Kdo vám nejlépe pomůže od bolesti? Tabletky? Některé mohou být přímo nebezpečné! Máme pro vás lepší řešení. A taky návod na to, koho máte poslouchat, kdo by měl být ta pravá autorita pro váš šťastný život.

Rozhodněme si o tom sami

Od malička nás učí, že musíme vzhlížet k veškerým možným autoritám ve svém okolí. K paní učitelce, protože je učitelka. Našemu sousedovi, protože je starší. Dalšímu sousedovi Ing. Karlu Vágnerovi, protože je chytřejší – má na to diplom. Pan doktor, ten je nejen chytřejší, nejen, že má diplom, ale ještě může předepisovat prášky. Záměrně nepíšu léky a neříkám lékař, nejde totiž vždy o léčení.

A teď je jen na nás, jestli si ověříme, jaká autorita by pro nás skutečně autoritou být měla a nebo můžeme dojít ještě dál a přemýšlet o tom, že nejlepší autoritou pro nás samotné můžeme být právě MY. Občas si stačí zjistit informace a ocitneme se ve zcela jiné bublině a nebo dokonce veškeré bubliny opustíme.

„Pomocníci“ v tabletkách

Dneska si zkusíme proti sobě postavit zdravou stravu + účinný pohyb kontra prášky na bolest. Zobnout si „něco“ na bolest je velmi rychlý a také účinný způsob, jak se zbavit bolesti během cca 30 minut. Jenže následky tohoto častého zobání už tak příjemné nejsou. Například Aspirin, Anopyrin a Acylpyrin můžou hravě způsobovat vnitřní krvácení kvůli podrážení žaludeční sliznice. Obsahují totiž jako účinnou látku kyselinu acetylsalicylovou. Ještě větší pozor bychom u těchto tablet měli dávat na své děti. Může jim hrozit Reyův syndrom – apatie, malátnost, spavost, ale i těžší průběh zvracení. Tyto stavy vzápětí vystřídají jiné – rozčílení, neklid, hyperaktivita.

Ibuprofen a spol.

A teď z jiného kelímku. Ibuprofen, Apo-Ibuprofen, Brufen, Dolgit, Ibalgin, Ibumax, Nurofen – tyto tabletky (se shodnou účinnou látkou ibuprofen) by neměli užívat ti z vás, kteří mají předepsány tablety na ředění krve. Pokud jste prodělali srdeční selhání, tak byste se jim měli také obloukem vyhnout. A vy, co trpíte žaludečními vředy – vy na to ani nemyslete. Pokud budete chtít tlumit těmito medikamenty kocovinu, tak se můžete dočkat infarktu, protože účinná látka v kombinaci se zbytkem alkoholu vytvoří bouřlivou chemickou reakci, kterou tělo nechce přijímat.

Jak na bolest bez léků

Naše tělo nás chrání, tak mu musíme trochu pomoct. Takže mám pár rad. Na bolest hlavy pijte více tekutin a vyhýbejte se stresovým situacím. Také si zkontrolujte, v jaké poloze se nachází vaše krční páteř, když se chystáte ke spánku. A pozor na průvan (ten přímo miluje paní Migréna).

V případě kocoviny je potřeba pít ještě o něco více vody a tělo udržovat v chladnějším prostředí. Pokud k tomu přidáte fyzicky namáhavou práci, tak alkohol za chvilku vypotíte a bude zase fajn. Na druhou stranu – co třeba to vínko začít vynechávat?

V případě bolestí jiných částí těla mrkněte na cviky, které zatížené oblasti uleví. Pravidelným protahováním svalů a šlach docílíte krásné pružnosti celého těla. Navíc se při cvičení vyplavuje endorfin, díky kterému se cítíme šťastní, takže bolest u nás nemá šanci.

Příště se podíváme na tabletky proti stresu a úzkosti.

  1. Díky za článek. Je mi jasné, že tablety proti bolesti nejsou nic skvělého pro organismus, ale třeba já od dětství trpím na migrény a ani při 100% stravě JJ se mi nepovedlo jich zbavit (a to jsem jeden čas držela i bezmléčnou a bezlepkovou dietu). Párkrát jsem zkoušela prášek si nevzít a bolesti hlavy rozdýchat, zaspat nebo přemoci pitím vody, ale nikdy to nepomohlo, naopak se bolest vystupňovala do tak trýznivé agónie, že jsem po několika hodinách brečela zoufalstvím a přála si ať už to skončí. Jako vysoce citlivý člověk mám práh bolesti trochu jinde a tak jsem se postupem času smířila s tím, že holt si občas jeden Nalgesin zobnu, abych mohla normálně fungovat a nevyčítám si to.

