Domů > Zdravé recepty > Kondimenty

Chimichurri – omáčka na argentinský způsob

Uvařeno

Tak tuhle salsu v rodině milujeme všichni. Aspoň na nějakém receptu se shodneme. A dokonce jí schválil můj host z Argentiny, tak jsem z toho byla v sedmém nebi. Je to jednoduché a rychlé…a hlavně výborné!

Ingredience
  • čerstvá petrželová nať
  • čerstvé oregáno
  • červené jalapeno
  • zelené jalapeno
  • červená cibule
  • citronová šťáva
  • olivový olej
  • ocet
  • sůl

Dovolte mi vyprávět vám tak trochu bylo nebylo o tom, jak mi low carb strava ...

Jak připravit pikantní domácí omáčku

  1. Jemně nasekejte červenou cibuli a česnek.
  2. Nasekejte čerstvé oregano (pár listů) a petrželku.
  3. Nasekejte i jalapeno.
  4. Všechno velmi jemně.
  5. Vložte do misky, přidejte olej (musí to v něm plavat), ocet, citronovou šťávu a sůl.
  6. Dobře promíchejte a je hotovo.

Praktické

  • Chimichurri může být připravena dvěma způsoby, nakrájena nožem – jak jsem to udělala já, nebo v mixéru, ale konzistence bude samozřejmě zcela jiná.
  • Jednoduchá příprava, ale tak dobrá, že bych si jí dala na všechno.
  • Tuto salsu si můžete vychutnat, jak si přejete, i když třeba jen s kouskem dobrého domácího chleba.
  • Můžete jí použít i jako marinádu, třeba na tofu.
  • Otec mé snachy pochází z Argentiny, a když jsem mu připravila moje Chimichurri, tak mě to opravdu dokonce pochválil.
  • Jak vidíte, v receptu není udáno množství, řiďte se selským rozumem aby bylo všechno přiměřené a vám chuťově vyhovující.

Obměna

  • Můžete zkusit přípravu i v mixéru.
  • Obměna? Tato salsa je legendární pro svojí výraznou chuť, po pravdě řečeno bych neměnila nic.

Děti

  • Pro ostrost není vhodné pro malé děti.

PS: Přibrala jste po zimě? 😦 Během 2 týdnů to spravíme! 😁

Sezóna plavek začne brzy. Máme chutný jídelníček, skvělé recepty, videa, jemné cvičení - a samozřejmě živou podporu a motivaci. Už za 2 týdny uvidíte výsledky. Mrkněte na výzvu Hubneme do plavek a naskočte!

Ráda bych ukázala lidem, že veganská strava není jednotvárná, nudná a chudá, jak si bohužel mnoho lidí myslí. Jídlo pro mě má být zdravé a ne jednotvárné, skoro nemocniční. Mé recepty jsou určeny pro ty, kterým vaření z kvalitních ingrediencí, přináší radost, pro ty, co se nebojí experimentovat a chtějí poznat nové chutě, pro ty, pro ty co si rádi u sporáku hrají, pro ty co nepotřebují zasytit jen žaludek, pro ty co si najdou čas pro sebe i svojí rodinu a nebojí se do vaření investovat trochu času. Jste připraveni opustit vaší komfortní zónu?

2 lidi už poděkovali za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Tak tenhle recept mě zaujal. Jen místo petrželové natě jsem dala mrkvovou. Je milíto ji vyhodit a tak z ní zkouším, co se dá. A vypadá to taky dobře.

Ukázat další komentáře