Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Karbanátky a nákypy

Nádivka v županu

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
bez mléka
bez vajec
sezóna jaro
děti od 2 let

Delikatesa, která je rychle hotová, když máte zbytek jáhlové nádivky. Do chladných dnů jako dělaná.

Ingredience
na 1 pekáč

Co se všechno může změnit za 2 měsíce? Když perfekcionistku Vlaďku zavřu do skříně a podívám se na to měsíce...

Jak připravit nádivku v županu

  1. V míse smícháme hrachovou mouku a vodu (cca v poměru 2:1) s trochou soli tak, aby vzniklo těstíčko husté jako hořčice. Každá mouka saje trochu jinak, tak ji dořeďte podle potřeby tak, aby se v ní dalo obalovat a těstíčko nestékalo z obalených kousků.
  2. Ve vyšším hrnci nebo woku rozpálíme olej na smažení.
  3. Nádivku nakrájíme na malé dílky (musí být vychladlá, aby se nedrolila) a obalíme ji pomocí vidliček ze všech stran v těstíčku.
  4. Když je olej vřelý (poznáme vložením dřevěné tyčinky, kolem které se dělají bublinky), vkládáme postupně jednotlivé obalované kousky nádivky. Nesmíme jich dát moc najednou, aby se olej příliš neochladil, to by se pak nedařilo dobře kousky usmažit.
  5. Po chvilce obracíme a když začne zlátnout, vyndáme a necháme na ubrousku okapat.
  6. Postupně osmažíme všechny kousky a podáváme ještě horké.

Praktické

  • Nádivka díky těstíčku zdvojnásobí svůj objem a je mnohem sytější než neobalovaná. Z půlky plechu nádivky jsem udělala plech plný obalované nádivky viz foto a najedlo se nás 5 víc než do syta.
  • Těstíčko na obalování není třeba výrazně ochucovat, protože nádivka už je okořeněná, stačí trochu soli, ale můžete si do něj klidně přidat kurkumu či bylinky podle chuti.

Obměna

  • Hrachovou mouku můžeme nahradit jinou luštěninovou moukou (cizrnovou či čočkovou), kupovanou hraškou, která už je okořeněná nebo moukou (nejlépe se hodí pohanková).

    Děti

    Takto upravená nádivka je vhodná pro děti od 2 let, menším ubereme dochucovadla a sůl.

    PS: Začínáme Jarní očistu!

    Únava, blbá nálada a kila navíc? Nenecháme vás v tom! 😊 Pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček i postavu a zase bude dobře.

    Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

    2 lidi už poděkovali za článek. Oceňte práci autora také.

    Komentáře

    Originální nápad, děkuju!

    Super nápad, ale u nás nádivka padla beznadějně za vlast :-)

    Ukázat další komentáře

    Mohlo by se vám líbit

    144
    70

    Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

    Čtěte více na toho téma

    Vyzkoušejte také

    Krkonošský hubník jinak

    Máte doma houby a nevíte co s nimi? Zkuste tradiční pečený krkonošský hubník zdravě – bez masa, mléka, vajec a bílé mouky. Jednoduchý a moc dobrý rec...

    Bezlepkové jahodové knedlíky

    Jakmile začne sezóna ovoce, přijde vhod recept na bezlepkové ovocné knedlíky – dělám tyto knedlíky často. Jsou zdravé a jednoduše vynikající :-)

    Cizrnové kari pro chladné dny

    Cizrnové kari patří k oblíbeným jídlům a v rodinách, kde zdravá výživa zrovna nefrčí. My v něm máme hodně zeleniny, takže je lehoučké a velmi chutné.

    Kokosová polévka s bazalkou

    Perfektní osvěžení pro horké dny je tahle kokosová polévka s bazalkou. Ačkoli chutná po kokosu, její základ tvoří zelenina.