Jana má 9 měsíční holčičku a i když se snaží stravovat zdravě, tak cítí, že její strava není asi úplně v pořádku. Nedostatek energie dohání sladkým, bývá jí špatně od žaludku a má pocit, že jí chybí základní živiny. Zajímá ji, zda je pro ní kurz Hubneme do plavek vhodný, když hubnou nepotřebuje.

Dobrý den,

již nějakou dobu pročítám váš web a přemýšlím o koupi programu Hubneme do plavek, ale pořád nevím, jestli je pro mě vhodný.
Mám 9ti měsíční holčičku, skoro plně kojenou a hubnout nepotřebuji, kojením jsem zhubla více než jsem nabrala těhotenstvím. Problém ale je, že se asi nestravuji nejlépe kvůli nedostatku času a energii pak doháním sladkým. Vím, že to není pro mě ani pro malou dobré, snažím se vařit obiloviny i zeleninu, ale mám stále hlad, takže mi to nestačí a okolo hlavních jídel jím hodně sušenky, čokoládu atd. Občas se také cítím úplně „vycucnutá“, je mi na omdlení nebo špatně od žaludku, asi mi chybí vitamíny a minerály.
Myslíte, že tímto programem bych přijímala dostatek všech důležitých látek nebo by byl vhodnější nějaký jiný program? Můžete mi poradit, jak se správně stravovat, abych měla vše potřebné pro sebe i dceru?
Díky moc za odpověď!

Je skvělé, že přemýšlíte o tom co jíst a sama cítíte, že to co jíte, není asi úplně ono. Strava kojící maminky je opravdu velmi důležitá. Ovlivňuje nejen to jak se cítíte fyzicky i psychicky vy, kolik máte energie a chuti do života, ale je na ní závislá i kvalita vašeho mateřského mléka, které zase přímo působí na vaší holčičku.

Kurz Hubneme do plavek je vhodný i pro kojící maminky, ale jelikož nepotřebujete zhubnout, je potřeba k němu přistupovat trošku jinak. Berte ho jako inspiraci, jak si poskládat zdravý, pestrý a vyvážený jídelníček, poctivě si vařte, ale jako kojící hladová maminka si dopřejte i energeticky bohaté svačiny z našich stránek. Můžete si přidat trochu víc kvalitního tuku, jíst víc olejnatých semínek, které přidávejte jak do polévek, tak jako posypku na jídlo i je můžete mít ke svačině. Chutě na sladké si uspokojte pomocí zdravých dezertů z našich stránek, třeba takové Hraběnčiny řezy Jinak jsou neuvěřitelná dobrota a tento dezert vám vydrží vám na více dní. Jako kojící můžete mít i druhou lehkou večeři, jen je důležité co nejlépe kousat, aby se živiny opravdu dobře strávily. Luštěnin, tempehu, tofu i seitanu si můžete dopřát více, stejně tak vaše porce mohou být větší. Pokud jíte ryby, doporučujeme vám si je 1-2 x týdně dopřát. V kurzu se drží dva dny rýžový půst, ten bych ve vašem případě vynechala. Co se týče minerálů, vitamínů a důležitých živin, nemusíte mít obavy, všeho je v našem jídelníčku dostatečně. Máme vyzkoušeno, že už po několika dnech zdravého jídelníčku přijde příval energie a zkrátí se potřeba spánku, což je jeden ze signálů, že jíte dobře.

  1. Mám další otázku ke kojení. Od jara jíme jinak a pochvaluje mě si to. Z porodnice jsem se se těšila domu na pořádně jídlo. Vše v pohodě, ale po 2 týdnech začala mít malá večer prdiky a hodně plakala. Nejspíš to bylo po fazolich nebo po zeli. Ted se bojím jist další lusteniny. Můžete mi prosím poradit co s tím? Jsem teď pár dní na Tempehu a červené cocce a prdiky jsou ted v pořádku. Akorát se bojím že to není příliš pestré jak z výživového hlediska, tak i z toho gurmanskeho…

