Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Jáhly se lněným semínkem

Uvařeno
bez lepku
sezóna zima

Vařit jen jeden druh obiloviny je nuda. Proto rády kombinujeme obiloviny se semínky. Zkuste třeba jáhly se lněným semínkem.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 hrnek jáhel
  • 3 lžíce lněného semínka
  • 3 hrnky vody
  • sůl

Na svůj věk jsem si připadala celkem zdravá, ale v posledních letech se to horšilo. Kdysi jsem měla potíže se slinivk...

Jak připravit jáhly se lnem

  1. Jáhly propláchneme ve studené vodě na sítku a dáme do hrnce.
  2. Zalijeme 3 hrnky vody, přidáme sůl, 3 PL lněného semínka, přiklopíme a dáme vařit.
  3. Když přijde voda k varu, zmírníme plamen na minimum.
  4. Na mírném plameni vaříme cca 30 minut do vstřebání vody.

Obměna

  • Do vaření lze přidat i jiná propláchnutá semínka dýně, sezamu či slunečnice.

Děti

  • Jáhly jsou vhodné i pro úplně nejmenší miminka, pouze vynecháme sůl a lněné semínko a vaříme ve větším množství vody zcela do měkka. Po prvních narozeninách mohou děti i špetku soli a lněné semínko, které doporučujeme před použitím rozemlít nebo rozmixovat na jemno.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

2 lidi už poděkovali za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Klub
Mila Beata
22. 2. 2021

Mnaaam ♥️

Klub
cathycomp
12. 3. 2018

niekde som čítala, že nepomleté ľanové semienko prebehne tráviacim traktom bezo zmeny, bez toho, aby sa vstrebali nejaký látky. Na to, aby sme využili jeho potenciál, by mali byť semienka tesne pred jedením čerstvo namleté…aký mate na to názor Vy?

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

12
41

Startujeme online kurz Podzimní detox

Čtěte více na toho téma