Pečená zelenina je u nás vděčná dobrota, zvláště ve dnech, kdy se ochladí. A když ji navíc uděláte v pikantním provedení, překvapíte nejednoho labužníka.
Ingredience
  • cuketa
  • cibule
  • česnek
  • umebošky
  • hořčice
  • tahini
  • koření: pálivá a sladká paprika, tymián

Základní informace

 

Postup

  1. Zapneme troubu na 200°C a necháme zahřát.
  2. Cuketu omyjeme a rozdělíme na polovinu. Poté ji podélně nakrájíme na plátky asi 0,5 cm tlusté. Oloupané cibule přepůlíme.
  3. Připravíme si marinádu: do cca 1/4 šálku nalijeme olej, protlačíme 3 stroužky česneku, přidáme lžičku tahini, lžičku hořčice a sójovou omáčku. Přidáme pálivou papriku (podle chuti), sladkou papriku a tymián. Vše rozmícháme a vznikne oranžová marináda.
  4. Nakrájenou zeleninu rozložíme na plech s pečícím papírem a natřeme marinádou. Na špičky cibulí položíme kousky umebošek.
  5. Vložíme do trouby na cca 20 minut, když zhnědne a zavoní, je hotovo.

Praktické

Umebošky je dobré na cibule trochu přimáčknout, aby nesjely po marinádě dolů.

Pokud chcete velmi pikantní směs, třeba pro chlapy, dejte víc pálivé papriky a sójovky.

Obměna

Místo cukety můžete použít dýni, celer, cibuli, řepu. Zeleninu můžete před servírováním ozdobit kouskem avokáda.

Děti

Takto upravenou zeleninu můžeme dávat dětem až kolem 2 let, ale ne pikantní verzi.

Konečně zdravý jídelníček

Ilona71: 2,5 kg dole. Jsem moc rada za tento...

Mám víc energie a čistší hlavu

Neli: S úklidy řádím od úterka, pěkně využívám dynamickou...

Radka: Díky za bezvadné materiály a podporu

Děkuji za všechen bezvadný materiál na webu i za...

Díky vám mohu něco udělat pro zdraví sebe i svých blízkých

Zdeňka H.: Velice ráda vařím z Vašich receptů, naposledy to...

Začala jsem milovat vaření díky JJ

Alena M. K.: Evi, moooc děkuji za kurz, týden...

Z maroda jsem zase činorodá!

Jarka: Ahoj Evi a Heli a všichni klubáci ♥...

Jde to i se dvěma maličkými dětmi

Martina: Ahoj Evi a Helčo, a všichni ostatní ?. Jsem s...

Bez zmenšování porcí mám 1,6 kg dole!

Anička: Musím pochlubit, že i bez zmenšování porcí a se...

Díky vám jsem se odnaučila pít kávu a vůbec mi nechybí

Pzajickova: Dobrý den, já jsem se s vámi holky...

Je mi mnohem líp ve vlastním těle

Hanka: Dobrý den, děkuji za kurz. Zhubla v pase...

Díky za obrovskou inspiraci

Touto cestou chci Evě a Heleně poděkovat za záslužnou...

Nikdy jsem tak ráda nevařila… až teď!

Jana: Nikdy jsem tak ráda nevařila jako nyní s...

Po 6. dni mi splasklo břicho

Market: Dnes 6. den, váha šla krásně dolů o...

I v 67 letech lze jíst zdravě!

Zachoptik: Dobrý den, 14 dní je za mnou. Je...

Přidala se ke mně i kolegyně z práce

Hanina515: Nemám ani extra chutě, když dětem peču klasickou buchtu,...

JJ je pro mě hodnotným zdrojem věrohodných informací

Katka: Ačkoliv maso a vajíčka mám moc ráda, články...
  1. Tak toto je luxus!! 🙂 Využila jsem zeleninu z bio bedýnek – zelenou a žlutou cuketu a bílou cibuli-ta byla spolu s marinádou a umeboškou nejlepší. Kousek jsem dala stranou na talíř k hlavnímu jídlu a při čekání na jáhloto jsme s 2,5letým synem snědli zbytek pečené zeleniny vestoje u linky přímo z plechu. 😀 Marináda delikátní. 🙂

  2. Rád jsem se inspirovala. K večeři byl pečený celer (celer na plátky, sojovka, tahiny), k tomu cizrnová omáčka s kari, jako příloha quinoa s pohankou. Starší Aňa nemá ráda tahiny, tak měla celerové hranolky smažené na pánvičce. Bylo to výborné. Díky.

  3. Evi, vy se máte. Manžel by mi tak uvařil max. bramborový guláš:((, takže každodenní vaření je jen na mě. Ještěže mě to baví.

    • On je zlatý. Když už vaří, tak to stojí za to. Ale víte, Naďo, ono těch 99% jídel je stejně pořád na mě :-)))

  4. Bylo to výýýborné – včera jsem nechtěla večeřet, ale vonělo to tak úžasně a jídlo se na mě jen smálo…snědla jsem celý talíř 🙂 To je tak, když do kuchyně vstoupí muž! 🙂

  5. Zobrazit všech 10 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekKokosový chia pudink s ovocem
Další článekJá, minimalista – I.díl