Silvestr se kvapem blíží a vy možná přemýšlíte, jestli by to tentokrát nešlo udělat jinak. Určitě šlo, jen je důležité se předem připravit. Když budete mít dost zdravých dobrot, nebudou vás tolik lákat ty ostatní a bonus navíc, nebude vám ani špatně.

Jak připravit zdravé občerstvení na Silvestra?

Nejdůležitější je rozmyslet si, co byste na Silvestra rádi měli na stole. Druhá, ale neméně důležitá věc je se na to trochu připravit. Některé suroviny je potřeba předem namočit a uvařit a některé třeba ještě dokoupit. Nabízíme vám několik našich osvědčených možností, ze kterých si určitě něco vyberete.

 

Možnosti zdravého občerstvení

  • kvašená zelenina, nebo kyselé zelí v mističkách na zobání, nebo na ozdobu zdravých chlebíčků
  • omytá a pak na sucho na pánvi opražená slunečnicová nebo dýňová semínka
  • omyté, okapané a na sucho na pánvi opražené loupané mandle s trochou soli
  • sushi rolky – do řasy nori dát tenkou vrstvu uvařené lepivé rýže, ochutit trochou hořčice, pro odvážnější wasabi, doprostřed proužek tempehu, kvašenou zeleninu, nebo i syrovou zeleninu nakrájenou na úzké proužky, vše zabalit do ruličky…
  • palačinky s cizrnovou pomazánkou nebo česnekovou pomazánkou
  • okurkové kanapky
  • slané tyčinky (150g špaldové mouky, 60g kokosový tuk, 70g vody, lžíce umeoceta, půl lžičky soli – nechat 2 hod odpočinou, vyválet na placku, posypat sezamovým i jiným semínkem, vykrájet tyčky, či jiné tvary, péct asi 20 min na 160’C
  • chlebíčky (celozrnné, nebo ideálně kváskové pečivo) s cizrnovou, čočkovou nebo falešnou humrovou pomazánkou či jakoukoliv jinou zdravou pomazánkou
  • falešný bramborový salát
  • fazolový salát nebo salát Coleslaw
  • dýně pečená v troubě nebo jiná pečená zelenina
  • chipsy z červené řepy s troškou tofunézy
  • ke chroupání a přikusování tyčky ze syrové zeleniny (ideálně se hodí mrkev a řapíkatý celer)  s namáčecími dipy – cizrnová nebo čočková pomazánka, tofunéza s kapkou umeocta …
  • a jedna sladká rychlovka – nepečené sezamové kuličky

A co k pití?

Myslíme si, že si výjimečně můžete dát pár deci kvalitního vína, piva, nebo jiného alkoholu, který máte rádi. Pokud jste příliš nemlsali a nepopíjeli na Vánoce, tělo to pro jednou zvládne.

Pokud máte chuť vyzkoušet něco netradičního, doporučujeme vám:

Poznámka pod čarou

Když budete po celý večer až do hluboké půlnoci něco zobat, vaše trávení vám zrovna nepoděkuje. Proto jestli vám můžeme doporučit, stanovte si hodinu, od které už nebudete nic jíst. Ideálně by to mělo být alespoň 3 hodiny před odchodem na lůžko.

A kdyby jste náhodou nezvládli kombinaci jídla a alkoholu, podívejte se, jak to můžete napravit.

Přejeme vám krásného Silvestra a ještě lepší Nový rok 2016.

Helena a Eva

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

18 komentářů. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. Evi, Helčo, tuším, že jste v jednom kole, teším se na webonář i nový kurz! K mé otázce, máte tip na konkrétní druhy lepivých rýži na sushi ,kromě jasmínové.. A ještě druhý dotaz – tempeh do sushi dáváte “syrový” nebo ho vařite či osmahnete? Děkuji!

    • Jojo, kdybych si nejdřív přetla komentáře, tak bych nemusela psát :)) už se těším na experimentování se sushi.. 🙂

  2. Zdravím všechny do nového roku. Měli jsme obdobu okurkových kanapek – obložené “chlebíčky” s podkladem z na plátky nakrájené vodnice – mívají po třech kusech v Lídlu. Bílá barva, velikost asi jako tenisák, chuť jako velmi jemná kedlubna. Lze ji použít s jakoukoliv slanou oblohou – např. kombinace s falešným humrem byla vynikající. Lze ji použít jakožto odlehčený podklad i v rámci klasického stravování.

