Zdravá verze na italskou klasiku, na které si pochutná celá rodina. Špagety Carbonara - bez masa a mléčných výrobků.

Ingredience
pro 4 osoby

Na těstoviny s omáčkou

  • Těstoviny
  • Polévková lžíce slunečnicového oleje
  • 1 cibule na větší kostky
  • Cca půl dýně Hokkaido na větší kostky
  • 3 stroužky česneku
  • Lžička uzené papriky
  • Lžička oregana
  • Sůl
  • Citronová šťáva

Na „smaženou panchettu“

  • Hlíva natrhaná na proužky zbavená tuhého třeně
  • Půl uzeného tempehu – nastrouhat nahrubo
  • Sojová omáčka Shoyu
  • Cca dvě lžíce slunečnicového oleje

Na „parmezán“

  • Pražené kešu oříšky
  • Lahůdkové droždí
  • sůl

Jak vyrobit spaghetti carbonara vegetariana

„Parmezán“

  1. Nejdříve si připravíme „parmezán“, který je možný si udělat do zásoby, v uzavřené nádobě v lednici nám tak týden vydrží.
  2. Na suché pánvi opražíme omyté kešu oříšky, které pak rozsekáme v mixéru na prášek, který následně smícháme s lahůdkovým droždím a solí. Množství záleží podle množství kešu, je potřeba ochutnávat. Ale cca na hrst kešu, polévková lžíce droždí.

 

Těstoviny s omáčkou

  1. Na lžíci slunečnicového oleje orestujeme cibulku se solí. Až nám zesklovatí, přidáme dýni a opět necháme orestovat.
  2. Následně přidáme posekaný česnek, uzenou papriku a oregano.
  3. Společně necháme ještě chviličku restovat a mícháme, aby se koření a česnek nespálily, načež podlijeme horkou vodou nebo vývarem tak, aby dýně byla ve vodě.
  4. Pod pokličkou dusíme do změknutí dýně (cca 15 minut).
  5. Mezitím si připravíme těstoviny podle návodu.
  6. Jakmile máme dýni měkkou, rozmixujeme vše do hladké omáčky, kterou dochutíme solí a citronovou šťávou.
  7. Do omáčky pak vmícháme uvařené těstoviny a dáme stranou.

 

“Smažená panechetta”

  1. Na slunečnicovém oleji orestujeme natrhanou hlívu a necháme ji pěkně dozlatova opéct.
  2. Pak přidáme nastrouhaný uzený tempeh a společně prohřejeme.
  3. Po vypnutí celou směs lehce zastříkneme Shoyu.

Praktické

  • Pokud máme bezlepkovou dietu, volíme bezlepkové (např. kukuřičné) špagety.

Obměna

  • Místo hokkaido můžeme použít i máslovou dýni, případně mrkev nebo batát.
  • Fajnšmekrům můžeme ve zdravé výživě koupit veganský parmazán a na špagety ho nastrouhat.

Děti

  • Tento recept je vhodný pro děti od 2,5 let.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Úklid podle vás je super: kuchyň takový vítr dlouho nezažila

Radka: Jsem nadšená ze spousty skvělých receptů a rad....

Díky JJ mám imunitu jak hrom

Eva: Škoda, že jsem takhle nezačala jíst už ve...

JJ mi pomohlo najít směr, kterým chci jít

Petrushe: Ahoj Evi, chci touto cestou moc poděkovat za...

Už si nedovedu představit talíř bez zeleniny

Marie: Jídla mi moc a moc chutnají! Dole 2...

Hubnu i bez cvičení! (Alena)

Musím sa priznať, že počas tejto výzvy som sa...

Manželovi snížili díky stravě JJ dávky inzulínu (Jaroslava)

Jaroslava: Paní doktorka se podivila nad výsledky kontrolních odběrů,...

Díky novým videím v kurzu mám pocit, že jsme si blíž

Tereza: Moc moc chválím za nové zpracování kurzu (videa),...

Z jídel jsem nadšená, jedí to i moji chlapi

Maca.s.: Z jídel jsem úplně nadšená, už jsem dělala...

Přestalo mi pískat v uchu (Lenka)

Lenka: Chtěla jsem jet dvě kola Jarní očisty, ale...

