Domů > Magazín > Jídlo pod lupou

Jak jíst zdravě na Silvestra?

Silvestr se kvapem blíží a vy možná přemýšlíte, jestli by to tentokrát nešlo udělat jinak. Určitě šlo, jen je důležité se předem připravit. Když budete mít dost zdravých dobrot, nebudou vás tolik lákat ty ostatní a bonus navíc, nebude vám ani špatně.

Jak připravit zdravé občerstvení na Silvestra?

Nejdůležitější je rozmyslet si, co byste na Silvestra rádi měli na stole. Druhá, ale neméně důležitá věc je se na to trochu připravit. Některé suroviny je potřeba předem namočit a uvařit a některé třeba ještě dokoupit. Nabízíme vám několik našich osvědčených možností, ze kterých si určitě něco vyberete.

 

Možnosti zdravého občerstvení

  • kvašená zelenina, nebo kyselé zelí v mističkách na zobání, nebo na ozdobu zdravých chlebíčků
  • omytá a pak na sucho na pánvi opražená slunečnicová nebo dýňová semínka
  • omyté, okapané a na sucho na pánvi opražené loupané mandle s trochou soli
  • sushi rolky – do řasy nori dát tenkou vrstvu uvařené lepivé rýže, ochutit trochou hořčice, pro odvážnější wasabi, doprostřed proužek tempehu, kvašenou zeleninu, nebo i syrovou zeleninu nakrájenou na úzké proužky, vše zabalit do ruličky…
  • palačinky s cizrnovou pomazánkou nebo česnekovou pomazánkou
  • okurkové kanapky
  • slané tyčinky (150g špaldové mouky, 60g kokosový tuk, 70g vody, lžíce umeoceta, půl lžičky soli – nechat 2 hod odpočinou, vyválet na placku, posypat sezamovým i jiným semínkem, vykrájet tyčky, či jiné tvary, péct asi 20 min na 160’C
  • chlebíčky (celozrnné, nebo ideálně kváskové pečivo) s cizrnovou, čočkovou nebo falešnou humrovou pomazánkou či jakoukoliv jinou zdravou pomazánkou
  • falešný bramborový salát
  • fazolový salát nebo salát Coleslaw
  • dýně pečená v troubě nebo jiná pečená zelenina
  • chipsy z červené řepy s troškou tofunézy
  • ke chroupání a přikusování tyčky ze syrové zeleniny (ideálně se hodí mrkev a řapíkatý celer)  s namáčecími dipy – cizrnová nebo čočková pomazánka, tofunéza s kapkou umeocta …
  • a jedna sladká rychlovka – nepečené sezamové kuličky

A co k pití?

Myslíme si, že si výjimečně můžete dát pár deci kvalitního vína, piva, nebo jiného alkoholu, který máte rádi. Pokud jste příliš nemlsali a nepopíjeli na Vánoce, tělo to pro jednou zvládne.

Pokud máte chuť vyzkoušet něco netradičního, doporučujeme vám:

Poznámka pod čarou

Když budete po celý večer až do hluboké půlnoci něco zobat, vaše trávení vám zrovna nepoděkuje. Proto jestli vám můžeme doporučit, stanovte si hodinu, od které už nebudete nic jíst. Ideálně by to mělo být alespoň 3 hodiny před odchodem na lůžko.

A kdyby jste náhodou nezvládli kombinaci jídla a alkoholu, podívejte se, jak to můžete napravit.

Přejeme vám krásného Silvestra a ještě lepší Nový rok 2016.

Helena a Eva

PS: Přemýšlíte jak zlepšit postavu a své zdraví?

Nepřemýšlejte 😊 Pojďte něco dělat! Ukážeme jak vylepšit jídelníček, co jíst a co ne, a jak si jídlem spravit zdraví! Naskočte do online kurzu Jíme Jinak - JE ZDARMA !

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

Buďte první, kdo poděkuje za tento článek.

Komentáře

Evi, Helčo, tuším, že jste v jednom kole, teším se na webonář i nový kurz! K mé otázce, máte tip na konkrétní druhy lepivých rýži na sushi ,kromě jasmínové.. A ještě druhý dotaz – tempeh do sushi dáváte “syrový” nebo ho vařite či osmahnete? Děkuji!

Zdravím všechny do nového roku. Měli jsme obdobu okurkových kanapek – obložené “chlebíčky” s podkladem z na plátky nakrájené vodnice – mívají po třech kusech v Lídlu. Bílá barva, velikost asi jako tenisák, chuť jako velmi jemná kedlubna. Lze ji použít s jakoukoliv slanou oblohou – např. kombinace s falešným humrem byla vynikající. Lze ji použít jakožto odlehčený podklad i v rámci klasického stravování.

Ukázat další komentáře