  3. Moc vás všechny zdravím. Tímto silvestrovským pohoštěním a těmito radami jsem se inspirovala bohužel jen částečně. Zbytek se mi nepovedl vůbec. Ne, že bych jedla až do půlnoci, ale po desáté ještě určitě ano a co víc – po roce jsem se nechala zlákat na několik (nevím cca 10) soust zajímavě vypadajících sýrů s kolečkem “tmavého” pečiva. Kolečko klobásky jsem po této době také měla, ale u něho jsem naštěstí skončila, nechutnalo mi vůbec. Aj domácí slivovica byla:-) Následující den jsem se kupodivu cítila lépe, než bych předpokládala. Prvního ledna jsem jedla odlehčeně opět ve smyslu JJ. Za to v noci na druhého ledna mě překvapila neuvěřitelná zimnice a bylo mi zle od žaludku. Celý následující den jsem prožila v zimnici, v bolesti celého těla a strašlivé únavě (s teplotou max.do 38 stupňů). Skoro jsem nebyla schopná postarat se o sebe, natož o rodinu. Žádné další příznaky (bolest v krku rýma, hleny) nebyly. Téměř nic jsem tento den nejedla a do dalšího dne se propotila už opět plná síly a elánu. Jako lusknutím prstu! A tento stav naštěstí trvá. V tu chvíli jsem si ale vzpomněla na Janin článek o otravě čokoládou. Myslíte si, že jsem mohla prodělat něco podobného? Pro mě to je silvestrovský zážitek jako hrom 🙂

    • Gabrielo, přesně takto jsme byla potresána také. U mě úplně po právu, protože jsem během Vánoc nehřešila jen jeden den. Na sýry sice nedošlo, ale káviček a cukroví bylo dost. V sobotu v noci mi už bylo zle, v neděli jsem celý den spala s teplotou, nic nejedla a musela jsem včera zůstat doma. Sice jsem už byla fit, ale dost zesláblá a pořád mi bylo šoufl. Někdy si připadám jak padavka 🙂

      • Tak přeci… Děkuji za sdílení zkušenosti, Ivano:-) Jak si to prosím vysvětlujete? Máme tělo vyčištěné (aniž bych si chtěla jakkoli fandit) do té míry, že se tímhle způsobem zbavuje toxinů?

  4. Tak tohle bylo opět po staru, resp. jen ta večeře. Ale šupnul jsem tam alespoň ty palačinky. Namlel jsem jemně kamutovou, pohankovou a ječnou mouku. A skutečně se povedly i bez vejce. Přecpávat se ale nehodlám, max. pro chuť opražím dýňová a slunečnicová semínka.

  5. Podělím se s Vámi o moje “slané buráky” : žlutý hrách namočím dle potřeby a opražím nasucho v teflonové pánvi nebo na trošce oleje. Mírně, opravdu mírně osolím, nebo posypu bylinkami a už jen naservíruji na misku. I zarputilí chipsožrouti si berou a berou a berou 🙂

  6. Mám dotaz na suši – mně to nedrží pohromadě. Ani rolky, ani koule. Použila jsem tedy celozrnnou rýži, možná to jde jenom z bílé? Chuťově jsou výborné, ale je to na lžičku… Předem díky za vaše zkušenosti

    • A máte dostatečně rozvařenou rýži? Musí lepit, jinak to neuděláte. A namočte si ruce, jde to lépe.

  7. Tak přesně takhle silvestr nevypadal. Byla jsem ráda, že jsem na lůžko došla a poklona všem, co odhadli ty tři hodiny předem. Každopádně moc pěkný a inspirativní článek.

    • Každý den není ideál, ale nejde o to, jak je to občas, ale jak je to většinou.

  8. Dobrý den, máte krásné tipy na slavnostní pohoštění:) Chtěla bych se zeptat, jaký tempeh balíte do sushi rolek, upravujete ho nějak tepelně? A samotnou nori řasu?

    • Používáme uzený tempeh, ale také se dá použít natural, jen je ho potřeba před tím osmahnout na oleji a pak povařit v sójové omáčce. Řasu používáme nori, prodává se k tomu účelu už připravená, slisovaná na tenké plátky. Snad se nám brzy podaří sushi přidat k receptům.

      • Děkuji za rady, řasu nori uz mám v šuplíku, spíš jsem myslela, jestli ji nutno ohřat nad plamenem, jak se občas doporučuje?

        • Já nic neohřívám, tyhle plátky jsou už připravené na rolování sushi i bez plamene, ani nevím, zda by to zvládly.

  9. Zobrazit všech 18 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Helena
Autorem článku je Helena
Po letech hledání a zkoušení na vlastním těle, jsem konečně přišla na to, jak chutně a zdravě jíst, aniž bych se musela hlídat v porcích a měla zdravotní problémy. Letité trápení s nadváhou jsou pryč.
Předchozí článekBulgur se slunečnicovým semínkem
Další článekTy naše děti vydrží velmi dlouho bez jídla