Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Rolky a palačinky

Křupavé zeleninové závitky

Uvařeno
bez lepku
sezóna léto

Zeleninové závitky jsou luxusní pochoutka, která chutná i zarytým masožravcům. Upečené v troubě s troškou oleje jsou skvělou, křupavou složkou na talíři.

Ingredience
pro 4- 6 závitků
  • 1 cibule
  • 2 mrkve
  • půlka bílého zelí (letní nebo špičaté)
  • 4 - 6ks rýžového papíru
  • 3 polévkové lžíce Tofunézy nebo Sojanézy
  • olej
  • sůl
  • umeocet

Silvie vyhrála Jarní očistu v naší soutěži na FB a pustila se do ní víc než naplno. Po čtyřech týdnech si uvědomila, ...

Postup

  1. Cibuli nakrájíme na tenké proužky, zelí nakrouháme na jemné proužky, mrkev nastrouháme nahrubo. (Zelí a mrkev jsem strouhala v robotu.)
  2. Předehřejeme si troubu na 180°C.
  3. Na dno woku dáme asi 3 polévkové lžíce oleje, přidáme cibuli, mrkev, sůl a společně chvíli restujeme. Po pár minutách přidáme i nakrouhané zelí. Restujeme asi 10 minut do změknutí zeleniny.
  4. Přidáme 3 lžíce Tofunézy a dobře promícháme. Ochutnáme a případně trochu dosolíme lžičkou umeocta.
  5. Rýžový papír namočíme do vlažné vody. Ideální je použít větší talíř a nechat ho pár minut nasáknout. Papír změkne. Změklý papír opatrně přesuneme na druhý talíř, kde papír naplníme. Do prvního talíře zatím namočíme další kus rýžového papíru, aby nám změkl.
  6. Doprostřed papíru dáme část zeleninové směsi, papír zabalíme do ruličky a dáme na plech s pečícím papírem.
  7. Postupně naplníme všechny rýžové papíry a narovnáme je na plech.
  8. Do hrnečku si dáme pár lžic oleje a pomocí mašlovačky potřeme všechny závitky.
  9. Dáme je zapéct do trouby asi na 20 minut. Jestli jsou hotové poznáte podle toho, že na povrchu zezlátnou.

Kombinujeme

  • Závitky můžeme podávat samostatně jako svačinu nebo předkrm.
  • Pokud je použijete jako součást hlavního jídla, doporučujeme k nim přidat obilovinu (rýži, bulgur…), kvašenou zeleninu a zeleninový salát.

Praktické

  • Při balení závitků doporučujeme ohnout nejprve okraje dovnitř a pak přeložit horní okraj přes závitek a nakonec zarolovat spodní.
  • Snažte se závitky dobře utahovat a po přenesení na plech je otočte spojem dolů.

Obměna

  • Do závitků můžete dát jakoukoliv kombinaci zeleniny.
  • Skvělé je přidat i strouhaný tempeh nebo uzené tofu.
  • Závitky lze i smažit ve vysoké vrstvě oleje, ale tuto úpravu doporučujeme spíše v zimě.

Děti

Závitky jsou vhodné v malém množství pro děti od 1,5 roku. Použijeme minimálně oleje, soli a dochucovadel.

Děti od 2 let mohou závitky s námi.

PS: Začínáme Jarní očistu!

Únava, blbá nálada a kila navíc? Nenecháme vás v tom! 😊 Pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček i postavu a zase bude dobře.

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

11 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Jaroslav Hlávka
21. 12. 2022

Pokaždé, když mi zbyde tatarka z tofu, tak je toto jídlo jasná volba 🙂

Jaroslav Hlávka
7. 11. 2022

Po nějaké době znovu nastal čas udělat si radost se závitky 🙂

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma