše se lněným semínkem a zeleninou