Dobrý den, mám dotaz ohledně stravování. Byla jsem v listopadu na kurzu Jíme jinak, už před ním jsme se stravovali částečně jinak, vařila jsem poměrně dost obilovin i luštěnin a zeleniny. Tempeh mi chutnal velmi…. jenže ouha. Právě v tom listopadu jsem otěhotněla a od prosince je „jiná“ strava dost problém. Luštěniny snesu jen v polévce, zeleninu občas pečenou, rýži nemůžu ani cítit, tempeh si raději ani nepředstavuju, zato chleba, rohlíky, řízek a brambory… není problém, ba naopak, někdy mnou úplně zmítá touha po smažáku s hranolkama… Nechutné, já vím. Je mi jasné, že nechutenství k začátku těhotenství patří, ale mám odpor především k pokrmům, které jsem s chutí konzumovala před a v období otěhotnění. Zajímalo mě, jestli s tím má někdo obdobnou zkušenost. Umeboshky jsem ještě nezkoušela….

Zkušenost Lucky: To je vtipné – mám naprosto stejný zážitek jako vy! Teď jsem tedy už v osmém měsíci těhotenství, ale první čtyři měsíce jsem to, na co jsme už přes rok zvyklí nemohla ani cítit! Jedině co jsem zvládla byla suchá rýže a nebo cokoliv nezdravého. Bohužel jsem zvracela ať jsem jedla zdravě, nebo ne. Rozhodla jsem se tedy, ze to nebudu lámat přes koleno. Pro rodinu jsem vařila stále zdravě, ale když jsem to nemohla pozřít, tak jsem to proste nejedla a dala si např.  suché těstoviny. Také jsem měla úplně vlčí chuť po věcech jako je smažák, rohlíky, hermelín a spol. Ale jak říkám, po jejich konzumaci mi bylo mizerně – naštěstí pro mě (jo a umebošky na mě nezabíraly :( )! Kolem pátého měsíce se všechno vrátilo do starých koleji a já si mohla znovu pochutnat na tom, co jedl zbytek rodiny. Takže nevzdávat to, neztrácet hlavu a nelámat to přes koleno. Když to nejde, tak to nejde. Teď je to naopak – když občas nejsme doma a jsme nuceni jist např. na návštěvě, tak trpím jak pes :D Je mi dobře pouze z toho našeho jídla a jsem za to neskonale vděčna! Hodně štěstí se vším.

Helena (Jíme Jinak): Tohle se velmi často stává. Pokud je vám v těhotenství špatně, mohou to být eliminace těla, jak rychle snaží dostat to nepěkné z těla ven. A když probíhají eliminace, tělo bohužel touží právě po tom, čeho se zrovna zbavuje, proto ty šílené chutě na nezdravé věci. Vydržte ten začátek a  jezte jen co zvládnete ideálně v pásmu zdraví a pokud to jen půjde, začnete se zase stravovat co nejvíce zdravě. Vaše děťátko potřebuje co nejkvalitnější stavební prvky. Snažte si mít alespoň jedno jídlo dobré a pak to samo naskočí.

Seriál: Jak na jaro

materiály
  • Stáhněte si jej a upravte jídelníček.
  • Vyhněte se nemocem a jarní únavě.
  • Jídelníček ke stažení!
  1. Měla jsem to hodně podobné. Nestravuju se úplně striktně podle vás, ale maso jednou týdně a obilí a luštěniny a spousta zeleniny mi naprosto vyhovuje. Pak jsem otěhotněla a mohla jsem se umlátit po bílém rohlíku s tavený sýrem a vpodstaně po jakémkoli pečivu. Zeleninu jsem skoro nejedla a vaření byl opravdu problém, ale musela jsem vařit pro dcerku (16m). Naštěstí to přešlo po třech měsících a teď už si zase dávám. Navíc mě po cukru a syrovém ovoci, obzvláště exotickém pálí žáha, tak mám důvod tchýni (neustále nám takto přilepšuje, v dobré víře) říct, že to já prostě nejím. že mě pálí žáha a pak mi dají všichni pokoj. Sladké teda miluju, ale jediné co projde je hodně procentní hořká čokoláda (min70 procent) No a vynechat mléčné výrobky kupodivu nebyl problém a abych měla dost vápníku, tak si dělám občas makové mléko, které miluju. Teď jsem v 5. měsíci a díky základu stravy jj se cítím skvěle a navíc jsem nepřibrala žádné zbytečné kilo a to jsem u prvního dítěte nabrala něco přes 20kg. Takže za mě super. Přítí rok, pokud to budu jet trochu zvládat, hlavně finančně, tak určitě jdu do jarní očisty, která mě moc láká.