Vánoce jinak

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli nebude nějaká...

Překvapilo mě, jak je jídlo rychle hotové

Pavlína: Velice příjemně mě překvapilo, jak je jídlo rychle...

Jsem nadšená a hubnu

Siva: Dobrý den, jsem tady poprvé. Stránky JJ jsem...

Moje hmotnost je konečně stabilní

Iva V.: Ahoj Evi, já jsem úplně nadšená ze...

Dva týdny jsou pryč a s nimi i 3,2 kg (Jana)

Jana: Zdravím, dva týdny Hubneme do plavek jsou pryč...

Konečně mám všechny informace na jednom místě

Jitka: Dobrý den, chtěla jsem vám moc poděkovat za...
  1. Musím se přidat s pochvalou, tohle jídlo je opravdu luxus! A moc děkuji za nápad s osmaženou hlívou, nikdy by mě nenapadlo že osmažená houba bude tak dobrá :)

  2. Netuším ako chutí originál,ale toto je dobrota_podiel má určite údená paprika+oregano_smažím samotnú hlivu ,ale táto panchetta(s tofu) je o triedu vyššie

  3. Prosím dá se ten veganský parmezán udělat i z jiných ořechů (třeba mandle)? Na kešu mám alergii.

  4. Inspirován Jiřím Macháčkem a jeho neskutečnou radostí v kuchyni ve filmu Muži v naději. Jsem dnes zkusil k večeři další novinku 😀
    Dýňová omáčka chutná jako opravdové vajíčko, panchetta z hlívy ústřičné už dává tušit, že to bude výhra a veganský parmezán, tomu dá ten správný tah na bránu 😀
    Černé olivy a napařená červená řepa, toto vše výborně doplňují.

  5. Boží jídlo, Evi, opravdu. I když nechutná jako Carbonara, tak takto vypadá a hlavně mi chutná mnohem více.

  6. Výborné. Dcera řekla, hm to bylo geniální a to i ten „parmezán“!! Další jídlo, které prý můžu vařit. Sice jsme neměli panchettu, ale přidala jsem zbylou cizrnu. Děkuji

    • My děkujeme za pochvalu, Soňo, a máme velkou radost, že si s vámi pochutnala i dcerka 😉😍👍

  7. Jídlo je to výborné ale přirovnávat ho ke špagetám carbonara může jen někdo kdo je nikdy nejedl. Sorry jako :)

    • Máte pravdu. Jak jsou všude nějaké mouchy, tak tady je to v tom, že se napodobuje jídlo nejinak (klasika) a někdo, kdo už hodně dlouho to nejinaké jídlo nejedl tady tvrdí, že je to „k nerozeznání“. Což je spíš trochu legrační a trochu škoda. Já v tom nějakou soutěž nevidím a pak to mám vše v pohodě. Prostě další recept na špagety zas s jinejma surovinama. Tohle jsem zatím nezkoušela, ale „veganský parmazán“ znám a dělala jsem ho z různých semínek. Je to zajímavá a chutná posypka, ale tvrdit, že to je k nerozeznání od parmazánu , to spíš ne. Ale právě jsem našla v zásobách pytlík kešu, tak to zas jednou vyzkouším. Lahůdkové droždí je doma pořád, tak tomu nic nebrání. Ono dobré to zas je. O tom nemůže být pochyb.

  8. Výborné, místo tempehu jsem použil s hlívou tofu, a nevěřil jsem tomu jak to bylo dobré, mňam. Kešu jsem omylem rozmixoval na máslo, tak jsem ho přidal k omáčce a ta mi též velmi chutnala. Moc děkuji za tento recept, objevil se jako na zavolanou.

    • Konečně také nějaký muž :-) Díky Aloisi, že jste dal vědět a jsme rádi, že chutnalo.

    • Tak vyzkoušejte a napište, jak chutnalo. Čtenářka Hyva, která recept dodala, bude určitě ráda za zpětnou vazbu.

  9. Zobrazit všech 26 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekPoznej své trávení: od úst až po konečník (2. část)
Další článekTento zázrak oloupe sojové boby (nejen) na tempeh do 5 minut