Základní informace

Pokud máte rádi sladkou chuť stejně jako já, tak Vás tento recept určitě uspokojí. Kombinace sladkých druhů zeleniny a shiromisa sladkou chuť ještě posílí.

Ingredience pro 2 porce

  • mrkev nakrájená na šikmá kolečka
  • petržel nakrájená na šikmá kolečka
  • Hokkaidó dýně nakrájená na kostky
  • cibule nakrájená na půlměsíčky
  • růžičková kapusta nakrájená na půlky
  • 1 lžička shiromisa
  • zeleninový vývar (voda)
  • uvařené fazole
  • zázvorová šťáva (dle chuti)
  • nasekaná petrželka nadrobno

Postup

Na oleji zpěňte se špetkou soli do sklovata cibulku, přidejte mrkev, chvilku restujte (případně přidejte trošku soli, aby se zelenina nepřipalovala – pustí šťávu), přidejte dýni, petržel a zalijte horkým zeleninovým vývarem (vodou), aby zelenina byla ponořená. Na středním plameni duste cca 10 minut, poté přidejte nakrájené kapustičky a duste dalších 5 – 10 minut. Nakonec vmíchejte uvařené fazole (nebo cizrnu). Dochuťte shiromisem, které rozmícháte v hrnečku s teplou vodou a nalijete do hrnce k zelenině, kde ho necháte zhruba minutku bez pokličky prohřát (nevařit!), poté vypněte plamen, zakapejte zázvorovou šťávou (nejdříve raději dejte méně a případně přidávejte) podle chuti a vmíchejte nasekanou petrželku.

Obměna

Místo vařených fazolí můžete použít vařenou cizrnu nebo jinou luštěninu. Určitě by byl dobrý i tempeh, tofu nebo seitan. Také zeleninu můžete obměnit dle chuti a sezóny. Můžete použít např. brokolici, batáty, květák, celer, kedluben aj.

Kompletní talíř

Přidáním obiloviny (jáhly, rýže, pohanka, těstoviny aj.) získáte kompletní talíř. Doporučuji ještě přidat kvašenou zeleninu, syrovou (list salátu nebo nastrouhanou mrkev zakápnutou citronem apod.) a nejlépe i zeleninu napařenou. Na fotce je stew podáváno s polentovým knedlíkem, listem kapusty, kvašeným zelím (pickles) a posypáno opraženými dýňovými semínky.

ZDARMA: Seriál "Hubneme do plavek"

Měníme jídelníček a hubneme do plavek

➠ Jak na léto zhubnout bez dřiny
➠ Jak upravit jídelníček
➠ Nejčastější letní chyby
➠VIDEO:Jak zhubnout do plavek
(vidělo už 3 000 lidí)

 

Zjistit více

9 komentářů. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. Já potkala recept ve starém časopise (asi 10 let) se stejným názvem a dnes to zkouším. Podušenou zeleninu s fazolema rozprostřu na pekáč a na to uvařené rozštouchané brambory posypané sýrem. Na zeleninu jsem použila jako koření tymián, trochu rajčatovýho protlaku, nedusila na vývaru, ale na černým pivu. Je to ted ve fázi před šoupnutím do trouby na zapečení a už tak je to výborné.

  2. Díky za inspiraci! Místo fazolí zbytek cizrny a kousek tofu, místo kapustiček pórek (aneb co zrovna bylo doma…). Zase jedno ideální jídlo – vařím pro sebe a 1,5ročního syna, takže nejlepší je, když je to rychlé a můžem oba z jednoho hrnce 🙂 Jenda si to dal jen se ždibkem shiromisa, já jsem dokořenila zázvorovou šťávou a kapkou umeocta a pochutnali jsme si oba.

  3. Dobrý večer. Chtěla jsem se zeptat, zda je dobré fazole po uvaření zbavit slupek. Nebo je to naopak škoda se zbavovat toho obalu? Z hlediska zažívání? Děkuji za odpověď.

    • Dobrý den, na stew používám fazole červená ledvina včetně slupky – ono by je ani odšlupkovat myslím nešlo, lze použít ale i jiné. Odšlupkovat by šlo leda tak cizrnu nebo bílé fazole. Ale já osobně to nedělám. Fazole určitě namočte přes noc, pak vodu slijte, přidejte kombu řasu a čistou vodu a vařte 45 min. v tlakáči.

    • Já nikdy nic neodslupkovávám, ztráta času a živin 🙂 Leda v případě těžkého zažívání, ale tam bych to spíš pasírovala než pracně odslupkovávala.

  4. Zobrazit všech 9 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Stisknutím tlačítka souhlasíte, že zpracujeme Vaše osobní údaje (e-mail a jméno), abychom mohli komentář evidovat a zobrazit. E-mail nezveřejníme. Zásady ochrany osobních údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Autorem článku je Ajka
Strava pro mne vždy byla a bude středem zájmu. Dává mi možnost žít, poznávat lépe sama sebe, učit se, rozvíjet se a růst. Mou vášní je studium, jak strava ovlivňuje, mění a uzdravuje mé tělo a následné tvoření v kuchyni. To vše budu s vámi ráda sdílet.