Jana má 9 měsíční holčičku a i když se snaží stravovat zdravě, tak cítí, že její strava není asi úplně v pořádku. Nedostatek energie dohání sladkým, bývá jí špatně od žaludku a má pocit, že jí chybí základní živiny. Zajímá ji, zda je pro ní kurz Hubneme do plavek vhodný, když hubnou nepotřebuje.

Dobrý den,

již nějakou dobu pročítám váš web a přemýšlím o koupi programu Hubneme do plavek, ale pořád nevím, jestli je pro mě vhodný.
Mám 9ti měsíční holčičku, skoro plně kojenou a hubnout nepotřebuji, kojením jsem zhubla více než jsem nabrala těhotenstvím. Problém ale je, že se asi nestravuji nejlépe kvůli nedostatku času a energii pak doháním sladkým. Vím, že to není pro mě ani pro malou dobré, snažím se vařit obiloviny i zeleninu, ale mám stále hlad, takže mi to nestačí a okolo hlavních jídel jím hodně sušenky, čokoládu atd. Občas se také cítím úplně “vycucnutá”, je mi na omdlení nebo špatně od žaludku, asi mi chybí vitamíny a minerály.
Myslíte, že tímto programem bych přijímala dostatek všech důležitých látek nebo by byl vhodnější nějaký jiný program? Můžete mi poradit, jak se správně stravovat, abych měla vše potřebné pro sebe i dceru?
Díky moc za odpověď!

Je skvělé, že přemýšlíte o tom co jíst a sama cítíte, že to co jíte, není asi úplně ono. Strava kojící maminky je opravdu velmi důležitá. Ovlivňuje nejen to jak se cítíte fyzicky i psychicky vy, kolik máte energie a chuti do života, ale je na ní závislá i kvalita vašeho mateřského mléka, které zase přímo působí na vaší holčičku.

Kurz Hubneme do plavek je vhodný i pro kojící maminky, ale jelikož nepotřebujete zhubnout, je potřeba k němu přistupovat trošku jinak. Berte ho jako inspiraci, jak si poskládat zdravý, pestrý a vyvážený jídelníček, poctivě si vařte, ale jako kojící hladová maminka si dopřejte i energeticky bohaté svačiny z našich stránek. Můžete si přidat trochu víc kvalitního tuku, jíst víc olejnatých semínek, které přidávejte jak do polévek, tak jako posypku na jídlo i je můžete mít ke svačině. Chutě na sladké si uspokojte pomocí zdravých dezertů z našich stránek, třeba takové Hraběnčiny řezy Jinak jsou neuvěřitelná dobrota a tento dezert vám vydrží vám na více dní. Jako kojící můžete mít i druhou lehkou večeři, jen je důležité co nejlépe kousat, aby se živiny opravdu dobře strávily. Luštěnin, tempehu, tofu i seitanu si můžete dopřát více, stejně tak vaše porce mohou být větší. Pokud jíte ryby, doporučujeme vám si je 1-2 x týdně dopřát. V kurzu se drží dva dny rýžový půst, ten bych ve vašem případě vynechala. Co se týče minerálů, vitamínů a důležitých živin, nemusíte mít obavy, všeho je v našem jídelníčku dostatečně. Máme vyzkoušeno, že už po několika dnech zdravého jídelníčku přijde příval energie a zkrátí se potřeba spánku, což je jeden ze signálů, že jíte dobře.

5 komentáře. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. Děkuju, dotaz a odpověď se mi teď hodí. Právě jsem kurz koupila, dcera má 5 měs, zhubnutí se nebráním, ale víc mi jde o zlepšení jídelníčku celkově, o inspiraci při zavádění nových potravin – u starší dcery omezujeme lepek a mléko, mám pocit, že jíme furt totéž. Nejvíc se těším na to, že nebudu mít furt hlad… Začala jsem nedávno s obilnými kašemi k snídani a konečně vydržím v pohodě většinou skoro až do oběda, neuvěřitelné 🙂 Tak snad mi nadšení vydrží a časové podmínky s dětmi mi budou přát zvládnout z kurzu maximum…

    • S dětmi se to zdá být náročné, mooooc dobře to známe. Na druhou stranu, ten kdo musí brzy ráno do práce a vrací se večer, má mnohem menší šanci si něco uvařit a v klidu si to sníst 🙂 Mateřská je pro změnu jídelníčku svým způsobem ideální.

    • Mohu vás uklidnit, že moje děti průsvitné nejsou ani omylem 🙂 Mlékem a vejci bych je stejně z případné bledosti nedostala, na to mám lepší prostředky. Pokud chcete vidět, jak naše děti po sedmi letech na této stravě vypadají, stačí si pustit videa v Klubu, protože tam můžete spatřit rozhovory hned s několika dětmi, resp. někteří už jsou teenageri. Zřejmě, pane Slimáku, zapomínáte, že naše strava není žádný náš pokus nebo naše dieta. Vrátily jsme se k tomu, co jedli naše babičky a prababičky a doplnily to o znalosti s čínské medicíny a orientální diagnostiky staré tři tisíce let. Funguje to nám, funguje to tisícům lidí, ale nikomu to nenutíme. Každý ať si jí, co chce. My jíme takhle.

  2. Zobrazit 5 komentáře

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Autorem článku je Helena
Po letech hledání a zkoušení na vlastním těle, jsem konečně přišla na to, jak chutně a zdravě jíst, aniž bych se musela hlídat v porcích a měla zdravotní problémy. Letité trápení s nadváhou jsou pryč.
Předchozí článekAkce na set láhve Equa a box na svačinu
Další článekDýňovo mrkvové pyré