  2. Dobrý den, přesně tak, i já vím že tablety jsou na nic, už je též neberu a jak mi je krásně. Je pravda že člověk musí hodně naslouchat svému tělu, mimo toho že se stravuje zdravě a cvičí. Já si tedy hodně hlídám co jím aby to nebylo moc chemické a samé barviva a Éčka😅. A jde to bez prášků. Držím všem palce👍

  3. Vím, že jsou prášky spíš škodlivé, ale já jím hodně zdravě, cvičím a přesto mě trápí tak velká bolest při menstruaci, že vůbec nemůžu fungovat, zkouším bylinky, ale nakonec mi pomůže jen ten brufen, nebo algifen a to ještě ne úplně, ale alespoň trochu můžu fungovat. Víte někdo, co by na to mohlo pomoct, abych se těm práškům vyhla, jsem pak z nich celá osypaná. Děkuji za odpověď

    • Jani, hodně žen má zkušenost s tím, že jim pomohlo přijmout své ženství, cyklus, menstruaci jako takovou. Případně se začít v průběhu cyklu/měsíce chovat podle toho, v jaké jsou fázi, poslouchat potřeby svého těla. Při menstruaci si především odpočinout atd. Dnes už jsou na to knihy i weby a nevím, jestli jste se s tím už nesetkala, tak se nechci opakovat, kdyžtak se ptejte.
      Já osobně mám zkušenost, že véélikanský vliv u mne má jednoduchý cukr – zda ho tak 14 dní před menstruací jim nebo nejím, je opravdu znát. Totéž potvrzuje má sestra, že když se vyhýbá cukru, má to v pohodě, jinak trpí. Dokonce už existují i studie, které ukazují, že když žena nejí cukr v posledních 3 měsících těhotenství, mívá méně bolestivý a příjemnější porod. Zřejmě to nějak působí na křeče svalů atd.
      Abyste věděla, že nemluvím jen tak do větru, já osobně jsem mívala menstruaci extrémně bolestivou. První dva dny. A to již snad od té první. Na sladké jsem nijak extra nebyla (oproti sestrám, spolužákům..), ale nějaké jsem přeci jen jedla.
      Nicméně pravděpodobně jde i o stažení v oblasti pánve. Do této oblasti (a oblasti krku) se nám ženám ukládá hodně stresů. To zní možná skoro nevědecky, ale skutečně je to tak, potvrdí vám to snad každý fyzioterapeut, také jsem to zatím od všech slyšela. Znamená to to, že jsou ty oblasti takové zablokované, tuhé, stažené – a při stresu ještě víc a víc. Pak by pomohlo tyto oblasti uvolnit (cviky, masáže, kraniosakrálni nebo jiná terapie) a případně se učit jinak zvládat stres (což je opravdu proces).
      Dnes už se hodně ví o potřebě zpevňování pánevního dna, ale některé ženy jej potřebují spíše uvolňovat. Mnoha ženám pomáhá hormonální jóga, s tou osobní zkušenost ale nemám.
      A poslední můj tip, celkem dost žen má posunutou křížovou kost, nějak vybočenou kostrč. To pak má veliký vliv na průběh a bolestivost menstruace, těhotenství i porodu. Pracuje se s tím, tuším, ve cvičení podle Mojžíšové a tu kost rovnají fyzioterapeuti nebo i někteří lékaři. Také jsem to měla – a můžu říct, opravdu je to znát.
      Většinu toho, co vám píšu, jsem sama prošla, a pomohla mi, myslím, kombinace. Asi nejvíc ta fyzioterapie, vynechání cukru a porod (ten možná hlavně psychicky, přála jsem si být matkou.)
      Držím vám palce!

  4. S tím se nedá, než souhlasit. Co jím jinak, zbavila jsem se spousty léků. Můj dr mi sám řekl, že tohle dokáže jen málokdo. Snažím se i hodně naslouchat svému tělu, co právě chce, co je pro něj dobré a celkově o sebe pečovat…a všechny ty ibalginy mi můžou být ukradené. :-)

  5. Zobrazit všech 7 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Lucie
Autorem článku je Lucie
Jsem textařka tělem i duší. Už jako puberťačka jsem si musela veškeré svoje výlevy zaznamenávat do úhledné slohové formy. S Jíme Jinak jsem se opravdu naučila jíst, takže logicky právě na tento web přispívám svými poznatky a objevy. Miluju přírodu a zvířata. Nemohla bych bez nich existovat. Nechápu betonovou džungli.
Předchozí článekZapečené „šunkové“ těstoviny à la šunkofleky
Další článekRýžový dort se švestkovým rozvarem