Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Kroupovo – vločkové knedlíky

Uvařeno
bez lepku
sezóna zima
děti od 1 roku

Kroupové knedlíky jsou velká lahoda a často s nimi překvapíte i ty, kteří zdravé výživě zrovna neholdují. Navíc ječmen a kroupy a krupky z něj mají posilující vliv na naše zdraví.

Do kurzu jsme se přihlásili společně motivováni touhou zlepšit si svoje zdraví a postavu a nyní bychom se s vámi rádi...

Základní informace

Kroupové knedlíky jsou velká lahoda a často s nimi překvapíte i ty, kteří zdravé výživě zrovna neholdují. Navíc ječmen a kroupy a krupky z něj mají posilující vliv na naše zdraví.

Ingredience (cca 4 porce)

  • 3 hrnky uvařených krup jakákoliv velikost
  • 1 hrnek vroucí vodou spařených ovesných vloček
  • sůl
  • pohanková mouka na zahuštění cca 5-10 lžic

Postup

Do misky vsypeme ovesné vločky. Spaříme je vroucí vodou jen tolik, aby nasákly vodou, ale voda nebyla v krajích vidět.  Uvařené kroupy jakékoliv velikosti pomeleme na masovém mlýnku, pokud ho nemáte, zvládne to i tyčkový mixér, jen je potřeba přidat trošku horké vody, aby to utáhl. Pozor, s vodou to nepřežeňte, jinak budete muset použít víc mouky.

 

Mezitím se už se voda prosákla do všech vrstev vloček a ty přidáme k pomletým kroupám. Vařečkou vše promícháme, přidáme sůl a mouky tolik, abychom vypracovali tužší těsto. Každá mouka jinak saje, takže uvedené množství je jen orientační, těs

to by nemělo být řídké, ani tuhé na kámen, ale tak akorát a mělo by jít tvarovat namočenýma rukama. Tvarujeme buď koule, nebo válečky, které vhazujeme do osolené vroucí vody a vytahujeme, když plavou cca 5 – 10 minut na povrchu. Doba varu záleží od velikosti knedlíků a síly vašeho sporáku. Než získáte praxi, stačí jeden zkusmo vytáhnout, rozkrojit a podívat se, zda je prostředek ještě syrový či nikoli.

Druhá varianta trvá trochu déle, ale knedlíky jsou chutnější. Těsto pomocí namočených rukou zpracujeme do klasických knedlíkových šišek, které napařujeme na pařáčku asi 40 minut. Důležité je dát na pařáček pečící papír, aby nám knedlíky neprotekly skrz. Po uvaření je krájíme nožem, nebo nití.

Praktické

Utrhne-li se vám ruka s vodou, budete muset přidat více mouky, aby knedlíky držely pohromadě. Jinak mouky není moc potřeba.

Knedlíky můžete skladovat i den dva a před podáváním je nahřát na pařáčku. Pokud děláte velké šišky, rozhodně se vám budou lépe porcovat na klasické knedlíkové plátky až po vychladnutí.

Kombinujeme

Knedlíky jsou výborné ke všem omáčkám, doporučuji houbovou, křenovou, ale i ke svíčkové, nebo koprové s seitanem.

Druhý den nám moc chutnají se zelím a osmaženou cibulkou s tempehem.

Děti do roka

Do roka by děti neměly jíst mouku, lepek, ani sůl, tak se raději nedáváme.

Děti od roka

Kolem roku a půl děti jíst i tento knedlík. Po roce raději ještě v bezlepkové formě.

PS: Začínáme Jarní očistu!

Únava, blbá nálada a kila navíc? Nenecháme vás v tom! 😊 Pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček i postavu a zase bude dobře.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

5 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Dělala jsem z vloček a zbytku rýže a napoprvé to dopadlo docela dobře 😊. Parádní recept, rychlé, děkuji!

Prosím můžu přidat místo pohankové jinou mouku? Třeba rýžovou? Předem děkuji

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Zapečená kaše na snídani nebo svačinu

Venku je opět zima a já dostala chuť na něco zahřívajícího, pečeného. Tak jsem si místo klasické obilné kaše udělala trošku netradiční zahřívací verzi R...

Kroupové placky s kopřivou

Rychlé placky s nášupem jarních kopřiv, to je ta pravá jarní fitness strava.