  2. To jsem ráda ze jsem narazila na tento dotaz a že v tom nejsem s těma strašnýma chutěma sama! Zdravé jídlo, na kterém jsem si skoro dva roky pochutnávala, sice snesu, ale neuspokojuje mě a musím se v mezičase naládovat mléčnými výrobky, obyč. chlebem s máslem, toužím po pečených bramborách s máslem podmáslím, rajčatovém salátu… Dokonce jsem si po dvou letech koupila kuře (aspoň bylo ze dvorka) a to bylo nejlepší jídlo co pamatuju 😀 A těším se na špekáčky na ohni 😛 Umebošky zatím nezabraly. Je to fakt naprd, že zrovna když bychom se měly stravovat superzdravě, nedokážem se ubránit takovým šíleným úletům. Z prvního těhotenství si na takové chutě ani únavu nepamatuju, ale to jsem ještě nejedla jinak.

  3. Dobrý večer, taky mi to nedá:-), měla jsem to už třikrát stejně. Chtělo se mi zvracet jen, co jsem otevřela ledničku a viděla jakoukoliv zeleninu, cokoliv celozrnného, rýži….Měla jsem taky strašnou chuť na věci, co už dobu nejím vůbec . Přešlo to naštestí rychle:-))

  4. Dobrý den, musím taky reagovat, protože mám podobný zažitek. Asi od 2. měsíce se mi změnily chutě a začalo se mi dělat zle skoro ze všeho makrobio, nejvíc z miso polévky, na luštěniny jsem nemohla ani pomyslet, dokonce mi vadil i umeocet, gomasio apod, nevadila mi rýže a zelnina. Nezvracela jsem, ale pocit na zvracení stačil a bylo mi strašně slabo. Když jsem snědla něaké maso, tak mi bylo líp (což jsem zjistila na návštěvě, sama bych si ho neuvařila:) a měla jsem největší chutě na brambory a rajčata 🙂 Myslím si, že to bylo proto, že byla moje výchozí váha dost nízká a tělo prostě chtělo nabrat a druhá věc byla v mojí hlavě. Byla jsem taky zrozna po kurzu jj a měla jsem pocit, že se stravovat makrobioticky musím a všechno jinak je špatně.. 🙂 Zlepšilo se to kolem 5. měsíce, nyní jsem v 6. měsíci a můžu jíst zase všechno.. jen už vím, že se nesmí nic hrotit a když mám chuť na brambory s rybou, nebo na jogurt, tak si to klidně dám 🙂

  5. Měla jsem to úplně, ale úplně stejně! Nemohla jsem cítit jáhly ani rýži basmati, které bezmezně miluju, vůně smažené cibulky jako polévkového/omáčkového základu, mne přiváděla k šílenství a dělalo se mi z ní špatně. Já jsem tedy měla v lednu chutě na melouny a třešně, potom na salát a okurky…dala jsem si…a zvracela jsem :-D. I ten smažák jsem si dala (a dobře mi po něm taky nebylo :-))). Ale jak je psáno výše, i u mne to naštěstí v pátem měsíci odeznělo 🙂

  6. Zobrazit 5 komentáře

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Helena
Autorem článku je Helena
Po letech hledání a zkoušení na vlastním těle, jsem konečně přišla na to, jak chutně a zdravě jíst, aniž bych se musela hlídat v porcích a měla zdravotní problémy. Letitá trápení s nadváhou jsou pryč.
Předchozí článekSmažené pokrmy pro děti do dvou let
Další článekDěti mají horečku 39°C – co s tím?