    • Šárko, trávící trakt kojenců se velmi rychle osazuje těmi správnými bakteriemi a celkově rychle vyvíjí. Co jeden den nesedlo, za týden už může být v pohodě. Chce to opatrně zkoušet, jíst v klidu a kousat, aby miminko zbytečně netrpělo. Z mnoha a mnoha příkladů v praxi vím, že problém nebývají luštěniny ale maminka ve stresu – jak jsme stažené,tak tuto energii předáváme dítěti, které pak trpí nadýmáním. Svádíme to na zeleninu, luštěniny apod., ale jakmile se máma hodí do klidu, neřeší úklid, práci apod., tak miminko je spokojené a nic ho nebolí. Samozřejmě může skutečně nějaká potravina vadit, ale pokud jsme luštěniny jedly i před těhotenstvím, nebývá to vůbec problém. Přednostně si dávejte loupané luštěniny (dá se koupit i loupaná cizrna, mungo apod.), tempeh, tofu, natto, pak mungo, adzuki, čočku, cizrnu a opatrně zkoušejte přidávat další luštěniny. Taky je to o množství, dejte si lžíci dvě a pořádně rozkousejte, takto by měl brzy projít i hrách a fazole, které dejte jako poslední. A hned po jídle nedávajete dezert, ovoce apod. Přečtěte si tyto články, možná najdete chyby, kterých se nevědomky dopouštíte https://www.jimejinak.cz/8-tipu-jak-se-konecne-zbavit-nadymani/ , https://www.jimejinak.cz/nadymani/ , https://www.jimejinak.cz/co-byste-meli-vedet-o-lusteninach-a-nadymani-ktere-zpusobuji/ a případně další pod štítkem nadýmání https://www.jimejinak.cz/stitky/nadymani/

      • Haha, neřešit úklid, práci atp. 😁 Tak uf, stres byl můj tajný typ, ale muž s maminkou mě trochu zvyklali. Moc děkuji za Tvou odpověď, Evo, opět je pro mě velmi přínosná a hlavně taky uklidňující 🙏

        • Super, Šárko 👍 Maminky se často nechají od své intuice a správných pocitů odvádět ostatními. Dokud samy sobě dost nevěříme, jsme zranitelné názory ostatních. Ale právě porod je důležitá iniciace, žena při něm vyroste v samostatnou a oduševnělou bytost, která má být sama v sobě, věřit si, dát na své pocity a ostatní umět filtrovat. Tak věř své ženské síle a nenech se zvyklat, ostatní mají pořád milion názorů a rádi je pouštějí ven, aby sami sebe přesvědčili, že nemají problém ;-) Dokud budou mít posluchače, budou chrlit ;-) Dej jasně najevo, že víš, co potřebuješ a nenech se vystresovat.

  2. Děkuju, dotaz a odpověď se mi teď hodí. Právě jsem kurz koupila, dcera má 5 měs, zhubnutí se nebráním, ale víc mi jde o zlepšení jídelníčku celkově, o inspiraci při zavádění nových potravin – u starší dcery omezujeme lepek a mléko, mám pocit, že jíme furt totéž. Nejvíc se těším na to, že nebudu mít furt hlad… Začala jsem nedávno s obilnými kašemi k snídani a konečně vydržím v pohodě většinou skoro až do oběda, neuvěřitelné :) Tak snad mi nadšení vydrží a časové podmínky s dětmi mi budou přát zvládnout z kurzu maximum…

    • S dětmi se to zdá být náročné, mooooc dobře to známe. Na druhou stranu, ten kdo musí brzy ráno do práce a vrací se večer, má mnohem menší šanci si něco uvařit a v klidu si to sníst :-) Mateřská je pro změnu jídelníčku svým způsobem ideální.

    • Mohu vás uklidnit, že moje děti průsvitné nejsou ani omylem :-) Mlékem a vejci bych je stejně z případné bledosti nedostala, na to mám lepší prostředky. Pokud chcete vidět, jak naše děti po sedmi letech na této stravě vypadají, stačí si pustit videa v Klubu, protože tam můžete spatřit rozhovory hned s několika dětmi, resp. někteří už jsou teenageri. Zřejmě, pane Slimáku, zapomínáte, že naše strava není žádný náš pokus nebo naše dieta. Vrátily jsme se k tomu, co jedli naše babičky a prababičky a doplnily to o znalosti s čínské medicíny a orientální diagnostiky staré tři tisíce let. Funguje to nám, funguje to tisícům lidí, ale nikomu to nenutíme. Každý ať si jí, co chce. My jíme takhle.

  3. Zobrazit všech 9 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Jíme Jinak
Autorem článku je Jíme Jinak
Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)
Předchozí článekAkce na set láhve Equa a box na svačinu
Další článekDýňovo mrkvové pyré