Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Zeleninová jídla

Pečená dýně Butternut

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
bez mléka
bez vajec
sezóna podzim
sezóna zima

Podzim je tu a s ním i období zapečených pokrmů. Pokud patříte mezi milovníky dýní, vyzkoušejte tuto zapečenou máslovou dýni s nádivkou ze zeleniny a čočky, doplněnou marinovaným tofu. Určitě si pochutnáte.

Ingredience
2 porce
  • malá máslová dýně Butternut
  • tofu
  • olivový olej
  • tamari
  • datlový sirup
  • jablečný ocet
  • sezamová semínka
  • šalvějové listy
  • olej na smažení šalvěje
  • čočka beluga
  • zelí
  • papriky
  • cibule
  • česnek
  • kešu
  • mandle
  • konopná semínka
  • čerstvá petrželka

I když od mládí sportovala, byla vždycky oplácaná. Vyzkoušela kdejakou dietu, ale vegany mívala tak ...

Jak připravit plněnou pečenou dýni

  1. Dýni rozkrojte na polovinu a odstraňte semínka. Osolte a pokapejte trochou oleje a vody. Vložte do trouby a pečte, dokud nebude dužina měkká.
  2. Do misky nalijte tamari, jablečný ocet, trochu vody, přidejte sezamová semínka, trochu datlového sirupu. Promíchejte a do této marinády namočte na kostičky nakrájené tofu.
  3. Uvařte čočku a po uvaření ji dochuťte solí a olivovým olejem.
  4. Papriky, zelí, mandle, kešu a cibuli dejte na pánev. Orestujte. Ke konci lehce osolte.
  5. Zahřejte olej na smažení a smažte lístky šalvěje. Listy nechte na savém papíře, stanou se pěkně křupavými.
  6. Do pánve dejte tofu s marinádou a na prudkém ohni vařte, dokud omáčka nezhoustne.
  7. Dýni naplňte nejprve čočkou, poté zeleninou a vložte ještě na pár minut do trouby. Jakmile vyjmete z trouby, přidejte tofu, křupavé lístky šalvěje, konopná semínka a čerstvou petrželku.

Praktické

  • Šalvěj smažte krátce, ať se nespálí.
  • Doba pečení dýně bude záležet na vaší troubě a velikosti plodu. Vidličkou zkoušejte, kdy je dýně upečená.
  • Datlový koncentrát je velmi sladký, stačí ho malinko.
  • Pro verzi bez sóji použijte cizrnové tofu a hrachovou nebo pohankovou tamari namísto sójové.

Obměna

  • Místo čočky beluga můžete použít jakoukoliv luštěninu.
  • Místo datlového sirupu použijte jakékoliv vaše oblíbené sladidlo.
  • V tomto receptu se navzdory období  – říjen, setkáte s paprikou. Já jí mám na zahradě klidně i do konce října, podle počasí. Můžete ji nahradit jinou sezónní zeleninou.

Děti

  • Vhodné pro děti od 2 let, ale ubereme olej a sůl.

PS: Jde hubnout a normálně jíst? Pojď to zjistit! 😁

Tisíce lidí s námi shodily 5 kg za 14 dní. Jak to? Máme totiž chutný hubnoucí jídelníček s výbornými recepty, videa, jemné cvičení - a živou podporu! Už za 2 týdny uvidíš výsledky. Mrkni na výzvu Hubneme do plavek a naskoč!

Ráda bych ukázala lidem, že veganská strava není jednotvárná, nudná a chudá, jak si bohužel mnoho lidí myslí. Jídlo pro mě má být zdravé a ne jednotvárné, skoro nemocniční. Mé recepty jsou určeny pro ty, kterým vaření z kvalitních ingrediencí, přináší radost, pro ty, co se nebojí experimentovat a chtějí poznat nové chutě, pro ty, pro ty co si rádi u sporáku hrají, pro ty co nepotřebují zasytit jen žaludek, pro ty co si najdou čas pro sebe i svojí rodinu a nebojí se do vaření investovat trochu času. Jste připraveni opustit vaší komfortní zónu?

13 lidí už poděkovalo za článek.

Buďte první, kdo napíše komentář

Vyzkoušejte také

Tofu s hatcho miso omáčkou

Výborné pikantní, kořeněné jídlo s jednoduše upraveným tofu, které krásně doladí pokrm a jde skvěle dohromady s chuťově výraznou omáčkou.

Tofu v sezamové krustě

Křupavé, pikantní a lahodné. Takové je tofu v této úpravě, kterou by snad neměli odmítnout ani jeho největší odpůrci. Doufám, že bude chutnat i vám.

Celerový krém s cuketou

Jemný krém z celeru s restovanou cuketou. Snadný a rychlý recept, který si můžete dle libosti obměnit podle sezóny a vaší chuti.

Černý talíř

Vyzkoušejte tento rychlý, jednoduchý a lahodný recept obsahující černou rýži a fazole. Pochutnáte si a zároveň uděláte něco pro posílení vašich ledvin.

Citronová kaše s pikantním tofu

Letní recept vonící po sušeném citronu, který využijeme i v zimních měsících do čajů a jako dochucovadlo.

Kořeněná červená řepa

Červená řepa je výborná a zdravím nabitá zelenina. Vyzkoušejte ji v této verzi, která uspokojí mlsné jazýčky všech milovníků pikantních chutí a pokrmů voní...