Vrátila jsem se zpět do aktivního a šťastného života (Jarmila, 60 let)

11
Navzdory sportování jsem celý život bojovala s velkou nadváhou. Diety mě stály nervy a nefungovaly. V noci jsem se potila, měla neustále žízeň. Byla jsem závislá na sladkém, stoupal mi tlak. Všechno mě zmáhalo, byla jsem vyčerpaná a odešla do předčasného důchodu, abych si ho vůbec užila.

Celý život nadváha a diety, které nefungovalylistopad 2019

Ahoj Evi, ahoj ostatní v kurzu. Dlouho jsem odolávala, abych se i já podělila o své zkušenosti, ale nyní už to nevydržím. Chci moc poděkovat za kurz, který opravdu vysoce předčil mé očekávání. Zcela mne tyto stánky pohltily a musím říct, že moc jiných věcí nestíhám.

Jak jsem tedy na tom? Je mi 60 let, téměř celý život bojuji s vysokou nadváhou. A to přestože jezdím na kole, chodím na procházky, v zimě lyžuji na nejtěžších alpských sjezdovkách…. Vyzkoušela jsem snad všechny diety a buď jsem zhubla (a byla u toho na nervy) a hned zase přibrala nebo váha nereagovala vůbec. Byla jsem velmi unavená a vyčerpaná.

Celý život jsem pracovala v bankovnictví a už mne to velmi stresovalo. Tak jsem se vloni k 60. narozeninám rozhodla pro předčasný důchod, abych si ho vůbec stihla užít… Každá činnost mne stála velké úsilí. Všechny výživové směry mne nutily jíst více a více živočišných produktů. Dnes vidím, že jsem měla totálně vyčerpaný a zakyselený organismus. Začal mi stoupat tlak, byla jsem závislá na sladkostech, v noci jsem se potila, chodila pít vodu, neboť jsem měla stále žízeň…. Ale teď už díky JJ všemu konečně rozumím!!!

Vrhla jsem se do Jíme Jinak po hlavě

Začala jsem 3.2.2020 jako samouk dle vašich stránek a hned jsem se do změn vrhla po hlavě, nemohla jsem se dočkat začátku Jarní očisty. Všechna doporučení a hlavně vysvětlení, co to s námi vlastně dělá, přímo hltám. Vařím dle stavu ledničky, tzn. vždy si najdu dle suroviny v doporučeném jídelníčku recept a vařím. Dodržuji tak na 90%, občas si dám něco z minulosti, abych uspokojila chutě. Nakonec si potvrdím, že bez toho vlastně mohu být.

Lépe spím, nepotím se a mám 10 kg dole

První měsíc jsem byla velmi unavená a stále jsem spala, klidně 2 hodiny odpoledne. Velmi brzy jsem začala spát výborně i v noci, přestala jsem se potit a pít litry vody. Jsem stále více aktivní, mám lepší náladu a vařím opravdu s radostí.

A teď to nejlepší! Po 2 měsících vyřazuji oblečení vel. 50/52 a sahám do zásob pro odložené menší velikosti. Jsem nadšená! ZHUBLA JSEM 10 KG, V PASE MÁM O 10 CM MÉNĚ!!! Ten pocit se nedá popsat!!!

Co jsem vlastně změnila? Vždyť jsem o zdravé stravě měla již tolik nastudováno i vyzkoušeno. Nejdříve ze všeho jsem začala vařit z čerstvých surovin. Dříve jsem hodně vařila z mražené zeleniny a do zásoby, jídlo jsme často ohřívali. Zpočátku jsem si vařila jednu porci polévky! To byl horor, než jsem si zvykla na tak malé množství. Většinou toho bylo více… Další velkou změnou pro mne byly snídaně. Sice jsem byla zvyklá na obilné kaše, ale s ovocem = na sladko. Musím přiznat, že rýže s mrkví k snídani mi moc nechutnala. Tak jsem si začala vařit 2v1, tedy polévku s obilovinou. Nejlepší byla z dýně hokkaido s bulgurem. Nyní si vařím hustší polévky nebo řídké kaše a jsem v pohodě.

Manžel začal jíst se mnou

Manžel mne velmi podporuje a jí z 50% se mnou jinak. A jak se to přihodilo? Chápal mne, že stále hledám cestu odlehčit tělu. Zpočátku jsem k obědu vařila dvě podobná jídla, stejnou zeleninu, stejnou přílohu a manželovi maso. Snídaně a večeře jsme měli každý jiné. Pak jsem zjistila, jak pokukuje po mém talíři, jak je barevný a plný a že jeho žitný chléb s 10 dkg krůtí šunky k večeři tak lákavě nevypadá. Dávala jsem mu ochutnat. Postupně jsme se domluvili, že jeden den bude oběd a večeře podle Jíme Jinak a druhý den bude mít maso. A funguje nám to!

Je velmi překvapen, jak jídlo dobře chutná. Naše oblíbená zcela nová jídla jsou např. „smetanové“ omáčky z petržele na žitné těstoviny, svíčková dle Jíme Jinak s obilným knedlíkem a seitanem, „huso“ knedlo zelo, boršč s fazolemi, hrachové karbanátky, různé zeleninové směsi, nové obiloviny atp. Snad v životě jsem nesnědla tolik krup jako za toto období. Mnoho let nakládáme vlastní kyselé zelí, vždy jsem z něj vařila tradiční pokrmy, teprve letos jej jíme syrové, konečně! Klíčím semínka, hraju si :-)

Ještě chci doplnit, že jsem 3x držela půst podle fáze měsíce, dělá mi to moc dobře a skvěle to zvládám. Už se přidal i manžel.

