Zeleninové závitky jsou luxusní pochoutka, která chutná i zarytým masožravcům. Upečené v troubě s troškou oleje jsou skvělou, křupavou složkou na talíři.

Ingredience
pro 4- 6 závitků
  • 1 cibule
  • 2 mrkve
  • půlka bílého zelí (letní nebo špičaté)
  • 4 – 6ks rýžového papíru
  • 3 polévkové lžíce Tofunézy nebo Sojanézy
  • olej
  • sůl
  • umeocet

Postup

  1. Cibuli nakrájíme na tenké proužky, zelí nakrouháme na jemné proužky, mrkev nastrouháme nahrubo. (Zelí a mrkev jsem strouhala v robotu.)
  2. Předehřejeme si troubu na 180°C.
  3. Na dno woku dáme asi 3 polévkové lžíce oleje, přidáme cibuli, mrkev, sůl a společně chvíli restujeme. Po pár minutách přidáme i nakrouhané zelí. Restujeme asi 10 minut do změknutí zeleniny.
  4. Přidáme 3 lžíce Tofunézy a dobře promícháme. Ochutnáme a případně trochu dosolíme lžičkou umeocta.
  5. Rýžový papír namočíme do vlažné vody. Ideální je použít větší talíř a nechat ho pár minut nasáknout. Papír změkne. Změklý papír opatrně přesuneme na druhý talíř, kde papír naplníme. Do prvního talíře zatím namočíme další kus rýžového papíru, aby nám změkl.
  6. Doprostřed papíru dáme část zeleninové směsi, papír zabalíme do ruličky a dáme na plech s pečícím papírem.
  7. Postupně naplníme všechny rýžové papíry a narovnáme je na plech.
  8. Do hrnečku si dáme pár lžic oleje a pomocí mašlovačky potřeme všechny závitky.
  9. Dáme je zapéct do trouby asi na 20 minut. Jestli jsou hotové poznáte podle toho, že na povrchu zezlátnou.

Kombinujeme

  • Závitky můžeme podávat samostatně jako svačinu nebo předkrm.
  • Pokud je použijete jako součást hlavního jídla, doporučujeme k nim přidat obilovinu (rýži, bulgur…), kvašenou zeleninu a zeleninový salát.

Praktické

  • Při balení závitků doporučujeme ohnout nejprve okraje dovnitř a pak přeložit horní okraj přes závitek a nakonec zarolovat spodní.
  • Snažte se závitky dobře utahovat a po přenesení na plech je otočte spojem dolů.

Obměna

  • Do závitků můžete dát jakoukoliv kombinaci zeleniny.
  • Skvělé je přidat i strouhaný tempeh nebo uzené tofu.
  • Závitky lze i smažit ve vysoké vrstvě oleje, ale tuto úpravu doporučujeme spíše v zimě.

Děti

Závitky jsou vhodné v malém množství pro děti od 1,5 roku. Použijeme minimálně oleje, soli a dochucovadel.

Děti od 2 let mohou závitky s námi.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Jako bych měla tak trochu křídla :-) (Hana)

Hana: Po dvanáctém dni opravdu skvělý pocit, energie a...

Moje telo krochkalo blahom (Ľubica)

Ľubica: Ahojte, srdečne Vás pozdravujem a želám všetko naj....

Moc mě to baví!

Libenk: Děkuji za výborný recept :-) Dnes upečeno a...

Za 14 dnů jsem shodila 3 kg a 5 cm v pase (Lenka)

Lenka: Dobrý den Evo, absolvovala jsem právě kurz Hubněte...

Vaše videorecepty jsou úžasné, každý den se zdokonaluji

Iva: Ahoj! Od 21.12. nepiju kávu, od 25.12. nejím...

První vyzkoušený salátek z kurzu a naprosto výborný!

Iva: Teda mňam, mňam, mňam, první vyzkoušený salátek z...

Cítím, jak moje tělo jásá (Monika)

Monika: Díky Evi, že jste vymyslela klub Jíme Jinak....

Zlepšilo se mi trávení a zhubla jsem (Zuzana)

Zuzana: Výzvu do plaviek som skončila včera. Viem, že...

Nevěřila jsem, že dokážu být bez čokolády

Marcella H.: Březen byl můj první měsíc, kdy jsem se...

Dodáváte mi odvahu zkoušet nové

Magda: Přidávám se k ostatním Evičko, moc děkuji za...

Díky kurzu mám řád a disciplínu

Iva: Zdravím všechny v tomto kurzu už potřetí? A...

Zakúpenie členstva sú tie najlepšie investované peniaze (Eva)

Eva: Krásny dník prajem a chcem poďakovať za všetko,...

poděkování

Vaše stránky jsou pro mě velkým přínosem, právě procházím...

