Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Zeleninová jídla

Zelené fazolky s dýní

Uvařeno
bez sóji
sezóna léto

Léto vrcholí a já si užívám čerstvé plody ze zahrádky. Tentokrát jsem zkombinovala fazolky s dýní a vznikla opět dobrota.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1-2 lžíce oleje
  • jedna větší cibule
  • 3 hrnky čerstvých zelených fazolek
  • 100 g dýně
  • sůl
  • umeocet (nemusí být)
Postup
  1. Zeleninu omyjte, nechte okapat a nakrájejte. Fazolkám odkrojte špičky a nakrájejte je na asi 3 cm kusy, cibuli nakrájejte na kostičky a dýni na malé kousky.
  2. Na dno kastrolu dejte olej, rozehřejte ho a přidejte cibuli. Osolte a chvíli restujte.
  3. Po pár minutách přidejte dýni a fazolky, za občasného zamíchání dobře orestujte.
  4. Zalijte trochou horké vody nebo zeleninového vývaru a duste pod pokličkou na mírném plameni cca 20 min. do změknutí zeleniny.
  5. Dochuťte asi lžící umeocta, pokud chcete mít výraznější chuť zeleniny.

Praktické

  • Zeleninu připravujte vždy čerstvou, naučte se odhadovat potřebné množství (což přijde s praxí, takže trpělivost), případný zbytek dejte do termosky a při dalším jídle ještě teplé spotřebujte.
  • Pokrm je přirozeně bezlepkový a nesójový.

Obměna

  • Fazolky s dýní se hodí jako součást snídaně, kdy je dáme na obilnou kaši, nebo jako příloha či teplý salát k jakémukoliv jídlu.
  • Umeocet můžete vynechat a naopak můžete přidat koření podle chuti a nálady. Hodí se kurkuma, bazalka, oregáno apod.
  • Místo fazolek můžete použít hrachové lusky, pórek, kapustu, růžičkovou kapustu, květák či jinou aktuální zeleninu.
  • Dýni můžete nahradit mrkví nebo batátem.
  • K snídani naprosto stačí nekořeněná zelenina pouze na tuku se solí. Pokud vám samotná zelenina nechutná, můžete si jako chuťový můstek zeleninu posypat tekka kořením, gomasiem nebo připravit zdravou zálivku či dresink.

Děti

  • Takto připravená zelenina je vhodná pro děti od 1,5 roku, pokud budeme šetřit solí, olejem a dochucovadly. Od 2 let ji mohou už s vámi.

PS: Jde hubnout a normálně jíst? Pojď to zjistit! 😁

Tisíce lidí s námi shodily 5 kg za 14 dní. Jak to? Máme totiž chutný hubnoucí jídelníček s výbornými recepty, videa, jemné cvičení - a živou podporu! Už za 2 týdny uvidíš výsledky. Mrkni na výzvu Hubneme do plavek a naskoč!

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

15 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Musím říci, vždy mám že zahrady či od zahrádkářů. Koupila jsem v albertu 1 kg.. musím říci tak hnusně dýni jsem ještě nejedla. Nedozrala a snad jeste primrzla. Ale dunela na dotek a stop byla zaschla. Bohužel ne vždy se to povede. Tady je důkaz.
Jinak jehly a domácí fazolky byli vynikající. Musím podotknout. Čerstvé jehly jsou lepší než s druhého dne. Ať vám chutná. 🥰🤩

to byla lahodna na dnesni snidani s jahlama :-)

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Pečená velikonoční nádivka z jáhel s uzeným (vegan)

Pečená velikonoční nádivka je sama o sobě kompletním jídlem. Je poměrně rychle hotová a chutná i těm, kdo rádi klasickou nádivku s vejcem a masem. Uzený te...

Pohanková bramboračka s houbami

Máme rádi všechny polévky, které připomínají bramborovou polévku. Tohle je naše oblíbená verze. Brambory ani jíšku do ní nedáváme a přitom všem chutná jako...

Houbové rizoto s tymiánem

Z dovolené jsem si přivezla dva koše hub a tak vznikl další báječný recept. Tymián a houby jsou totiž skvělá kombinace.

Jednoduchá smetanová omáčka ze zelí a celeru (bez smetany)

Lahodná jemná omáčka, která nepotřebuje zahušťovat ani extra dochucovat. Bez mouky, bez mléka, bez smetany a přesto smetanová.