Nemám tolik plastového odpadu

Mám ještě jeden postřeh – nemám tolik plastového odpadu, neboť nekupuji jogurty, sýry, šunky. Zato mám téměř denně mísu bioodpadu na kompost!

Díky Jíme Jinak jsem se vrátila zpět do aktivního a šťastného života

Chci moc poděkovat za to, jak váš program vedete, že jste tu opravdu průběžně pro nás všechny. Vaše videa jsou úžasná. Budu s vámi nadále pokračovat i po Jarní očistě, učit se další recepty, je jich tolik, které jsem ještě nevyzkoušela… Na začátku jsem si slíbila, že pokud mne to chytne, dokoupím si ještě kurz Super saláty. Teď vím, že po něm budou následovat ještě Zdravé dezerty :-)

Díky vašemu projektu jsem se vrátila zpět do aktivního a šťastného života. Dnes nás navštívil náš 26 letý syn, který sám bojuje s nadváhou a povídá: „Co je to tu za mladou a usměvavou paní?“ TO BYL POCIT!!! Září mi oči a cítím se skvěle!

Díky moc Jarmila

  1. Jari, Vy mi neskutečně připomínáte moji mamku. Sportovec jak hrom (vynikající lyžařka, v létě denně na kole, plavání…) a taky nadváha, vysoký krevní tlak, do toho problémy s klouby. Svědí mě prsty, abych jí ten Váš příběh neposlala. Moc bych si přála, aby jí to alespoň trochu „nakoplo“. Přeji Vám spoustu dalších aktivních let 😋

  2. Jak jsem přečetla Váš příspěvek, to je taková pecka!!!
    Ještě se tu stále rozkoukávám a nevím kam skočit, kde začít…Moc Vám to sluší. Děkuju, že jste se ozvala, já si zkouším ledasco uvařit, ale není to ono. Je z Vás cítit nakažlivé nadšení….

    • Ahoj Jani, díky moc za reakci. To se časem vše poddá. Ze začátku jsem si dělala samá rizota na různé způsoby, pak mi začaly chybět těstoviny nebo omáčky. Tady je super, že si vymyslíte, co byste si dala – např. houbovou omáčku s knedlíkem – zadáte a on se opravdu najde zdravý recept! Mé první knedlíky byly hnědé z celozrnné pohankové mouky, omáčka z petržele byla úžasná a hlavně mi po takovém jídle bylo dobře, nebylo mi těžko, neměla jsem nafouknuté břicho. Také mi hodně pomohly videorecepty. Držím palce

  3. Teda Jarmilko, nádhera. Velký obdiv a gratulace, jste inspiraci pro stálé začínající a selhávající (na sladkém), jako jsem já. Díky, že jste to pro nás sepsala, gratuluji i k báječné podpoře od manžela a přeju spoustu krásných sportovních zážitků.

    • Ahoj Pájo, díky za gratulaci. Také jsem byla stále začínající a ujíždějící na sladkém. Teď jsem psala níže Laďce, jak to dělám, když mne honí chutě – spíše je to o hlavě….Dám si to, ale jen trochu. Teď jsem začala i péct – např. brownies z červené řepy – udělala jsem je jako muffiny, nebo buchtu z dýně hokkaido a mrkve. Pak nemám výčitky. Dám si jeden muffin odpoledne ke kávě (Caru) a jsem naprosto v pohodě. Trochu se mi zpomalilo hubnutí, tak to teď zase na chvíli vynechám a uvidím. Mějte se také moc fajn a ať se daří.

  4. Gratuluji. Moc Vám to sluší! Tiše závidím. Jste pro mě inspirací a povzbuzením. Maso, to mi problém nedělá, ale sladké a mléčné výrobky. Vydržím tři dny a pak mě popadne vlčí hlad.

    • Ahoj Laďko, díky moc za gratulaci. Když jsem zpočátku sama četla úspěchy jiných, také jsem záviděla :-) Tato strava fakt funguje. Na mne reagovala okamžitě. Když jsem si psala závazek v Jarní očistě, řekla jsem si, že budu dodržovat na 90%, tj. že si každý týden dám nějaký „hřích“. To proto, abych se necítila svázaná, že už nikdy nesmím… Abych se „neznásilňovala“. Tak jsem si řekla, že některý den si dám kousek masa (pokud na něj budu mít chuť) nebo třeba dobrý kvalitní italský sýr, nebo kousek čokolády… Pak jsem se na to těšila, užila si to a pozorovala, co to se mnou dělá. Něco bylo v pohodě, po něčem mi bylo těžko a po něčem jsem se v noci opět vzbudila spocená…. Tělo si řeklo. Pokud Vás láká něco původního, co jste dlouho neměla, tak si to dovolte, ale kvalitního a v menším množství. Chce to jednou a dost. Jak to člověk poruší jeden den a druhý, pak to zase jede ke starému systému – je to křehká hranice. Držím moc palce, jistě se bude dařit čím dál lépe :-)

      • Jarmilo, děkuji za povzbuzující slova. Snažím se vařit podle stavu ledničky a když opravdu nemám čas, využiji vietnamskou restauraci. Přidávám k tomu chůzi na sluníčku, abych načerpala vitamín D. Snažím se dodržovat jídlo bez masa, bez sladkostí, bez kávy. Tak doufám, že se budu cítit lépe a lépe.

  5. Zobrazit všech 11 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.