Děkuji za podrobné recepty, inspiraci a motivaci

Jája: Dobrý večer, jsem začátečník a tak dost nestíhám.....

Recepty v kurzu jsou perfektně připravené

Dudkoa: Jste super, zatím mám za sebou 10. den...

Podpora v kurzu byla úžasná

Bilkorji: Kurz VÝBORNÝ, pro potěchu těla, duše i oka...
  1. Toto jídlo jsem vždy jedl v asijských restauracích a díky webu Jíme Jinak si mohu udělat i doma 🙏
    Basmati rýže, kimchi. Výroby jsem se poměrně bál, první papír se mi zamotal, nevadí šel zase rozmotat 😀 Dopoledne jsem si připravil tofunézu a večer hurá na to. Jsem opět nadšen jednoduchostí a chutí, děkuji za skvělý recept 🙏

  2. Chuťově byly výborné, jen teda to balení mi moc nešlo. Závitky byly moc velké a moc křupavé taky nebyly. Asi to chtělo nechat ještě chvíli v troubě. Za to se mi ale poprvé povedla tofunéza. První pokus v rámci podzimního detoxu letěl do koše. Za to teď mi manžel po ochutání říká: „nevím, co to je, ale je to dobré“ :-)

      • Díky za zkušenost, zase někdy vyzkouším. Jen toho smaženého mám teď víc než kdy jindy, tak se asi budu muset krotit. Nikdy jsem tolik nesmažila, jako teď (cca 1x za 14 dní :-). Ještěže je teď ta zima :-D

  3. Závitky jsou výborné, dělám je už delší dobu s různou zeleninou a kdysi i s trochou masa,ale to mi tam teď vůbec nechybí. Evi nevím proč mám některé komentáře uzamčené? Věra

  4. Prosím, zastoupí zde tofuneza lusteninovou složku na talíři nebo je pro kompletní talíř vhodné doplnit ještě např. o již zmiňovaný uzený tempeh? Děkuji.

  5. Děkuji za recept, všem závitky moc chutnají. Jen v troubě trochu popraskaly. Nevíte, čím by to mohlo být? Značkou rýžorýžového papíru?

  6. Zavitky mam moc rada, ale mela jsem pocit, ze jsou na pripravu moc slozite :-) Ale vubec nejsou. I to baleni bylo bezproblemove, takze se tesim na dalsi varku :-)

  7. Tyto zeleninové závitky jsem udělala v neděli k obědu a měly obrovský úspěch. Dokonce mladší 18-letý syn prohlásil, že je to nejlepší jídlo, které jedl – a to prý nekecá :))))))…Děkuji moc…Máca.

  8. Druhé jídlo, které vyhrálo u staršího a mladšímu nejede. Jsem ráda, že jich přibývá, sice pomalu, ale snad jistě. Díky za video. Bála jsem se toho smažení, ale nakonec horší bylo závitky uchovat tak, aby se neslepily k sobě nebo papíru.

  9. Jarni rolky miluji, ale v nekterem videu je zminovano, ze zelenina se po vychladnuti stava kyselotvornou namisto zasaditou. Obcas to nevadi? Potrebuji svacinku po plavani a tohle je mi sympaticke…. ale asi bych to ani nezapekala, jestli to nicemu nevadi…

    • Ano, zelenina 2 hodiny po vychladnutí se stává kyselinotvornou. Ale občas to určitě nevadí a rozhodně je to zdravější svačinka, než rohlík s něčím :).

  10. ..taky jsem o tom přemýšlela. Je pravda, že někdy cítím naakumulování vnitřního horko po snědení pečeného….

    • Když člověk jí vědomě a sleduje, co se děje po jídle, nestačí se někdy divit :-)

  11. Dobrý den, četla jsem, že pečení je nejvíce zahřívající úprava a tak, když jsem si občas musela vybrat v horkých dnech „menší zlo“, tak jsem se z tohoto důvodu doposud klonila spíš ke smažení nebo fritování, což asi není zas ideální kvůli vyššímu obsahu tuku, že. Tak teď nevím… potřebovala bych si to nějak objasnit. Zu

    • Zuzko, chápete to dobře, pečením se do jídla zabudovává horko, které pak při snězení pokrmu dostaneme do těla. Smažení a fritování se také děje za velkých teplot, ale také záleží, co si dáte k tomu a kolik toho sníte. Je rozdíl mezi talířem smažených hranolek se smaženým sýrem a talířem plným vařeného obilí, napařené zeleniny a jedním smaženým závitkem :-) Takže všeho s mírou, sama jistě časem poznáte, co si můžete vzhledem ke svému zdraví a postavě dovolit a co už ne.

  12. Zobrazit všech 33 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekBarevný uzený fazolový kotlík
Další článekSvětlá nebo tmavá pohanka: víte, jaký je v nich rozdíl?