Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Zeleninová jídla

Podzimní ječmen s dýní

Uvařeno
bez sóji
sezóna podzim
sezóna zima

Na podzim je krása vařit, všude plno barev, chutí a zeleniny. Stačí použít fantazii, kombinovat a každý den můžeme jíst něco nového.

Ingredience
2 porce
  • 100 g ječmene (suchý stav)
  • 50 g černých fazolí (suchý stav)
  • dýně
  • červená cibule
  • červené radicchio
  • rukola
  • piniové oříšky
  • kysané zelí
  • olivový olej
  • sůl
  • tamari

S váhou jsem se potýkala od ranné dospělosti. Několikrát se mi podařilo krásně shodit...

Jak připravit Podzimní ječmen s fazolemi a dýní

  1. Fazole namočte večer předchozího dne, druhý den je uvařte a dejte stranou. Ječmen povařte 30 minut a dejte stranou. 
  2. Nalijte olej do pánve, rozehřejte, přidejte cibuli nakrájenou na malé kousky a dýni nakrájenou na kostičky. Osolte, promíchejte a chvíli restujte. Když cibule začne vadnout, podlijte trochou vody a duste, dokud dýně není měkká.
  3. Poté přidejte ječmen a fazole, zelí, nakrájenou rukolu a nakrájené červené radicchio. Pokapejte tamari. Míchejte ještě jednu minutu.
  4. Před servírováním posypejte opraženými piniovými oříšky.

Praktické

  • Vhodné jako dobrý oběd do krabičky na cesty nebo do práce.
  • Trochu rukoly a radicchia si nechte stranou na dekoraci talíře.

Obměna

  • Můžete použít jinou obilovinu, luštěninu i jinou sezónní zeleninu, podle toho, co máte zrovna k dispozici a na co máte chuť.

Děti

  • Vhodné pro děti od 1,5 let, pokud už běžně jedí kroupy a fazole, ale ubereme sůl, olej a koření.

 

 

PS: Přemýšlíte jak zlepšit postavu a své zdraví?

Nepřemýšlejte 😊 Pojďte něco dělat! Ukážeme jak vylepšit jídelníček, co jíst a co ne, a jak si jídlem spravit zdraví! Naskočte do online kurzu Jíme Jinak - JE ZDARMA !

Ráda bych ukázala lidem, že veganská strava není jednotvárná, nudná a chudá, jak si bohužel mnoho lidí myslí. Jídlo pro mě má být zdravé a ne jednotvárné, skoro nemocniční. Mé recepty jsou určeny pro ty, kterým vaření z kvalitních ingrediencí, přináší radost, pro ty, co se nebojí experimentovat a chtějí poznat nové chutě, pro ty, pro ty co si rádi u sporáku hrají, pro ty co nepotřebují zasytit jen žaludek, pro ty co si najdou čas pro sebe i svojí rodinu a nebojí se do vaření investovat trochu času. Jste připraveni opustit vaší komfortní zónu?

14 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Bezplichy oves a čočka belugio místo fazolí. Skvělá chuť s tím zelím. Přidávám fotku,sice ne tak super jako od Jardy,ale opravdu nám moc chutnalo. Jen škoda,že to dávám jen já a dcerka…muž prý raději ovar nebo koleno 🥰…

Viero, tak jednoduchý recept a taková pastva pro oči! Díky za další tip na rychlé jídlo a i za každou nádhernou fotku :-)

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Podzimní talíř s kaštany a fenyklem

Máte rádi fenykl? Vyzkoušejte ho v této lahodné kombinaci s kaštany a olivami a dejte vědět, jak jste si pochutnali.

Špalda a čočka na celerovém krému

Typický podzimní a zimní recept, který dovede zahřát. Krémová konzistence a křupavá zelenina vám bude zaručeně chutnat.

Tempeh s mrkvovou salsou

Toto jídlo představuje samo o sobě kompletní talíř. Doplňte ho trochou kvašené zeleniny a skvělý zdravý a lahodný oběd je na světě.
48
3

Podzimní rýžová kaše

Podzimní rýžová kaše, která vás zasytí a zahřeje. Pokud máte rádi dýni a houby, určitě si pochutnáte. Vyzkoušejte a posuďte sami.

Černý talíř

Vyzkoušejte tento rychlý, jednoduchý a lahodný recept obsahující černou rýži a fazole. Pochutnáte si a zároveň uděláte něco pro posílení vašich ledvin.

Dýňové kari

Dýně je královnou tohoto ročního období a pokud si z ní připravíte tohle kari, určitě si ji zamilujete.