Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Místo masa

Jednoduché domácí tofu zcela bez sóji

Uvařeno
bez lepku
bez sóji

Rychlá a k výrobě jednoduchá verze domácího tofu zcela bez sóji i lepku. Stačí vám k tomu 1 ingredience, kterou určitě máte ve spíži a voda. Toto tofu může být pokaždé jiné. Variant dochucení je totiž nespočet.

Ingredience
na 2 cihličky
  • 200 g cizrny
  • 550 ml vody
  • (volitelně: sůl, koření či bylinky na ochucení, kurkuma na obarvení)

V očkovacím průkazu jsem měla napsáno “výživa nepřiměřená”. Bylo totiž co zlepšovat. Když máma začala vař...

Jak připravit cizrnové tofu

  1. Namočíme cizrnu do většího množství vody na minimálně 5 hodin (klidně přes noc).
  2. Vodu slijeme přes sítko do dřezu. Cizrnu uchováme.
  3. Slitou cizrnu dáme do blenderu s 550 ml vody a zcela dohladka rozmixujeme.
  4. Pomocí pytlíku na výrobu mléka, gázy nebo utěrky vymačkáme všechnu vodu do hrnce.
  5. Hrnec s cizrnovou vodou přivedeme k varu. V tomto kroku případně přidáme sůl, bylinky nebo kurkumu.
  6. Mícháme do zhoustnutí (zhruba 10 minut).
  7. Až je hmota hustá jako pudink, vypneme.
  8. Přelijeme hmotu do formiček (hrnečky, skleněná miska, silikonové formičky).
  9. Minimálně hodinu necháme v chladu ztuhnout.
  10. Poté krájíme a používáme jako klasické tofu do stir-fry, smažené, do zeleninových jídel, polévek atp.

Obměna

  • Varianta tofu z cizrnové mouky bez mixování: 100 g cizrnové mouky (1 skleničku) namočíme v nádobě do 500 ml vody (5 skleniček) na minimálně 5 hodin. Po tomto čase opatrně bez toho, aniž bysme pohnuli s moukou usazenou na dně, odebereme 2 skleničky vody a vylijeme pryč. Zbylou vodu v nádobě s moukou opatrně slijeme do hrnce a přivedeme k varu (v tomto kroku můžeme přidat sůl, bylinky a kurkumu) a přidáme namočenou cizrnovou mouku. Mícháme do zhoustnutí (zhruba 10 minut). Vypneme a nalijeme do formiček a necháme ztuhnout.
  • Varianty dochucování: 1) 1/4 lžičky kukurmy, 0,5 lžičky soli, 0,5 lžičky sušeného česneku v prášku, 2) 0,5 lžičky soli, 1 lžička indické bylinky, 3) 1 lžička arame řas, 1 lžíce grilovacího koření, 0,5 lžičky soli. Experimentujte!

Praktické

  • Toto tofu se dá použít do všech slaných jídel jako tofu ze sóji. Dá se restovat, smažit, obalovat, drolit na míchaná “vajíčka”, dusit se zeleninou, vařit v polévce, používat jako náplň (sushi, sendviče, plněná zelenina) atp.
  • Těsto na tofu můžete v 5. kroku dle vašich preferencí osolit, dochutit bylinkami, řasami, zeleninou, kořením, kurkumou pro barvu, semínky atp.
  • Zbytek z výroby tofu (tj. kousky cizrny) můžete použít do karbanátků, sekaných, placek, gulášů, polévek, slaných sušenek aj.

PS: Začínáme Jarní očistu!

Únava, blbá nálada a kila navíc? Nenecháme vás v tom! 😊 Pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček i postavu a zase bude dobře.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

15 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Kači Go
15. 1. 2023

Jednou jsem to zkoušela, ale bylo hodně pracné. Na internetu jsem našla i recept, kdy se rozmixovaná cizrna necedí, ale vaří se rovnou vzniklá kaše. A to bylo vynikající!

Andrea K.
13. 2. 2022

Vyskúšané, ale vznikol z toho skôr iba puding. Neviem kde nastala chyba, postupovala som presne podľa receptu. Keď sa to robí z múky husté zostáva, pri variante z celého cíceru sa to cedí ? Nemôže byť v tom problém že som použila husté plátno a pretiekla akoby iba voda. Ďakujem

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Domácí sójový tempeh

Sója je skvělý zdroj bílkovin, který se vyrovná i masu. Uvařené sojové boby jsou ale nestravitelné. Díky fermentaci ve formě tempehu se antinutrienty v sój...