Toto je naše oblíbená příloha. Samotné kroupy u nás tolik nefrčí, ale s rýží, semínkem a řasou se mění na delikatesu
Ingredience
pro 8 porcí

 

  • 1 hrnek celozrnné rýže
  • 1 hrnek ječných krup
  • 1 lžíce lněných semínek
  • 1 lžíce řasy hijiky
  • 4,5 hrnku vody
  • špetka soli

Postup

  1. Kroupy propláchneme ve studené vodě a vložíme do hrnce.
  2. Rýži propláchneme a přidáme na kroupy.
  3. Lněné semínko propláchneme a přidáme na rýži.
  4. Zalijeme vodou a necháme pár hodin namočené, můžeme klidně přes noc.
  5. Před vařením přidáme špetku soli, řasu hijiky, přiklopíme a dáme vařit. vodu nesléváme.
  6. Přiklopíme, zmírníme plamen na minimum a vaříme cca 40 minut do vstřebání vody.
  7. Můžeme nechat ještě pár minut nechat dojít pod pokličkou.

Obměna

  • Semínka nebo řasu můžeme vyměnit za jiné nebo je vynechat záleží na vás.
  • V zimě můžeme vařit v tlakovém hrnci, zkrátíme dobu varu a přidáme trochu vody, nebo v troubě.

Kombinujeme

  • Uvařené obilí použijeme jako přílohu k luštěnině a zelenině, pokud chceme připravit kompletní talíř. Pokud chceme jen lehčí večeři, přidáme pouze tepelně upravenou zeleninu.

 

Děti

  • Dáváme cca od 1 roku. Miminkům nesolíme a přidáme vodu, aby bylo obilí měkké. Nejmenším pasírujeme.

ZDARMA: Seriál "Hubneme do plavek"

Měníme jídelníček a hubneme do plavek

Tipy na hubnutí, strava během dovolené, vliv léta na naše tělo, jak na letní jídelníček, nejčastější letní chyby, VIDEO:Hubneme do plavek (vidělo už 3 000 lidí)

 

Zjistit více

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Autorem článku je Eva
Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh