Jde připravit ovocný mléčný koktejl bez přidaného cukru a bez mléka? Ano, jde to a chutná to moc dobře. Veganská verze mléčného koktejlu vás nezklame a nezatíží vaše trávení.

Ingredience
pro cca 4 velké sklenice

Jak připravit veganský milkshake

  1. Omyjeme a vykrájíme jablko a hruško, nastrouháme kousek červené řepy. Ovoce můžete i oloupat, dostanete jemnější koktejl.
  2. Dáme vše do mixéru spolu s mlékem a mixujeme na nejvyšší otáčky, dokud se ovoce, řepa a mléko zcela nespojí.
  3. Ochutnáme a je-li třeba, přisladíme sladem (při celiakii sirupem) či ovocným koncentrátem, znovu pomixujeme.
  4. Nalijeme do sklenic, ozdobíme sušeným ovocem nebo kouskem syrového a podáváme.

Obměna

  • Ovoce můžeme podle sezóny obměnit.
  • Do milkshaku můžeme přidat různé koření pro vůni.

Praktické

  • Ovoce je ideální konzumovat zcela samostatně, tento nápoj tedy není určen na každodenní pití, ale jako zpestření, občerstvení pro návštěvu, slavnostní příležitost nebo při přeučování ze sladkého barevného mléka.
  • Nápoj je sytý, poslouží dobře jako svačina.
  • Řepa nehraje chuťovou roli, dáváme ji pro barvu (zejména tam, kde jsou děti naučené na sladká mléčná pitíčka a chceme je odnaučit).
  • Pokud nejste zvyklí na příliš sladké, nebudete potřebovat doslazovat, zvlášť, budete-li mít zralé, sladké ovoce.

Děti

  • Dětem dáváme, až když potřebujeme uspokojit potřebu po podobných barevných nápojích. Je zbytečné malé děti na barevné pití učit. Obilné mléko můžeme dávat už těm nejmenším, ale dáváme samotné nebo přidáváme do jídla.

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Autorem článku je Eva Cikrytová
Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh
Předchozí článekNapařované ovesné knedlíky s chia semínkem
Další článekCizrna ve žluté kari omáčce