Domů > Magazín > Blog

Helena: Holky neblázněte!

Z některých vašich komentářů přímo stříká strach. Bojíte se, jestli půst vydržíte až do konce, jestli nezahřešíte, nevíte, co budete vařit. Sem tam skoro hysterie. Už se tady toho sešlo tolik a to půst ještě ani nezačal, že se k tomu musíme nějak vyjádřit :-)

Půst je zatím v přípravném týdnu vy se seznamujete s úkoly, dostáváme nadšené maily, ale také jste nás zaplavili dotazy tipu:

  • Pomoc, bojím se, že to nezvládnu.
  • Nevím co vařit.
  • Je toho na mě moc najednou, nevím si s tím rady.
  • Nevydržím bez sýrů po celou dobu, co mám dělat?
  • Nechci jíst sójové produkty, co místo toho?
  • Nevím jak vařit sobě a jak zbytku rodiny.

Snažíme se poctivě odpovídat v Poradně, kterou máte v rámci Šestitýdenní očisty k dispozci, ale je potřeba si říct hned zkraje jednu zásadní věc – strach je horší než řízek s bramborem. Holky (jste ve většině, muži se kupodivu nebojí) neblázněte! Vždyť o nic nejde! Jestli jste na úplném začátku a nikdy jste nejedly jinak, tak to s námi prostě projděte krok za krokem a nedávejte si ty nejvyšší cíle hned od prvního dne půstu. Strach je známka oslabených ledvin, takže honem se o ně začněte starat.

Sama mám vlastní zkušenost, že když jsem si pečlivě vyrobila dlouhý seznam, co vše budu a nebudu od 1.ledna dělat, málokdy to mělo delší trvanlivost. Nejde ze dne na den začít úplně dělat úplně všechno :-) Chcete hned teď jinak vařitcvičit, proplachovat si dutiny, kartáčovat si tělo, začít běhat, jíst do 18 hodin, poctivě kousat a ještě být zdravá, spokojená a šťastná. Ale  strach z toho, jak to zvládnete, vás paralyzuje a bere vám odvahu chuť se vůbec do toho pouštět. Zbytečně!

Pojďte na to pomalu, tak jsme to pro vás začátečníky vymyslely. Krůček po krůčku. První týden vynechte maso a jinak si ještě nechte pečivo, trochu mléčných výrobků, vajíčka, cukr, pokud jste je jedli denně. Pomalu přidávejte nové potraviny a užívejte si to. Až si zvyknete vařit bez masa a budete se na to cítit, uberte mléko a mléčné výrobky. Dál zkoušejte nové recepty, jezte hodně čerstvé zeleniny, zkuste si své první picles. Ke konci půstu třeba zvládnete i ranní cvičení. To stačí. Celý zbytek života je před námi, nemusíme to urvat všechno zrovna tohle jaro. Berte si od ostatních inspiraci, ale nechtějte dělat všechno hned.

Když zvládnete na poprvé jen to, že bude bez masa a mléka pár týdnů, bude to obrovský úspěch. Nechtějte se měnit ze dne na den úplně celá, to hrozí akorát to, že se jednoho dne přistihnete, jak zakusujete šunku tabulkou čokolády a nenávidíte se. Jako bych to ze svých dřívějších diet mnohokrát neznala. Bohužel znám a selhání zatraceně bolí.

Dávejme si malé cíle, ať je můžeme překonávat. Velké cíle jsou často nedostižné a zklamání je velké. Ničeho se nebojte a pojďte do toho s námi! Budeme se vzájemně podporovat a posilovat. Už teď to v programu nesmírně žije, radíte si skvělé věci, je tam cítit nadšení pro společnou věc.  A když náhodou jednou nebo víckrát uklouznete, nevadí. Nic se neděje, vyberete si “odpustek” v patřičné sekci  a jedete dál. Navíc v partě se to lépe táhne!

 

PS: Co shodit 5 kg za 14 dnů? 😍

Sezóna plavek začne brzy. Máme chutný jídelníček, skvělé recepty, videa, jemné cvičení - a samozřejmě živou podporu a motivaci. Už za 2 týdny uvidíte výsledky. Mrkněte na výzvu Hubneme do plavek a naskočte!

Podklady pro kurz

K zdárnému dokončení vám pomohou i naše materiály. Některé znich si můžete přečíst již dnes, jiné se budou odemykat jak budete procházet kurzem.

Poslední komentáře v kurzu

Komentáře

Taky jsem si všimla jak mi už neudělá dobře víc nějakýho běžnýho jídla. Já žádné fyzické potíže nikdy neměla, ale odrazí se mi to na psychice. Prostě si pak nepřipadám tak vyrovnaná jako když jím několik dní JJ. To jsem poznala o letošních Vánocích – cukroví, alkohol, v práci byly nějaký dortíčky a a tak…. Zase mi nějakou dobu trvalo než jsem se dostala tam, kde jsem byla předtím. Tak už nikdy v takový míře, taky mi to za to nestojí :-)

porasis
8. 3. 2014

Ahoj holky, moc Vás všechny tady zdravím. Je pravda, že od pocitů máme deníčky, ale když to pustím do éteru, budu mít pocit, že v tom nejsem tak sama. Jíst jinak jsem začala ,když jsem si koupila tento kurz 27.2.14,jsem začátečník, ale vynechala jsem hned maso,vejce,jogurty a hlavně buchty.Během 2 dnů mi začalo být lépe,přestávala rýma,lépe se mi dýchalo,jsm astmatik,přestaly bolet klouby a cítila jsem příliv energie.Doma vařím pro sebe jinak a jinak pro rodinu,podpora žádná. :-( Musím říct, že mi to strašně chutná. Během těch 10 dnlů jsem vše ustála (návštěvy a kafíčka u kamarádky). Nechyběl mi cukr ,ani jogurty ,ani maso. Ale včera jsme byli na návštěvě u tchýně, dělala palačinky a řízek s bramborem. Odolala jsem, ale dala nám to pro děti a manžela domů a já večer prostě to neustála, dala jsem si 2 palačinky a jeden řízek,bylo to do 18 h,ale strašně mi to mrzelo,ale přistoupila jsem k tomu nakonec tak,že 10 dní jsem vše zvládla,tak ta jedna večeře nevadí,Jinak bych v tom lítala, patlala se a bylo mi z toho smutno. Ale proč to hlavně píšu. Dnes ráno jsem se probudila s velkou únavou, rýmou a zahleněním. Že by důsledek té večeře? Ráno jsem opět udělala zdravou snídani a pokračuji v jíme jinak :-) Protože ty stavy ranní za to prostě nestojí. A ještě jedna pozitivní věc. Za těch 10 dní mám zatím bez pohybu 1,5 kg dole.Cítím jako bych oplaskávala ze dne na den a tělo i posílala blažený vzkaz:”Peťo,dělá mi to všechno staršně moc dobře !!!” Tak všem posílám hodně síli na boj s takovým selháním,jako se mi stalo. Mějte se krásně a děkuji, že jsem to mohla vyventilovat :-) Petra

Ukázat další komentáře